Werk & Studie alle pijlers

Wft zorg certificaat

27-06-2019 14:11 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, wie heeft hier ervaring mee? Ik kan aan de slag bij een zorgverzekeraar en moet dan dit certificaat halen. Kan me iemand vertellen wat je precies moet leren of wat de moeilijkheidsgraad is? Ik ben al weer heel wat jaren uit het studeren zeg maar. Het lijkt me overigens een hele leuke functie. Wie kan me inhoudelijk wat meer vertellen?
Alle reacties Link kopieren
https://www.nibesvv.nl/Opleiding/Wft-Zo ... =programma

hoe moeilijk kan het zijn ??

Duurt 2 maanden, studiebelasting 7 uur per week.

Ik heb vroeger heel wat nibe opleidingen gedaan .. sommige waren echt moeilijk en anderen weer niet..
Ik heb die via Nibe gehaald. (+ Iedere 3 jaar herexamen)

Niet moeilijk, wel saaie stof.
Als jij die moet halen voor je start bij zorgverzekeraar heb je waarschijnlijk een week of 2 de tijd (?)
Kan echt prima. Staan dacht ik 30 studie-uren voor.

Tip: veel proefexamens doen.
Alle reacties Link kopieren
WFT zorg is na WFT basis de makkelijkste WFT opleiding. Het niveau is qua moeilijkheidsgraad op ongeveer het niveau van MBO 4. De studie bestaat deels uit echte kennis over zorgverzekeringen en deels uit vaardigheden die je als adviseur nodig hebt.

Ik heb begrepen dat het ongeveer gelijk staat aan 1 studiepunt, dat is 28 uur studeren. Ik heb dat zeker niet nodig gehad, ik denk denk dat ik nog geen 10 uur eraan heb besteed en ik heb het examen heel ruim gehaald.

Ik heb wel een achtergrond in zorgverzekeringen dus voor mij was het meer kennis opfrissen maar ik denk dat als je het niveau aan kan het met de 28 uur studie goed te doen met zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ok bedankt alvast allemaal! Hier heb ik wat aan! Het is inderdaad de bedoeling dat je het binnen ⅔ weken moet halen zoals ik begrepen heb.
houseofcards70 schreef:
27-06-2019 14:57
Ok bedankt alvast allemaal! Hier heb ik wat aan! Het is inderdaad de bedoeling dat je het binnen ⅔ weken moet halen zoals ik begrepen heb.

En daarna zal het je zeker helpen tijdens je interne opleiding voor je echt aan de slag gaat
Succes!
.
anoniem_370020 wijzigde dit bericht op 27-06-2019 15:01
Reden: Dubbel
99.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel pipistrello! Ja ik heb er ook echt zin in! Spannend maar wel heel leuk!
Pipistrello schreef:
27-06-2019 14:34
Niet moeilijk, wel saaie stof.
Stampen dus.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik Heel nieuwsgierig vragen wat voor functie? Zelf 3,5 bij Zorgverzekeraar gewerkt maar niet hoeven halen.
Due-scimmie schreef:
27-06-2019 16:35
Mag ik Heel nieuwsgierig vragen wat voor functie? Zelf 3,5 bij Zorgverzekeraar gewerkt maar niet hoeven halen.

Is verplicht bij klantcontact.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad bij de klantenservice en dit is verplicht als je daar wilt werken.
Alle reacties Link kopieren
houseofcards70 schreef:
27-06-2019 19:44
Het is inderdaad bij de klantenservice en dit is verplicht als je daar wilt werken.
Owja, dat was net de afdeling waar ik niet wilde werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven