Werk & Studie alle pijlers

Cv vindbaar op vacaturesite als je werkgever niets weet

14-09-2019 07:11 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is zover: ik heb besloten om op zoek te gaan naar een nieuwe baan.
Nu krijg ik via banensites meldingen als er geschikte vacatures binnenkomen. Voor mijn huidige job ben ik echter zelf benaderd doordat mijn cv zichtbaar was op zo’n site. De vacature zelf heb ik echter nooit voorbij zien komen.
Dus op zich goede ervaringen met het zichtbaar maken van m’n cv voor recruiters. En wellicht had ik dan destijds die vacature compleet gemist.
Dat was echter in een situatie dat het niet uitmaakte, omdat mijn contract toch al niet was verlengd.
Mijn huidige werkgever weet van niets en dat wil ik graag zo houden.
Hoe doen jullie dat? Je kansen vergroten en het risico te nemen? Of gewoon bij veilige alerts blijven en zelf actief op zoek?
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig is het toch niet zo vreemd om je cv zichtbaar te hebben op LinkedIn of andere site? Je mag toch altijd je opties open houden?

Het zegt niets over dat jij per direct weg wilt, of het niet naar je zin hebt, alleen dat je open staat voor een goed aanbod. Dat kan ook van je huidige werkgever zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik maak me daar totaal niet druk om. Zo gaat dat nu eenmaal. Ik heb eigenlijk altijd alles openstaan op LinkedIn enzo, dan valt het ook niet op als ik weer eens op zoek ga.
Alle reacties Link kopieren
Heb bij LinkedIn de functie uitstaan die profiel-updates toont.
Maar jullie hebben zeker wel een goed punt....
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben mij ook overgehaald. Ik ben net begonnen aan een nieuwe baan waar ik me vreselijk voel. Ik heb mijn status mooi weer aan gezet😉
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad LinkedIn actueel hebben en open hebben staan. Daar ben ik zelf regelmatig op benaderd.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Gewoon open zetten...

Ik word ook geregeld via LinkedIn benaderd met de vraag of ik interesse heb in een vacature.
En dat deel ik ook rustig met collega's.
Ik ben momenteel toch niet van plan te vertrekken.
Niemand kijkt er ook vreemd van op als iemand vacatures aan het kijken is. Is ook gewoon nieuwsgierigheid van wat er allemaal gebeurt binnen ons vakgebied.
Alle reacties Link kopieren
LinkedIn heeft een functie/knop die je aan/uit kunt zetten. Als hij aan staat ben je makkelijk vindbaar voor recruiters. LinkedIn doet zijn best om jou niet in de zoekresultaten van je eigen werkgever te tonen wanneer deze op zoek is naar een nieuwe kandidaat.
Alle reacties Link kopieren
Mijn CV staat al sinds jaar en dag op vacaturesites, LinkedIn etc. en ik heb nog nooit een baas, HR manager of wie dan ook naast mijn bureau zien staan om te vragen waarom mijn CV zichtbaar is op vacaturesite. Kortom je maakt je druk om niets.

Success met zoektocht
HappyGoLucky schreef:
14-09-2019 08:00
Heb bij LinkedIn de functie uitstaan die profiel-updates toont.
Maar jullie hebben zeker wel een goed punt....
Ja, profielupdates heb ik ook uitstaan. Maar het vinkje dat ik opensta voor iets nieuws heb ik wel aan staan.
Alle reacties Link kopieren
VergeetachtigeJan schreef:
14-09-2019 08:07
LinkedIn heeft een functie/knop die je aan/uit kunt zetten. Als hij aan staat ben je makkelijk vindbaar voor recruiters. LinkedIn doet zijn best om jou niet in de zoekresultaten van je eigen werkgever te tonen wanneer deze op zoek is naar een nieuwe kandidaat.
Dit ja.
En op sommige vacaturesites kun je aangeven dat men je CV mag zien, behalve mensen werkzaam bij ‘...’ en dat kun je dan zelf invullen.
Alle reacties Link kopieren
Waar is dat vinkje te vinden?
Alle reacties Link kopieren
Ja ook benieuwd naar
Flashy schreef:
14-09-2019 10:41
Waar is dat vinkje te vinden?
Naar je eigen profiel gaan, via wieltje rechtsboven naar Instellingen > Privacy > Recruiters laten weten dat u beschikbaar bent voor carrièrekansen

“Deel dat u beschikbaar bent en verschijn in zoekopdrachten van recruiters die voldoen aan uw carrière-interesses

We doen ons best om uw huidige werkgever niet te laten zien dat u beschikbaar bent, maar kunnen dit helaas niet garanderen.”

En als je dan toch bij Privacy zit zou ik dan andere instellingen ook meteen even doornemen. Ik heb bijvoorbeeld uitstaan dat mensen kunnen zien dat ik op hun profiel heb geklikt. Ja, dan zie ik ook niet wie mij bekeek, maar dat interesseert me ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips! Ik ga ermee aan de slag! Soms heb je even wat nuchter advies nodig :)
En Binkie, succes!
Alle reacties Link kopieren
Dankje nitflix!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven