Werk & Studie alle pijlers

Traineeship High Select

08-08-2009 23:08 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste topic.. whoohooo!!



Goed, to the point. Ik ben aan het nadenken over een traineeship bij High Select, die zitten in de zorgsector. Ik heb al werkervaring maar ben op zoek naar iets nieuws, weet alleen niet goed wat ik wil. Vandaar de orientatie op een traineeship. High Select zit in de zorgsector, daar werk ik nu ook in (ongeveer) en dat wil ik graag blijven doen. Qua opleiding sluit het op mijn cv aan, maar ik heb al ruim 2 jaar werkervaring. Ben ik daardoor niet 'te ervaren'?



Zijn er mensen die ervaring hebben met High Select of traineeships in het algemeen? Waarom heb je ervoor gekozen? Valt het mee, tegen? Is het wat je ervan verwacht had? Is een voordeel of juist een nadeel als je al werkervaring hebt?
Alle reacties Link kopieren
Heb je al ervaring in de zorgsector of in een andere sector? Ik ken het bedrijf wel goed, heb er zelf geen traineeship gedaan maar ken wel iemand die dat heeft gedaan en ken het bedrijf via mijn studie.



Ik heb om eerlijk te zijn gemengde verhalen over ze gehoord...het schijnt dat de begeleiding sterk wisselt en het echt afwachten is bij wat voor opdrachtgevers terechtkomt. Daar kun je mazzel mee hebben maar ook veel pech. Ik heb verder geen ervaring met traineeships oid, maar wilde wel reageren omdat ik het bedrijf ken en er niet alleen maar positieve dingen over heb gehoord. Maar dat is alweer een jaar geleden, dus kijk of je met iemand kunt spreken die er een traineeship heeft gedaan of nu doet, dat lijkt me de beste informatie om een goede beslissing te nemen. Traineeships zijn volgens mij een goede manier om verschillende bedrijven en instellingen te zien en veel te leren in korte tijd, als je bij leuke bedrijven terechtkomt en de begeiding goed is. Ik denk dat je met twee jaar werkervaring misschien wel op het randje zit of het nog nuttig zou zijn.



Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe op dit moment ook een traineeship, maar in een hele andere sector.



Ik vind het heel erg leuk omdat ik in 3 jaar bij 4 verschillende bedrijven werk. Hele goede kans om snel ervaring op te doen vind ik.



Ik heb het heel erg naar mijn zin, alleen is het soms wel vervelend dat je na een vrij korte tijd weer naar een nieuw bedrijf gaat. Maar ja, dat hoort er ook bij! steeds net ander werk en nieuwe mensen, maar daardoor weet je wel snel wat je wel en niet wilt.



En natuurlijk staat het goed op je cv! toen ik begon had ik nog helemaal geen werkervaring, maar er waren ook een paar met wel 1 of 2 jaar werkervaring. Het mag meestal wel, als je maar niet al 5 jaar aan het werk bent, want ze willen starters om zelf op te leiden.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook iemand die een traineeship heeft gedaan. Het is mij erg goed bevallen. De combinatie van werken en studeren was een leuke afwisseling. Je wordt vrij snel op tempo gebracht in het vakgebied van je traineeship. En als je bij wisselende bedrijven komt kun je inderdaad goed uitvinden wat er wel/niet bij je past.

Tussen mijn afstuderen en m'n traineeship heb ik wel gewerkt, maar niet op het gebied van m'n traineeship.



Als het je leuk lijkt gewoon proberen. Ik zou me over die 2 jaar werkervaring niet al te druk maken. Vaak kijken ze meer naar je algemene competenties en of je in hun kandidatenprofiel past.
Alle reacties Link kopieren
Een heel oud topic, maar ik ben benieuwd of er mensen zijn met een recente ervaring met High Select? Ben er vandaag op gesprek geweest en vraag me af of het traineeship me inhoudelijk voldoende gaat brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven