Werk & Studie alle pijlers

Overstappen

08-08-2007 23:40 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
goede avond.

Korte inleiding ik werk in de ict werk momenteel 50 uur per week.

Mijn normale werken uren zijn 36 maar dat haal ik lang niet de laaste 2 jaar heb ik ook veel exams gedaan ik mijn vak gebied door dat ik zoveel gewerkt heb en geleerd heb ik mijn prive leven op een laag pitje gezet.

Bij mijn huidige werkgever verdien ik niet slecht 3500 per maand.

Maar omdat ik nu all mijn examens heb gehaald kan ik bij andere bedrijven meer verdienen het probleem is nu dat ik weer opnieuw moet beginnen en weer veel uren zal draaien.

Maar ik wil meer tijd steken in mijn prive leven en hopelijk nieuwe realatie moet er wel bij zeggen ik leef wel goed maar weet nu even niet wat ik moet doen.
Het lijkt me duidelijk, je zult een keuze moeten maken. Ga je voor het geld of ga je voor een leuk priveleven? Die keuze kan niemand voor je maken, behalve jijzelf. Maar ik geef je wel in overweging dat niet elke werkgever loyaal is aan zijn personeel, niet elk werk leuk en uitdagend is en niet elke werkweek formeel 36 uur is. Als je het nu goed naar je zin hebt, dan zou ik voor dat beetje extra geld niet overstappen.
Alle reacties Link kopieren
Geld is ook niet alles. Als je je financieel kunt veroorloven om met 3500 rond te komen in je huidige situatie en je je privéleven erg belangrijk vindt, is dat wellicht de afweging die je zult moeten maken.



Wij kunnen zoals nummerzoveel al zegt die keuze niet voor je maken. Puur objectief gezien zou ik in jouw geval je inderdaad goed verdient voor formeel 36 uur en je geeft aan dat je daar minder dan die 50 uren zult gaan draaien terwijl dat elders wel zou zijn.... dus.... zeker niet verkeerd. Tenzij je het echt heel belangrijk vindt om veel geld te hebben voor een groter huis, grotere auto, veel gadgets, of andere zaken die voor jou belangrijk zouden kunnen zijn en die veel geld kosten. Dan kun je misschien nog wel een paar jaar investeren in die 50 uur per week.



Het bekende motto: "ik leef niet om te werken, maar ik werk om te leven" is misschien wel een goede om in je achterhoofd te houden.



Overigens: heeft je werkgever betaald voor die examens en opleiding? Want in dat geval heb je kans dat als je in de komende paar jaar daar weg wilt gaan, je ook daar nog een schuld aan zult hebben (3 jaar of zo?). Althans, zo is het bij veel werkgevers geregeld. Als je het zelf bekostigd hebt is het een ander verhaal uiteraard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven