Viva zoekt alle pijlers

Hoe hou je je sexleven leuk als je zwanger wil worden?

23-07-2012 11:32 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je bent al jaren samen, en je hebt dus al jaren een sexleven.

Maar dan is de kogel door je kerk: jullie willen een kind.

En dan verandert (vaak) wat vroeger gewoon leuk en lekker was ineens in iets praktisch: sex wordt 'paren'. Hoe hou je het dan nog leuk?

Ik werk momenteel aan een stuk met do's en don'ts tijdens 'paarsex'.

Moet je aan agendasex doen? Ovulatietesten afnemen en vervolgens je man even snel verleiden? Of juist niet?

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met dit onderwerp.

Blunders, grappige anekdotes, wijze lessen, of juist vervelende ervaringen: ik hoor ze heel graag! Ook van mannen, mocht er een verdwaalde vader hier rondzwerven!;)



Het gaat om een (kort) telefonisch interview, uiteraard anoniem als je dat wil.



Mail me op fleur@viva.nl!
Alle reacties Link kopieren
Paarsex??? Wat een vreselijk woord!



Ik wil best toegeven dat het niet altijd leuk is om verplicht te vrijen, maar om het nou paren te noemen?
Alle reacties Link kopieren
Paarseks!!!

Hoe verzin je het?
Alle reacties Link kopieren
Heel praktisch: wij deden het 2,5 jaar lang om de dag. Niet altijd even spannend. Was uiteindelijk blij dat we aan iui begonnen: even geen 'moeten'. Sex is nu wel minder dan voordat we zwanger wilden worden, maar toch ben ik spontaan, zonder agenda, zonder testen, zelfs zonder plannning, zwanger van de tweede
Alle reacties Link kopieren
Bij paren denk ik toch meer aan dit:



Alle reacties Link kopieren
Die schildpadden!
Alle reacties Link kopieren
Ja, lijkt me heel onhandig! Bij vlinders ziet de paarsex er beter uit:



Alle reacties Link kopieren
Wauw! Vlinder-seks.
Alle reacties Link kopieren
Houd het gewoon leuk (hoe lastig dat ook kan zijn)



Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Kama Sutra en dan kind vernoemen naar het standje waarin het verwekt is?





Probeer het gewoon leuk te houden
Alle reacties Link kopieren
Toen wij eenmaal de beslissing hadden genomen om 'ervoor te gaan' keken we juist uit naar het moment dat we de meeste kans maakten. Die week hadden we om de dag sex en iedere keer keken we elkaar stralend aan "zou 't, zou't?". Wij vonden het juist super!
quote:Yvonne77 schreef op 23 juli 2012 @ 23:14:

Paarsex??? Wat een vreselijk woord!



Ik wil best toegeven dat het niet altijd leuk is om verplicht te vrijen, maar om het nou paren te noemen? Verplicht vrijen omdat je zwanger wilt worden is toch gewoon paren? Je kunt het nog zo leuk verpakken, maar dat is het dan wel gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Cici, vind je het leuk om daar telefonisch wat meer over te vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Zou je hier misschien wat meer over willen vertellen in een anoniem telefonisch interview? Ben erg benieuwd naar je ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
quote:hannajohanna78 schreef op maandag 23 juli 2012 23:19 Heel praktisch: wij deden het 2,5 jaar lang om de dag. Niet altijd even spannend. Was uiteindelijk blij dat we aan iui begonnen: even geen 'moeten'. Sex is nu wel minder dan voordat we zwanger wilden worden, maar toch ben ik spontaan, zonder agenda, zonder testen, zelfs zonder plannning, zwanger van de tweedeIk bedoelde jou met de vorige reactie!
quote:lafleurfatale schreef op 24 juli 2012 @ 22:44:

Cici, vind je het leuk om daar telefonisch wat meer over te vertellen?Hahahaha. Ik spreek niet uit ervaring hoor! Ik ken het fenomeen verplicht vrijen gelukkig niet! Wat ik hier heb gepost is enkel mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt beter niet 'verplicht' gaan seksen op de momenten dat jij denkt dat je zwanger kan geraken......

Hiermee gaat de lol er af en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Houd het juist ontspannen, probeer eens wat nieuws uit,koop bijvoorbeeld het spel, ultiem verlangen, ofzo en heb gewoon lol samen,volgens mij 'lukt' het dan veel sneller dan als je je helemaal aan dagen etc gaat houden.



Ik ben totaal geen voorstander van ovulatietesten en dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
wij seksen momenteel super verplicht...

momenteel zitten we ook midden in een verbouwing, slapen we in de woonkamer en rollen we overdag het matras op zodat we ook in de woonkamer verder kunnen werken. maar na het doen van de zoveelste ovulatietest van de week was hij positief. ik zei nog, je moet je niet verplicht voelen. maar goed meneer antwoorde: we kunnen nu toch wel een wippie maken?

dus midden op de dag, op een betonnenvloer en mijn hoofd op een emmer latex. hoe plastisch wil je het hebben
Alle reacties Link kopieren
Het is zo makkelijk om te roepen:

Je moet er niet zo veel mee bezig zijn.

In het begin hielden wij het ook spontaan. Toen kwam er een gezondheidskwestie tussendoor (traagwerkende schildklier) waardoor we een half jaar aan de rubbers zaten. Vervolgens problemen met instellen medicatie. Hierdoor hormonen en lichaam ontregeld. Weinig mensen weten dit maar een goed werkende schildklier is ontzettend belangrijk! Het is eigenlijk gek dat hier niet op getest wordt want de consequenties kunnen groot zijn. Lagere IQ scores als het e.a. Niet gecorrigeerd wordt met medicatie. Ik heb zelf met de richtlijnen van de internist bij de ha gezeten omdat zij dacht dat behandelen niet nodig was

Dan start je met ovulatietestjes dan check je je temperatuur.

Je herkent signalen van je eigen lichaam z.g.n. Vruchtbaar slijm tja dan weet je wel wanneer je moet seksen. Man klaagt niet maar probeer het spannend te houden met een gezellige outfit o.i.d. En ja je probeert echt alle truckjes uit. Na de seks een kussentje onder de billen. De man eerst klaarkomen en zelf hierna, dan vindt de spermacel beter zijn weg alus discovery channel. Tussendoor even naar het zh. Inwendig onderzoek, chlamydiatest ehm pardon hoe bedoel je wij zijn elkaars eerste partner. Dit is standaard. Chlamydia kan problemen veroorzaken bij de eierstokken... Man bakje met zaadjes inleveren, afijn alles ok. Advies vooral doorgaan met oefenen. Ik vind het knap als je dan nog de spontaniteit erin houdt.

Iemand die niet dit traject zit weet niet hoe het voelt of hoe moeilijk het is! Dus mensen wees voorzichtig me je oordeel!
Alle reacties Link kopieren
De seks werd hier alleen maar leuker! Echt geen " paren "
Alle reacties Link kopieren
quote:mmonroe schreef op 08 augustus 2013 @ 20:47:

De seks werd hier alleen maar leuker! Echt geen " paren "11-08-2012, 23:16



Mmonroe dit topic is al weer een jaar oud.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik deed wel ovulatietesten maar was rond de eisprong zo ubergeil dat t ook niet te ontkennen was.. De mooiste term uit deze tijd vind ik wel het 'zekerheidswipje' eigenlijk weet je dat er bijna geen levende zaadcel meer in kan zwemmen na al die sessies maar toch fftjes dan :-))



En nu nog een paar weken geduld tot die kleine er is!!! Ik zou wíllen dat ik nu nog over sex kon meepraten want elke beweging teveel geeft harde buiken...

En dan denk je weer terug aan die avondjes waarop ze verwekt is.. Helemaal zo slecht niet!!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons geen 'verplichting' hoor, ons kind is puur uit liefde en zonder planstress verwekt :-)

Nooit zo druk om gemaakt, was binnen 2 maanden zwanger.
Be the change you want to see in the world
Ik werd vrij egoistisch, omdat ik perse wilde dat het kind uit een voor mij lekkere vrijpartij zou voortkomen. Heerlijke tijd! Onbeschaamd zonder schuldgevoel genieten, dit was mijn tijd. Zeker omdat zonder de hormonen uit de pil alles nog veel fijner is. We hadden totaal geen haast ook, dus geen druk, geen metingen, geen dagen uittellen. Bijna jammer dat ik twee mnd later al zwanger was ;)
oeps mosterd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven