Kook club opstarten??

10-07-2015 12:32 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben nieuw hier en vandaag aangemeld. Ik ben getrouwd heb twee kinderen en een labrador :-) door mijn huidige situatie ben ik tijdelijk afgekeurd en kook ik graag. Het lijkt mij zo leuk om een kook club te creëren! Ik woon in Noord Holland omgeving nabij Amsterdam
Alle reacties Link kopieren
Is het misschien handig te vermelden waar je ongeveer woont?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Misschien handig om te vermelden waar je woont? Als je in Limburg een kookclub wilt oprichten, heb je niets aan reacties uit Groningen
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Koken met mosterd is dan wel weer leuk natuurlijk
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
quote:GarciaCM schreef op 10 juli 2015 @ 12:39:

Koken met mosterd is dan wel weer leuk natuurlijk



Ik heb nog een lekker recept van Zaanse Mosterdsoep .



Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 juli 2015 @ 12:45:

[...]





Ik heb nog een lekker recept van Zaanse Mosterdsoep .Hoe laat gaan we eten?
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 juli 2015 @ 12:45:

[...]





Ik heb nog een lekker recept van Zaanse Mosterdsoep .



[afbeelding]



Uh beetje off-topic maar op mijn te doen lijstje vandaag stond het zoeken van een lekkere mosterdsoep recept want dat wil ik morgen eten. Dus.... heb je toevallig een receptje hiervan?



Hmm zie er nu zalm op liggen maar dat is vast vervangbaar met rauwe ham ofzo. Vis brrr
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 10 juli 2015 @ 12:50:

[...]





Uh beetje off-topic maar op mijn te doen lijstje vandaag stond het zoeken van een lekkere mosterdsoep recept want dat wil ik morgen eten. Dus.... heb je toevallig een receptje hiervan?



Hmm zie er nu zalm op liggen maar dat is vast vervangbaar met rauwe ham ofzo. Vis brrr



Ja dezelfde soep gemaakt in verschillende variaties, van alles kan erbij,



hier alleen room en mosterdzaadjes (vond ik de minste)





met lente-ui en koriander





met ham (ik pas ook de soepstengels vaak aan wat ik met de soep doe)





even het recept pakken
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Voor de échte Zaanse Mosterdsoep heb je het volgende nodig:

25 gram boter

30 gram meel

2 eierdooiers

125 ml. slagroom

3 eetlepels zaanse mosterd (met andere mosterd smaakt het ook wel, maar niet zo lekker!) (hoeveelheid mosterd naar smaak hoor!)

1 liter kippenbouillon



Smelt de boter en voeg het meel toe, goed roeren. Voeg de kippenbouillon en 3 eetlepels Zaanse mosterd toe. Weer goed roeren en laat het zachtjes 20 minuten koken.

Vervolgens zeef je het mengsel, daarna voeg je de eierdooiers en de slagroom toe. De soep moet dan niet op het vuur staan! Nog even opwarmen (niet koken) en klaar is de soep!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Oeps, ik ben verder weg hoor, sneu als het topic anders een andere wending neemt.



IBI, ik ben vanmiddag niet online maar vanavond wel, als je nog vragen hebt, even bellen of mailen dan komt het goed. Maar het is echt heel lekker die soep. Klein beetje room of mosterdsaus erdoor maakt het iets romiger. Even kijken wat je lekker vindt.



Succes TO!!!!!!!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dank je wel MV! Klinkt goed.



TO: zoals je ziet leeft het idee van koken hier zeker op het forum. Ik ben dan ook wel erg benieuwd waar je woont.
Alle reacties Link kopieren
Ha sorry dit is allemaal nieuw voor mij ik woon in Noord Holland omgeving nabij Amsterdam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven