Verwarrende ovulatietesten ben ik nu te laat?

18-09-2020 09:40 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik heb gebruik gemaakt van de ovulatietesten van clearblue die 4 vruchtbare dagen aangeven. Volgens de instructie iedere ochtend getest en soms ook in de avond. Vanaf dag 11 getest (cyclus 30 dagen) en steeds maar een leeg rondje. Gisteren ben ik in de ochtend vergeten om te testen dus heb ik dit in de avond gedaan en toen kreeg ik direct een pieksmiley en die avond meteen geklust. Vandaag in de ochtend weer getest met nog andere ovulatiekits die ik in huis had ( gewone normale) maar daaruit bleek dat de streepjes weer superlicht waren. Ik heb deze week dus alleen gisteravond geklust, ben ik dan nog op tijd?
Dat merk je over twee weken vanzelf ;-) als je tenminste gewoon seks hebt gehad ipv in je huis geklust.
Geneukt, seks gehad, gevreeën. Er zijn echt betere woorden dan 'geklust'.

En ja, ik denk dat je wel op tijd was.
-rosings- wijzigde dit bericht op 18-09-2020 09:54
1.74% gewijzigd
Lijkt me niet dat je te laat bent, want de ovulatie is na de piek en na de ovulatie is er ook nog tijd dat de eicel bevrucht kan worden.
Ik zou zeggen dat je er slim aan doet om ook nu seks te hebben
menta wijzigde dit bericht op 18-09-2020 09:53
5.54% gewijzigd
Klinkt romantisch
Oke dus als ik seks heb net na mijn piek zou ik ook nog kans kunnen maken?
Due-scimmie schreef:
18-09-2020 09:45
Dat merk je over twee weken vanzelf ;-) als je tenminste gewoon seks hebt gehad ipv in je huis geklust.
Flauw haha :lol: maar zwanger raak seks voelt wel anders dan gewoon voor de lol seks. Helaas heeft niet iedereen geluk dat het na gezellige seks zo nu en dan al lukt om zwanger te raken, dus dan maar zo.
In de instructies van de testen die de 2 meest vruchtbare dagen voorspellen staat dat je de hoogste kans op zwangerschap hebt als je binnen 48 uur na de eerste positieve test seks hebt.
Stel je had die ochtend getest en een positieve test gehad, is diezelfde avond prima binnen die 48 uur.

Laat je alleen niet gek maken, want ook al zit je precies op tijd met je ovulatie, de kans dat het meteen al raak is is niet zo super groot. Als je je elke maand zo druk gaat maken over de timing en het duurt langer, dan gaat het je een hoop stres opleveren.
Blueflowers schreef:
18-09-2020 09:59
Oke dus als ik seks heb net na mijn piek zou ik ook nog kans kunnen maken?

Ja en je hebt meer kans op een jongen omdat die zaadjes sneller zwemmen.
Tiswa schreef:
18-09-2020 10:06
In de instructies van de testen die de 2 meest vruchtbare dagen voorspellen staat dat je de hoogste kans op zwangerschap hebt als je binnen 48 uur na de eerste positieve test seks hebt.
Stel je had die ochtend getest en een positieve test gehad, is diezelfde avond prima binnen die 48 uur.

Laat je alleen niet gek maken, want ook al zit je precies op tijd met je ovulatie, de kans dat het meteen al raak is is niet zo super groot. Als je je elke maand zo druk gaat maken over de timing en het duurt langer, dan gaat het je een hoop stres opleveren.
I know, ik heb het ervaren. Ik ben nu 4 maanden bezig en iedere keer met ovulatietesten. En het heeft me nog niets opgeleverd. Ik moet nog even geduld hebben.
DaSilva86 schreef:
18-09-2020 10:07
Ja en je hebt meer kans op een jongen omdat die zaadjes sneller zwemmen.
Dat klopt inderdaad! Zaad van vrouwelijk geslacht zijn weer sterker. Dus voor de piek meer kans op een meisje :-)
Blueflowers schreef:
18-09-2020 10:12
I know, ik heb het ervaren. Ik ben nu 4 maanden bezig en iedere keer met ovulatietesten. En het heeft me nog niets opgeleverd. Ik moet nog even geduld hebben.
4 maanden is echt nog niet zo lang, hoor! Laat je zeker niet gek maken ;) Je hebt elke maand 20% kans dat het raak is, als je op het juiste moment seks hebt.
Blueflowers schreef:
Ik weet dat als je het zo graag wil4 maanden als een eeuwigheid voelt, maar het is echt nog niet zo heel lang.

Ik weet de exacte percentages niet, maar ongeveer 25% is binnen 3 maanden zwanger. Dus veel meer vrouwen zijn niet binnen 3 maanden zwanger.
80% is binnen een jaar zwanger, dus het duurt gewoon even.

Bij mijn eerste was ik na 11 maanden zwanger. Inmiddels zijn we nu 3 maanden bezig voor een tweede en ik ben net weer ongesteld. Tuurlijk had ik nu ook weer stiekem de hoop dat ik bij die 25% hoorde, maar blijkbaar is dat niet het geval.

Probeer het echt een beetje los te laten, want bij de meeste komt het echt gewoon goed.
4 maanden is echt nog niks, enne... ook zonder testen worden vrouwen gewoon zwanger hoor.
Gewoon veel seks, houdt het leuk
4 maanden? Het klonk alsof je al jaren bezig bent. En klussen? Hoe komen mensen in godsnaam aan deze term?
Blueflowers schreef:
Ik bedoel dit echt aardig: lees nog even goed na hoe ovulatietesten werken, anders maak je alsnog niet gebruik van al je kansen
Blueflowers schreef:
Je klinkt nogal gespannen over het hele onderwerp, het heeft jou nog niks opgeleverd? Ik neem aan dat je partner ook graag vader wil worden?
En het lijkt me niet fijn als er zo veel druk op de seks ligt elke keer, omdat je zwanger moet worden. Ik zou zeggen: probeer het vooral ook gewoon gezellig te houden. Als je elke 2-3 dagen seks hebt, vooral rond de periode dat je ovulatie valt, heb je echt een prima kans om zwanger te worden zonder al het gestress met ovulatietesten. Stress is niet goed voor je vruchtbaarheid ;)
4 maanden 'al' pff :facepalm:
4 maanden 'al' bezig zijn is helemaal niet lang. Zie dat je elders hebt geschreven er veel verdriet van te hebben... dat is natuurlijk heel rot voor je maar niet gezond hoor :hug: Het kan wel een jaar duren, en dat is normaal.

Volgens mij worden veel kinderen verwekt met seks van vóór de ovulatie. Dus als je om de dag seks hebt, zo vanaf dag 10 minimaal een week lang, heb je gewoon een goeie kans. Zonder al dat gehannes met die testen. Dan nog is elke maand de kans om zwanger te raken maar 20% ofzo.

Ik denk dat men een beetje te veel in de maakbaarheid van het leven is gaan geloven en alles perfect willen plannen en hiermee kom je erachter dat het zo niet werkt...
aviendha wijzigde dit bericht op 18-09-2020 11:44
0.22% gewijzigd
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Prima op tijd.

Ik hoop dat je snel een goede zwangerschap hebt!
Ik ben zwanger geraakt na inseminatie. (Zoals iemand uit mijn omgeving opmerkte: je hebt het leukste gedeelte overgeslagen. :-D )

Ook ik gebruikte hiervoor de smiley testen. Als ik een smiley had moest ik de kliniek bellen en de dag erna kreeg ik de inseminatie (binnen 24 uur). Dan was de eisprong net geweest, zagen ze op de echo. Ik heb overigens een meisje, kan je nagaan hoe sterk zij is. ;)

Jij bent dus ruim op tijd!
Doe doe test eruit..... En geniet seks, i.p.v krampachtig bezig te zijn!
Als je gewoon om de dag of om de twee dagen seks hebt (dit is het viva forum, het woord seks mag hier hardop gezegd worden), dan ben je nooit te vroeg of te laat.

Die ovulatietesten is weggegooid geld, tenzij je misschien een hele onregelmatige cyclus hebt en meer inzicht probeert te krijgen. Maar dan nog: wacht niet tot die test positief is, maar ga gewoon veel seks hebben.

Hou het een beetje leuk.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Heeft bij ons zo'n 8 maanden geduurd. (Maar toen wij begonnen met proberen was ik al 4 maanden gestopt met de pil)

In het prille begin heb ik ovulatie testen geprobeerd. En zelden vond ik er een duidelijke lijn in. Dus lekker mee gestopt. Onnodig stressen. En wellicht mis je gewoon je piek!

Vanaf dat moment hebben wij gewoon vanaf dag 10 ongeveer, twee weken redelijk actief seks gehad. (Zeg, om de 2/3 dagen). En actief naar mijn lichaam geluisterd (bv. bij bepaalde tekenen van ovulatie daar beneden, dan een keertje extra :-D ).

Eén maand seks zelfs compleet overgeslagen toen Covid hier in Engeland behoorlijk ernstig werd (En ik werk in verzorgingstehuis). Dus wou op dat moment even niet zwanger raken, voor het geval dat.

En de maand erop maar 3x seks gehad (waarvan bij 2x gewoon een hele week tussen zat :-) ), waren we ineens heel onverwachts gewoon zwanger :-D

Dus ik zeg; probeer lekker te ontspannen!! En laat die testen los!
Ik blijf me hier echt over verbazen.
Het lijkt me dat als je toe bent aan kinderen, je ook kan zeggen dat je seks gehad hebt ipv puberale 'geklust'

En nee, wss niet te laat
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven