Jong moeder worden

15-12-2011 14:22 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Volg je hart.
Alle reacties Link kopieren
quote:cathoilily schreef op 15 december 2011 @ 14:24:

Volg je hart.





Of gebruik de zoekfunctie



(bewust) jong moeder.
Alle reacties Link kopieren
Wil je niet nog genieten van je vrijheid?
Wat een dooddoener!
Alle reacties Link kopieren
ik ben moeder geworden op mijn 22ste,

niemand horen moeilijk doen en ik heb er totaal geen spijt van
Alle reacties Link kopieren
quote:brokenhearted78 schreef op 15 december 2011 @ 14:29:

Wil je niet nog genieten van je vrijheid?Vanwaar deze vraag? TO heeft vast niet zomaar het gevoel dat ze moeder wil worden....Net alsof je leven over is als je een kindje hebt...
21 (22 als het zo ver is) is toch niet zo heel jong?
quote:brokenhearted78 schreef op 15 december 2011 @ 14:29:

Wil je niet nog genieten van je vrijheid?Welke vrijheid met 40 en 24 uur werken per week....
Alle reacties Link kopieren
Volg je gevoel en heb schijt aan wat andere mensen zeggen.
Je werkt nu parttime (waarom eigenlijk). Wil je dat blijven doen of wil je thuisblijfmoeder worden?
Waarom zou je fulltime werken?
Mensen hebben altijd commentaar, maar daar moet je je niks van aantrekken. Go for it als dit is wat jullie willen!



En genieten van je vrijheid... Ik zie dat anders. Als je jong begint, ben je ook jong weer klaar. Ook daar zitten leuke kanten aan.
Alle reacties Link kopieren
Beetje jammer als je je laat tegenhouden door reactie's uit je omgeving. Het klinkt idd alsof je er qua organisatie in ieder geval klaar voor bent en dat je deze vraag zo stelt geeft aan dat het een weloverwegen beslissing gaat zijn.
Als je eenmaal moeder bent, krijg je te maken met mensen die commentaar hebben. Of je nu 20 bent of 40.



Daar zou ik het niet van af laten hangen.



Als jij en je partner hier zelf volledig achterstaan, waarom niet?



Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
ik ben net 24 en heb 2 kinderen werd voor het eerst moeder toen ik 20 was. heb totaal geen spijt en heb me hart gevolgd. tegenwoordig is het normaal als je ver in de 30ste pas een kind krijgt

zou zeggen volg je hart, en als jullie het allebei willen wie of wat houd je tegen??
Fulltine werk je voor je pensieonopbouw, om lekker te kunnen leven en sparen. Tenminste, dat waren mijn redenen. Nu werk ik parttime vanwege kind.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk niet zo extreem jong hoor.

Ja als je nog thuis,woonde niks zelf deed e.d

Maar jij hebt al een eigen huishouden, woont samen, langdurige relatie.



Ik zou niet weten waarom niet.
Wat Sanne zegt klopt. Ik was net 28 toen mijn dochter werd geboren. En ik was veruit de jongste op yoga. De oudste moeder was 42.
Alle reacties Link kopieren
Volg je gevoel. Als jullie het gevoel hebben er nu klaar voor te zijn, waarom niet? Trek je niks aan van het commentaar van andere mensen!
Alle reacties Link kopieren
beter een moeder van 22 die de boel goed op orde heeft (zo klinkt het wel)



dan 42 zijn en zwanger worden van zomaar iemand omdat het je laatste kans is...



maar goed dat is mijn mening.



Alles heeft voor en nadelen maar belangrijkste is volgens mij dat je een kind liefde en stabiliteit kan bieden.
Ik was 20 toen ik moeder werd. Zou het weer hetzelfde doen.
Lekker leven kun je ook met een parttime baan, kwestie van keuzes maken.



Pensioenopbouw? Ach we moeten toch tot onze 67-ste. Tegen de tijd dat wij met pensioen kunnen ziet de wereld er compleet anders uit en is al het geld ìn de pensioenfondsen opgemaakt door de babyboom.



Je kunt beter zo snel mogelijk je huis aflossen en in ieder geval niet een tophypotheek nemen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties!



ik zou op dit moment wel meer willen werken maar dat kan niet bij deze baas. Als ik moeder ben ik 24 uur een mooie hoeveelheid.



Mijn vriend en ik willen het allebei erg graag en het is ook zeker een bewuste keuze! Ik denk dat ik me inderdaad niet zoveel moet aantrekken van anderen, maar ben ook bang om vrienden te verliezen. (tja wat zijn het dan voor een vrienden kun je je natuurlijk ook afvragen).
Alle reacties Link kopieren
quote:Floortje_1981 schreef op 15 december 2011 @ 14:42:

beter een moeder van 22 die de boel goed op orde heeft (zo klinkt het wel)



dan 42 zijn en zwanger worden van zomaar iemand omdat het je laatste kans is...



maar goed dat is mijn mening.



Alles heeft voor en nadelen maar belangrijkste is volgens mij dat je een kind liefde en stabiliteit kan bieden.



En wat is er mis met een vrouw van 42 die als laatste kans zwanger raakt dmv bv een spermadonor?

Ik vind dit een onnodige vergelijking.



TO, je hebt alles op orde, dus niks staat je in de weg een kind te krijgen. Wilt je vriend ook graag vader worden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven