Kerst, misschien zwanger, wijn of niet?

24-12-2011 14:02 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Op woensdag of donderdag zou ik weer ongesteld moeten worden, tenzij het deze ronde raak is geweest Ik zit nu met een klein dilemma en dat is, wel of niet drinken met kerst? Ik ben zeker geen grote drinker, maar een glas wijn bij het eten, en een likeurtje er na (op beide kerstdagen) vind ik best lekker. En ik wil er eigenlijk niet te mutserig over doen want dan kan je wel bezig blijven. Een test kán natuurlijk, maar 4 dagen voor nod negatief testen terwijl je wel zwanger bent is goed mogelijk. Ik heb wel eens gehoord dat alcohol/medicijnen zo vroeg in een (eventuele) zwangerschap geen invloed hebben.=, maar of dat waar is?

Wat zouden jullie doen?

Groetjes, Isobel
Alle reacties Link kopieren
Ik ben pas gestopt met drinken toen ik een positieve test had. Dus in jouw situatie had ik gewoon wat wijntjes oid gedronken. Of je moet echt gaan comazuipen...
Wel die borrel nemen.
Alle reacties Link kopieren
Shit ik typ met iphone, die laatste smiley moest een zijn...
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hetzelfde, di NOD. Maar ik heb besloten gewoon één glas per avond te drinken. Krijg je ook geen ongewenste vragen...
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zou doen? Geen alcohol.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf bewust geen druppel gedronken, maar ik weet niet hoe lang je al probeert zwanger te raken. Als ik al iets zou drinken dan mx 1glas en niet beide dagen 2 glazen. Maar ja, dat ben ik. Hersenonderzoeker Swaab zegt dat iedere druppel tijdens zwangerschap er een teveel is en al effect kan hebben. Aan de andere kant werd er vroeger veel gedronken en kwamen er ook gezonde baby's op aarde. Its up to you!
Alle reacties Link kopieren
@dani Ja precies, ook dat! Maar jij hebt er dus ook wel even over nagedacht?
De eerste paar ronden stopte ik met alcohol na mijn eisprong (en startte weer na mijn ongesteldheid). Na een tijdje besloot ik pas bij een positieve test te stoppen met alcohol. En dat was maar goed ook want ik had 21 ronden nodig.
Alle reacties Link kopieren
De meningen over of ook kleine hoeveelheden alcohol zo vroeg in de zwangerschap al schadelijk zijn, zijn verdeeld.



Mijn redenatie op dit punt zou daarom zijn: bij twijfel, niet doen.

Doe je het toch, beperk het dan, bv beide dagen max 1 glas ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamasam schreef op 24 december 2011 @ 14:02:

Hoi,

Op woensdag of donderdag zou ik weer ongesteld moeten worden, tenzij het deze ronde raak is geweest Ik zit nu met een klein dilemma en dat is, wel of niet drinken met kerst? Ik ben zeker geen grote drinker, maar een glas wijn bij het eten, en een likeurtje er na (op beide kerstdagen) vind ik best lekker. En ik wil er eigenlijk niet te mutserig over doen want dan kan je wel bezig blijven. Een test kán natuurlijk, maar 4 dagen voor nod negatief testen terwijl je wel zwanger bent is goed mogelijk. Ik heb wel eens gehoord dat alcohol/medicijnen zo vroeg in een (eventuele) zwangerschap geen invloed hebben.=, maar of dat waar is?

Wat zouden jullie doen?

Groetjes, Isobel





Dat doe je dus wel (mutserig)

Als je dan perse moet drinken, houd het dan bij 1 glaasje
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vind het wel lastig. Want hoeveel is dat wijntje me nou waard? Aan de andere kant, mensen weten dat we graag een tweede willen, en ik vind het niet leuk om allerlei vragen te moeten ontwijken. Dus over de hele avond 1 klein glas en ervan nippen. Met de auto gaan, onder het mom van 'de bob'?
Alle reacties Link kopieren
Nou dani dan drink je dus om vragen te ontwijken, dat vind ik eigenlijk heel erg suf. de kans is erg aanwezig dat het niet goed is voor ongeboren kind. Als je daar je schouders over ophaalt en denkt: boeien. Sja, jouw keuze (niet de mijne). Maar als je er zelf ook geen fijn gevoel bij hebt dan drink je toch niet?! Dan denk je: boeien wat een ander zegt of denkt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf van bij twijfel niet doen. Als je vragen krijgt zeg je gewoon dat je wat last hebt van je maag ofzo.
Alle reacties Link kopieren
@calvijn1 ik begrijp niet helemaal wat je zegt... Vind je het nou mutserig als in "neem gewoon dat wijntje" ? Of vind je het stom dat ik het uberhaupt niet gewoon laat staan?



@dani weer precies wat je zegt...!
Alle reacties Link kopieren
hm stel je doet er twee jaar over voordat je een positieve test in je handen hebt. Mag je dan al die tijd geen borrel drinken ?

Ik heb ook nadat ik een positieve test in mijn handen had, geen druppel tijdens de zwangerschap gedronken. Maar het weekend voor de test wel een paar wijntjes gehad op een feestje. Toen was ik dus al zwanger, maar kon dat nog niet weten, tja.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamasam schreef op 24 december 2011 @ 14:18:

@calvijn1 ik begrijp niet helemaal wat je zegt... Vind je het nou mutserig als in "neem gewoon dat wijntje" ? Of vind je het stom dat ik het uberhaupt niet gewoon laat staan?



@dani weer precies wat je zegt...!





Beide eigenlijk

Ik drink zelf niet, dus kan me niet voorstellen hoe moeilijk het is om een wijntje te laten staan.

Jij bent wel een drinker, dus neem dan gewoon 1 wijntje
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Tja, lastige keuze.

Alcohol brengt ook in het begin van de zwangerschap risico's met zich mee. Zo vergroot het de kans op een miskraam. Dus als je op safe wil spelen zou ik het persoonlijk niet doen en ervoor kiezen om, als je een zwangerschapswens hebt, niet te drinken. Of alleen in de eerste week na je menstruatie. Je kan er over discussieren of een glas kwaad kan; dat is niet bekend. Daarom is het advies om niet te drinken. Een glas alcohol op net het verkeerde moment kan misschien wel gevolgen hebben, en dat zou dan wel heel zonde zijn.

Goed nadenken over wat je wil, hoe je daar zelf in staat.

Zoals blijkt uit de reacties denkt iedereen daar anders over..

Fijne dagen!
Alle reacties Link kopieren
@beaugirl heeft niets met 'mogen' te maken. Al zuip je je dagelijks klem, we leven in een vrij land. Ik ben blij dat ik geen druppel gedronken heb, maar ik was ook super snel zwanger. Ik ga niet oordelen over mensen die voor de test wel drinken. Moet je echt zelf weten. Als het maar wel goed voelt voor je.
Alle reacties Link kopieren
@chickonspeed begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut geen voorstander van roken (wat ik overigens niet doe) en drinken tijdens een zwangerschap. Maar, op het moment dat je het dus nog niet kan weten (voor je nod) blijken de meningen er aardig over verdeeld te zijn.



@calvijn dan begreep ik je dus goed hihi
Alle reacties Link kopieren
Zul je een schuldgevoel krijgen als je donderdag zwanger blijkt? Als je denkt van wel; niet drinken.



Op die manier denken?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet doen dan.

Zeg dat je een antibioticakuur voor een een of ander schimmeltje hebt.

Krijg je ook geen diepere vragen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
het is ook zo dat het lastig is omdat je niet weet wanneer je zwanger bent. Als je er eenmaal achter komt, passen veel vrouwen hun leefgedrag wel aan ( niet meer roken en drinken). Wat je zegt over het verschil van meningen, daar ben ik het niet helemaal mee eens; de meningen van professionals zijn hier namelijk wel heel eenduidig in; geen alcohol meer drinken als je zwanger wilt worden, juist omdat je niet weet of een glas of een paar glazen kwaad kan..
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang ben je al bezig met proberen zwanger te worden?

De kans is best groot dat je helemaal nog niet zwanger bent dus ik vind het onzin om nu al de wijntjes te laten staan.



Mocht je nu al wel zwanger zijn dan krijgt het vruchtje volgens mij nog niets mee van de alcohol want de placenta wordt in week 4 gevormd. Dus pas over 2 weken.
Alle reacties Link kopieren
Klopt meningen zijn altijd verdeeld. Daarom is het belangrijk dat je doet wat jij wilt en dat goed afstemt met jezelf. Om toch maar te drinken vanwege eventuele vragen vind ik zelf heel dom. Als je voors en tegens af hebt gewogen en besloten hebt om toch graag iets te drinken want je wilt het zelf zo graag (of kan niet zonder), dan is dat toch prima?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven