hoeveel kg kwamen jullie aan in laatste trimester ?

22-01-2012 22:50 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben nu 6 maand zwanger en ben reeds 10 kg bijgekomen. Hoeveel kg kwamen jullie aan in het laatste trimester van jullie zwangerschap ?
Alle reacties Link kopieren
Zeker nog het dubbele



Beval binnenkort van de tweede, en de meeste kilo's zijn er in de laatste 3 maanden aan gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Iedere week netjes een kilo, vanaf de eerste tot de laatste week liep het zo op. Bij de tweede ben ik dus niet op de weegschaal gaan staan...
Ik ben bij elkaar 18 kg aangekomen (van 61 kg naar 79kg), ik denk een stuk of 10 daarvan in het laatste trimester en daarvan weer 3 in de laatste maand. De laatste maand hield ik erg veel vocht vast, vandaar.



Heb 4 dagen in het ziekenhuis gelegen wegens keizersnede en kwam 10 kg lichter het ziekenhuis uit (zoontje was 7 pond). Twee maanden later was ik alle 18 kilo's weer kwijt. Ik vermoed dat het geven van borstvoeding daar een grote rol in heeft gespeeld.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk tot en met maand 7 maar 7 kilo aangekomen. Nu bij 40w3d zit ik op totaal 12 kilo. Ben helemaal happy, want bij nummer 1 was het ergens tussen de 25 - 30 kilo. Ben gestopt met wegen toen..... En het rare is nu totaal niks anders doe!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het even nagekeken in mijn gewichtboekje :): 1,4 kilo. Maar ik lette heel erg op mijn eten, gezond en niet snoepen, omdat ik al wat te zwaar was voordat ik zwanger werd (74 kg bij 1.68). En mijn kind lag in een stuit met zijn hoofd in mijn maag en hij bewoog heel veel. Dus de laatste maand ben ik een kilo afgevallen omdat eten niet zo makkelijk meer was. In totaal ben ik 6 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 22 januari 2012 @ 22:55:

Ik ben bij elkaar 18 kg aangekomen (van 61 kg naar 79kg), ik denk een stuk of 10 daarvan in het laatste trimester en daarvan weer 3 in de laatste maand. De laatste maand hield ik erg veel vocht vast, vandaar.



Heb 4 dagen in het ziekenhuis gelegen wegens keizersnede en kwam 10 kg lichter het ziekenhuis uit (zoontje was 7 pond). Twee maanden later was ik alle 18 kilo's weer kwijt. Ik vermoed dat het geven van borstvoeding daar een grote rol in heeft gespeeld.



Hier precies hetzelfde, behalve de keizersnee dan.

Mijn zoontje was net geen 6 pond terwijl ze allemaal dachten dat het een 8/9 ponder zou worden.



Binnen 2 maanden alles er weer af.

Borstvoeding teert op je reserves dus dat scheelt echt heel veel.

Ik zou me er niet druk om maken je doet er toch weinig aan.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, bij zwsch 1 van 50 naar 78 en bij zwsch 2 van 52 naar 82 kilo.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik ben tot 36 weken in totaal 14kg aangekomen. Maar de laatste 3 weken is dat maar 1kg geweest dus ging toen niet zo snel meer. Merk alleen wel dat mijn buik nu sneller groeit nu ik met verlof ben, maar dat zie ik dus nog niet terug in de kilo's. Hopelijk houdt ik dat zo
Alle reacties Link kopieren
Eerste 2 trimesters veel afgevallen (kon amper eten)

Laatste trimester 12 kilo bijgekomen (kon nog steeds amper eten)



12 kilo was er direct na de bevalling ook weer af. Per saldo was ik uiteindelijk flink afgevallen.
quote:isabon schreef op 23 januari 2012 @ 00:24:

Eerste 2 trimesters veel afgevallen (kon amper eten)

Laatste trimester 12 kilo bijgekomen (kon nog steeds amper eten)



12 kilo was er direct na de bevalling ook weer af. Per saldo was ik uiteindelijk flink afgevallen.



Kreeg jij een jongen of een meisje? Mijn zwangerschapscursusleidster denkt namelijk dat zulks vaker bij meisjes voorkomt. Dat wil je natuurlijk niet horen als je je zoals ik al een dikke pad voelt en weet dat je in verwachting van een jongen bent......



Even algemeen: ik hield aan het einde dus best wel veel vocht vast, maar ik was ook best wel bruin geworden (ik wordt normaal gesproken hoogstens gebroken wit, kind is in september geboren). Zo'n drie dagen na de bevalling sloeg ik de dekens van mijn benen weg en zag ipv stevige bruine benen, witte slanke stokjes (relatief dan he), ik wist niet wat ik zag!
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 23 januari 2012 @ 00:54:

[...]





Kreeg jij een jongen of een meisje? Mijn zwangerschapscursusleidster denkt namelijk dat zulks vaker bij meisjes voorkomt. Dat wil je natuurlijk niet horen als je je zoals ik al een dikke pad voelt en weet dat je in verwachting van een jongen bent......



Even algemeen: ik hield aan het einde dus best wel veel vocht vast, maar ik was ook best wel bruin geworden (ik wordt normaal gesproken hoogstens gebroken wit, kind is in september geboren). Zo'n drie dagen na de bevalling sloeg ik de dekens van mijn benen weg en zag ipv stevige bruine benen, witte slanke stokjes (relatief dan he), ik wist niet wat ik zag!Een meisje inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik was in totaal 17 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap, er zat een redelijk klein meisje in mijn buik (47 cm, 3350 gr) dat na 4 dagen over tijd geboren werd.



Nu na iets meer dan een jaar nog 6 kilootjes kwijt, ik heb geen haast
quote:Bammetjebam schreef op 23 januari 2012 @ 01:21:

Ik was in totaal 17 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap, er zat een redelijk klein meisje in mijn buik (47 cm, 3350 gr) dat na 4 dagen over tijd geboren werd.



Nu na iets meer dan een jaar nog 6 kilootjes kwijt, ik heb geen haast



Geef jij borstvoeding Bammetjebam?



Ik ben helemaal niet van het bvfront hoor maar ik merk dat ik er zowat niet tegenaan kan eten (hij is nu 5 mnd en ik geef nog bv).
Alle reacties Link kopieren
19kilo aangekomen. in totaal maar tot week 35 was ik maar 7 kilo gegroeid. Daarna ging het hard, heel warm hield enorm veel vocht vast. Kortom van week 35 t/m 41 12kilo gegroeid. 2kg per week ongeveer.



Na de keizersnede was er 10kilo af. En de rest moet er nog af , dochter is nu bijna 7 maanden. Begonne3n met hardlopen dus hoop op die manier de laatste 9kilo er af te krijgen.



Tijdens zwangerschap gestopt met roken , meer gaan snoepen ipv sigaret en vanaf qweek 22 zat ik al volledig thuis door bekkeninstabiliteit dus beweging kreeg ik ook amper meer.

1+1=2 = 9kilo die er nog af moet..
De laatste weken lag ik in het zh en mede door het slechte zh eten nauwelijks nog aangekomen
Alle reacties Link kopieren
Tot week 22 nauwelijks aangekomen, daarna ging het met sprongen vooruit.

Ik moet zeggen dat ik me ook niet echt ingehouden heb qua eten en zit er nu na 40w en 5 dagen zwsch toch al 21 kilo aan. Van 59 naar 80 kilo maar liefst.



Ben erg benieuwd hoe snel het er weer af gaaten hoe mijn lijf zich weer herstelt
Alle reacties Link kopieren
6 kilo aangekomen in totaal zwangerschap!! Super fijn want kleine was eruit en pastte vrijwel meteen oude broeken weer!!!
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer iedere maand een kilo, tien in totaal. Na de bevalling van dochter van 2780 gram met ruim 40 weken was het er ook binnen een week weer af.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 26 weken zwanger en 5 kilo aangekomen. Prima, want tijdens m'n eerste zwangerschap was ik zo'n 30 kilo aangekomen, waarvan 15 in het laatste trimester



Maar tijdens m'n eerste zwangerschap groeide ik ook helemaal, nu pas ik nog steeds in eigen broeken (hoewel ze niet meer dicht kunnne bij m'n buik natuurlijk). Hopelijk komt er deze keer niet zo veel bij want heb er toch wel even over gedaan om het er weer af te krijgen.



Trouwens, beide keren in verwachting van een jongetje, maar bij de tweede veel meer misselijk geweest.
Alle reacties Link kopieren
In totaal ben ik 12 kilo aangekomen tijdens mijn eerste zwangerschap, waarvan het grootste gedeelte tijdens het laatste trimester. Tot en met de zesde maand kwam er bijna niks bij. Op het laatst ging ik ook veel vocht vasthouden en kreeg ik een dikke plofkop met bijbehorende enorme benen .



Ik ben nu bijna 11 weken zwanger en sommige spijkerbroeken krijg ik al niet meer dicht. Ik durf nog niet helemaal na te denken over wat er nog komen gaat...
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Ik ging van 60 naar 85,8

Waarvan zeker zo'n 12 kilo in het laatste trimester.



Ik weet nog dat er een week was op het eind dat ik 5 kilo bijgekomen was (in die ene week dus). Maar mijn bloeddruk bleek ook hoog en eiwitten in de urine dus dat verklaarde een hoop.



Een week na de bevalling was ik al ruim 10 kilo (vocht) kwijt, de andere 15 zijn er in de 9 maanden daarna geleidelijk af gegaan..
Alle reacties Link kopieren
Nou ben tot nu toe 25 weken bijna 10 kilo aangekomen, reden steeds honger als een paard!



Ik hou mijn hart vast voor het laatste trimester.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn eerste zwangerschap tot 6maanden 10kg aangekomen en het laatste trimester ook nog 10kg (terwijl ik de tijd niet eens volgemaakt heb, want met 37 weken bevallen). Wel heb ik die periode heel veel rust gehad (mocht niet meer werken en moest veel rusten ivm harde buiken). Dit icm feit dat ik gewoon ook een snoepkont ben resulteerde in totaal 20kg erbij.



Nu ben ik weer zwanger (6mnd) en tot nu toe ook 10kg aangekomen. Wel koop ik het laatste trimester nu wat minder aan te komen dan nog eens 10kg extra. Dus ik probeer alleen gezond te eten en niet te snoepen. En scheelt wellicht dat ik nu nog halve dagen werk en dus nog een hummeltje thuis heb (10mnd) waardoor ik een stuk minder rust krijg dan bij de eerste. Maar we zullen zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven