Zwanger vanaf juni/juli 2014 deel 2

17-08-2015 14:14 940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf juni/juli 2014 zijn wij bezig met zwanger worden!

De zwangeren onder ons! :yes:
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Bevallen! :love:
Naam
(leeftijd)
Kindje Geboortedatum
krullie1984
(32/33)
Tweede
Derde
:heart: 16-03-2015 bevallen van een zoon!
:heart: 19-09-2017 bevallen van een zoon!
nieuwsbrief
(26)
Eerste :heart: 18-03-2015 bevallen van een zoon!
Miss-flower
(29/31)
Eerste
Tweede
:heart: 11-05-2015 bevallen van een dochter!
:heart: 22-01-2017 bevallen van een dochter!
madelief08
(26/30)
Eerste
Tweede
:heart: 22-05-2015 bevallen van een dochter!
:heart: 13-10-2017 bevallen van een zoon!
niekje-elastiekje
(27/29)
Eerste
Tweede
:heart: 09-06-2015 bevallen van een zoon!
:heart: 06-01-2017 bevallen van een dochter!
Wendelala
(26/28)
Eerste
Tweede
:heart: 08-07-2015 bevallen van een zoon!
:heart: 11-01-2018 bevallen van een dochter!
Ri88
(28/32)
Eerste
Tweede
:heart: 24-07-2015 bevallen van een zoon!
:heart: 08-09-2017 bevallen van een dochter!
Lentefruit
(33/38)
Eerste
Tweede
:heart: 24-09-2015 bevallen van een zoon!
:heart: ??-08-2017 bevallen van een dochter!
abbeytje
(29/27)
Tweede & derde :heart: 06-10-2015 bevallen van een zoon en een dochter!
teapot
(26/26)
Eerste :heart: 11-10-2015 bevallen van een zoon!
Lauraroar
(32/32)
Eerste
Tweede
:heart: 28-03-2016 bevallen van een zoon!
:heart: 27-12-2017 bevallen van een dochter!
joy
(26/32)
Eerste :heart: 11-05-2016 bevallen van een zoon!
zus1987
(29/30)
Eerste :heart: 20-01-2017 bevallen van een zoon!
anoniem_198678 wijzigde dit bericht op 13-01-2018 14:57
62.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo nieuw topic!



Laura, heel veel succes en hopelijk plezier vanmiddag! Met al die goede energie die jullie kant op gestuurd wordt moet het toch bijna wel goed komen!
Laura, succes vandaag! Ik duim voor een goede echo!
Ook hier wordt geduimd voor jullie laura!!!
Dank, dat is lief. Ik laat straks iets van me horen hoor Afspraak is pas om half vijf
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes Laura! Ook hier word geduimd!!!
Happy new topic



Laura, ook hier draaien de duimen voor je! Succes, hopelijk heel mooi nieuws straks!
Alle reacties Link kopieren
Ik (lees) en duim ook mee!!
Dance like nobody's watching, sing like nobody's listening!
Alle reacties Link kopieren
Laura succes!!!!
Alle reacties Link kopieren
En wauw!! Een tweede topic alweer super leuk meiden!



Mijn baby is morgen alweer 5 maanden! Wauw de tijd gaat zo snel. En ondertussen zit ik nu lekker op kantoor te kolven hahaha
Mooi hartje gezien. Hummeltje groeit goed, ben 7+3 nu ❤️
Alle reacties Link kopieren
Yes!!!!
Jaaaaa wat fijn Laura!!
Alle reacties Link kopieren
Super fijn om dit te horen Laura!!! Echt super blij voor jullie!!!!! Wowww wat gaat de tijd snel nieuwsbrief!!! Siem is alweer bijna 6 weken! Vandaag wezen wegen en weer 420 gram aangekomen. Inmiddels nu 4630 gram! As donderdag op controle bij de kinderarts. Benieuwd wat die gaat zeggen. Siem spuugt vrij veel en ook steeds vaker snachts, heel eng, door z'n neusje enal. Lijkt soms of ie er in blijft hangen. Hoop dat de kinderarts hiervoor een oplossing heeft. Iemand ervaring hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Wauw laura! Wat n geweldig nieuws!!!! Wanneer heb je de volgende controle? Wat heerlijk voor jullie! Kun je er v genieten of is t allemaal nog veel te spannend? En hoe vindt je man het?



Nieuwsbrief, wat leuk om iets te horen en wat goed dat je nog steeds bv geeft en op je werk kolft na 5 maanden!



Wendelala, ik denk reflux. Ben benieuwd wat de kinderarts zegt. Bij mijn zoontje zei de kinderarts toen hij medicatie gaf voor de reflux dat hij waarschijnlijk niet minder ging overgeven ervan maar dat het geen pijn meer zou doen omdat de overgeef niet meer zuur zou zijn. Het was echter zo dat mijn zoontje ook veeeeel minder overgaf door de medicatie! Je kunt proberen zijn matrasje ietwat schuin te leggen (handdoekje onder t matrasje ter hoogte van zn hoofdje) of heb je dit al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Laura! Super fijn zo'n goede echo! Stelt het jullie een beetje gerust?



Hier spuugt de kleine meid ook veel. Kwam soms ook door haar neus. Ben er nog mee naar de huisarts geweest en daar deed ze het ook, maar lijkt er geen pijn bij te hebben verder. Huilt ook niet. Het loopt er soms gewoon opeens uit en ze lacht er dan ook bij. Huisarts gaf er verder niks voor. Zou bij onze kleine meid geen reflex zijn. Nu met pepti voeding is die nog dunner en spuugt ze dus nog makkelijker. Zodra ze vast voedsel mag hebben, zou het spugen minder moeten worden. In de tussentijd altijd hoofdje beetje omhoog, pauzes bij het eten, na het eten nog even half uur rechtop houden en vaak kleren wassen (incl. Die van ons haha).

Huilt Siem bij het spugen? Zou idd bij kinderarts even laten checken voor reflux.
Volgende controle is over 2,5 week. Zou eigenlijk over een week zijn, maar ik ben volgende week een weekje op vakantie. Dus dat moest even verzet worden, en twee echo's in een week leek me ook wat overbodig.
Alle reacties Link kopieren
Hij huilt niet bij het spugen, behalve als het snachts uit z'n neusje komt, dan lijt t of ie verschiet ofzo. Heb nu op advies even van de wijk een telefoonboek onder z'n matrasje gelegd! Dus heb verder ook niet het idee dat ie er heel veel last van heeft. Maar hij heeft dus ook nog prematuren voeding, dus kan misschien ook wel daar aan liggen. Maar ben gewoon benieuwd wat de kinderarts zegt over de voeding enzo aangezien Siem super goed aankomt! De wijk had het evt ook over Johannes brood pit meel zodat de voeding wat dikker werd, dus even afwachten!
Alle reacties Link kopieren
@wendelala



Milo spuugde ook veel, heel veel aan het begin maar dit werd altijd weggewuifd door huisarts. Achteraf denk ik dat hij ook reflux had.

Echt even naar de huisarts ermee!

Milo slaapt al ongeveer sinds hij 2 weken oud is met dik boek onder matras haha



@laura, yes!!! Wat fijn een kloppend hartje en heerlijk dat je lekker op vak gaat, dan vliegen de komende 2,5 week ook zo om!



Ja hier dus nog steeds bv, m'n omgeving merk ik dat het wel genoeg vindt. Ik heb zelf altijd stellig gezegd dat ik zou stoppen als ik weer ging werken, maarja. Het gaat zo goed en zo makkelijk, waarom stoppen?

Als ik wil drinken of feestje oid dan kolf ik gewoon. Heb een voorraad van 2 liter in vriezer en kolf nog elke dag bij gaat heel goed eigenlijk!

Baby blij, ik blij
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat dat zo goed gaat en idd waarom dan stoppen? Knap hoor! Donderdag ga ik naar de kinderarts met Siem ter controle, benieuwd wat die gaan zeggen, gelukkig ga ik niet alleen en gaat m'n schoonmoeder mee, met 2en hoor je altijd meer natuurlijk! Vandaag een dagje Apenheul met de familie! 😃
Alle reacties Link kopieren
@nieuwsbrief: mijn baby is ook alweer ruim 5 maanden, wat gaat het snel he! Ik geef ook nog steeds bv, gisteren een nieuwe kolf gekocht, nadat de gekregen kolf die ik gebruikte de geest had gegeven. Nu kan ik weer even vooruit



@laura: yessss gefeliciteerd meid, top!



@wendelala: 6 weken alweer, time flies! Jip heeft ook heel veel gespuugd, maakte van die stik geluidjes erbij. Was zeker reflux, alleen had hij er geen pijn aan (had mn oudste wel, die gilde bij t spugen), dus nooit iets voor gebruikt. Ook geen johannesbroodpitmeel gebruikt, daar kunnen ze erge krampjes en diarree/verstopping van krijgen.

Wij hielden Jip na elke voeding minimaal 20 minuten rechtop, bedje stond hoog en hij sliep de eerste weken op zijn zij dat als hij zou spugen, dat hij er dan niet in kan stikken.



Hier ook wel commentaar vanuit mn omgeving dat ik 'nog steeds' bv geef. Hij is nu toch al groot, waarom stop je er niet mee? En ik snap t ook wel. Ik riep altijd heel hard dat ik sowieso niet ging kolven op t werk en een grote baby aan de borst vond ik ook niks.

En nu geef ik al 5 maanden fulltime, nog 5x per dag en op mn (drukke, hectische) werk kolf ik braaf de voedingen af. Ben supertrots dat ik nog steeds geef, ondanks dat t in t begin meeeega pijnlijk was, tepelkloven ook overleeft een soms onrustige/trekkerige baby aan de borst. We gaan nu voor de 6 maanden!
Gisteren ging het qua misselijkheid heel goed, zelfs gekookte eitjes en appels gegeten. Maar nu heb ik net tegen m'n zin een beschuitje en wat slappe thee naar binnen gewerkt. Hoop dat het blijft zitten...
Alle reacties Link kopieren
@laura, gefeliciteerd!!!



@wendelala, zolang baby's goed groeien en geen pijn lijken te hebben wordt er meestal geen medicatie gegeven. Je kunt de voeding evt indikken met johannesbroodpitmeel. Wij gebruiken tegenwoordig biologische johannesbroodpitmeel (ipv nutriton) en daarmee heeft onze dochter geen kramp meer! Hoofdeind omhoog schijnt pas te werken bij een hoek van tenminste 60 graden en deed bij ons niks. Overigens spuugt onze dochter vrijwel niet meer.



@krul en nieuwsbrief, wat gaat het hard! Ik had ook gedacht na 3 maanden te stoppen met BV maar ben toch ook doorgegaan. Zit nu ook op het werk te kolven. Ik merk wel dat het met mijn werk erg lastig te combineren is. Ik hoop dat ik daar snel een weg in weet te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Met mijn werk gaat t gelukkig makkelijk. Ben zelf 'de chef' en in principe kolf ik gewoon in m'n pauzes dus neem weinig extra tijd er voor. Mag wel, maar dat is dan weer echt niet praktisch.



Ik ga nu ook voor 6 maanden. Maar heb het idee dat het ook nog weleens langer zou kunnen gaan duren. Ik verleng gewoon steeds een beetje



Top ook jij krul!!! Ben zo benieuwd hoe jullie nu -baby's eruit zien maar ik wil zelf eigenlijk geen foto op openbaar forum plaatsen (ivm anonimiteit) hij staat wel gewoon op FB haha
Alle reacties Link kopieren
Hier is t kolven erg lastig. Ik werk op de spoedeisende hulp en als het druk is, is het lastig om mn collega's achter te laten met alle zieke patienten en zelf rustig een half uur te gaan kolven. Heb al 2x gehad dat ik aan het kolven was en dat ik het reanimatiesein af hoorde gaan. Dan is t balen, want ik moet toch door tot ze leeg zijn, maar weet dat dan de hel losbreekt op de spoed.

Ik ga ook wel langer als 6 maanden door denk ik hoor, hihi. In elk geval heb je 9 maanden kolfrecht, daarna zien we wel weer verder.

Volgende week gaan we beginnen met de eerste groente hapjes, leuk leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven