Uitgerekend (half) juni 2018

11-10-2017 14:46 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog meer dames die net weten dat ze zwanger zijn? Ik ga zelf echt stuk van de zenuwen! Het was nogal een traject om zover te komen. Bij de eerste twee ICSI pogingen had ik maar twee eicellen en werd er steeds maar eentje bevrucht. Beide pogingen zijn mislukt. De derde ICSI poging is zelfs afgebroken omdat er maar één eiblaasje groeide (ondanks maximale dosis Menopur). Ik ben uiteindelijk zwanger geraakt van de escape-IUI met dat ene eiblaasje! Ik kan het nog steeds bijna niet geloven en ik vind het doodeng!

Ik heb afgelopen zondag positief getest en maandag een goede bloedtest gehad (hCG was 246 op 15 dagen na IUI). Op 30 oktober heb ik mijn eerste echo.
Alle reacties Link kopieren
Hai Lou,

Jeetje, wat op de valreep joh! Gefeliciteerd! Ik snap je ongeloof!

Ik testte gister (en vanmorgen, haha) positief! Ronde 22. Sinds begin dit jaar bij een Gynaecoloog. We zouden binnenkort starten met IUI en hormonen.
Langzaamaan begint het besef in te dalen! Jeetje, wat een kadootje!
Alle reacties Link kopieren
Hi Chilli! Gefeliciteerd! Spannend nu he!!
Gefeliciteerd, wat fijn na zo'n lang traject he!
Ik weet sinds zaterdag dat ik zwanger ben, vind het ook zo spannend! Ik ben sinds januari vorig jaar bij de gynaecoloog, dus ben superblij dat het gelukt is. Maar na al die tijd is het bijna onwerkelijk dat het echt zo is, dus ik herken me helemaal in je ongeloof hoor! Alsof zwanger worden iets was wat alleen anderen kon overkomen! Ik zou het liefst elke dag een test doen haha, maar ik probeer me in te houden... :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Evolet! Lastig he, om te stoppen met testen! Je wil zo graag bevestiging! En inderdaad... een wonder overkomt altijd een ander. Totdat je zelf die ander bent!!! :cheer2:

Wanneer hebben jullie je eerste echo?
1 november, dus net na jou! Nog even geduld dus...
Hoe voelen jullie je tot nu toe? En hadden jullie al het idee dat het gelukt was voor het testen? Ik ben gelukkig nog niet misselijk ofzo, al heb ik dat er ook graag voor over hoor ;) En ik had al wel een voorgevoel maar durfde er niet op te vertrouwen tot ik de positieve test in mijn handen had!
Alle reacties Link kopieren
Hi Evolet, ik moet lachen om je testdrang, haha.

@lou, ik heb 2 november mijn eerste echo! Aftellen!

Ik voelde niets, tenminste, ik voelde me alsof ik ongesteld ging worden, al bleven mijn borsten wel al heel lang zeer doen. Toen er niet echt puistjes popten en ik drie dagen overtijd was, drong mijn man toch aan op testen. Had het echt zo nooit verwacht.
Woensdag en gister voelde ik me ’s avonds rond etenstijd wel wat misselijk en vandaag in de middag ook al. Op de fiets langs een snackbar en een vieze sloot flink lopen kokhalzen, haha. Verder voel ik me enorm opgeblazen en alsof de boel al wat aan het oprekken is van binnen.

Is het voor jullie beiden je eerste kindje? Wij hebben een zoon van 3,5.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een dochter van ruim 2,5. Ik voel nog steeds niets, eigenlijk. Alleen mijn borsten zijn wat groter dan anders, maar verder.... merk ik totaal niet dat ik zwanger ben! Juist daarom vind ik het zo spannend :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven!

Ik ben oktober vorig jaar gestopt met m'n pil maar heb eerst vier maanden op menstruatie moeten wachten.
In mei dan een vroege miskraam gehad en gisterenochtend opnieuw een licht positieve test, deze ochtend was hij al donkerder.
Ik ben enorm zenuwachtig dat de testen niet gaan oplopen doordat dit in mei ook zo was.
Ik denk dat ik dus nog even doortest tot ik een knaltest heb... :-D

Volgens m'n eigen berekeningen (maar moeilijk omdat ik niet echt super regelmatig was) zou het ongeveer voor 25juni zijn.

Volgende week donderdag had ik een afspraak bij de gynaecoloog gepland om de volgende stappen en eventueel medicatie te bekijken. Hopelijk is dit nu niet meer nodig :proud:

Veel succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Spannend voor je na zo'n vroege miskraam. Ik heb nooit een miskraam gehad maar ik vind het toch (weer) doodeng. Totaal geen kwaaltjes en inmiddels zelfs geen gevoelige/grotere borsten meer. Ik hoop zo dat het geen slecht teken is...
Alle reacties Link kopieren
wow lou, ik las eerder een keer topic over je spanning voor het starten van het traject, wat onwijs gaaf dat je nu zwanger bent!! ik wilde je even van harte feliciteren! En de andere dames ook natuurlijk. Verder check ik weer uit;)
Alle reacties Link kopieren
@Lou, ik snap dat het spannend is als je helemaal niks merkt! Maar het zal vast goed zijn joh. Over twee weken weet je meer!

Welkom Appelflappie! Wat naar dat je een miskraam hebt meegemaakt! Zijn je testen inmiddels al donkerder?

Hebben jullie het al aan iemand verteld? Ik aan een aantal goede vriendinnen die meeleefden met het hele ziekenhuistraject. Vind het wel fijn dat ik hen kan spammen ipv alleen maar mijn man, haha.

Vanavond komt Moeders voor Moeders langs. Na de vorige keer zwoor ik dat ik er niet meer aan zou beginnen, maar aangezien ik bijna zelf een hormoonbehandeling heb moeten ondergaan, vind ik dat ik het een soort verplicht ben. Doen jullie mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee met moeders voor moeders. Zeker nu ik de medicatie zelf nodig heb gehad. Vrijdag komt er iemand langs bij mij. Hebben jullie kwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren
Brianne, bedankt voor de felicitaties! Heel lief!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Lou met je zwangerschap!!!

ben zo ontzettend blij voor je!!
Alle reacties Link kopieren
Ik was dit weekend wel erg moe en wat misselijk, maar heb nu eigenlijk nergens last meer van. Wel wat gevoelige borsten, maar niet storend ofzo. Stroom juist van energie en levenslust, haha.

Gister was MvM hier. Mag dinsdag starten. Nog steeds een positieve test!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe niet mee aan MvM.. woon in België en wij hebben dit hier niet. :)

De testen worden elke dag donkerder. Wel nog steeds niet even donker als de teststreep maar zolang ze donkerder worden probeer ik me niet teveel zorgen te maken.
Ik heb morgen de afspraak bij de gynaecoloog. Ben super benieuwd wat ze gaat zeggen, of ze n echo gaat maken en of er al iets te zien gaat zijn, enz. Spannend!!

Ik heb wel wat symptomen ondertussen. Nog steeds warmte aanvallen (daaraan wist ik ook al dat ik zwanger was vooraleer de test iets toonde, ik heb dit anders nooit :biggrin: ) gevoeligere borsten en nu sinds vandaag zon misselijk en zurig gevoel.

Ik heb het nog aan niemand verteld behalve m'n man natuurlijk en heb het heeeel moeilijk niet aan m'n moeder te vertellen. Als het bezoekje morgen aan de gynaecoloog positief is ga ik het hen wel vertellen denkik.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Graag schrijf ik mee, ik heb vandaag positief getest. :)
Dit zal ons 3e kindje worden.
We hebben een zoon en een dochter van 2,5&1 jaar.
De 3e spruit zal rond 26-28 juni verwacht worden.
Weet niet precies hoe lang mijn cyclus is.

Tnt nergens last van, maar dat zal straks komen. Bij zoon en dochter allebei misselijk geweest, dochter zelfs echt kotsen.

Straks vast een druk gezin maar ook erg veel zin in.

Hopelijk kunnen we hier leuk met elkaar kletsen over onze zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Ineke!
Alle reacties Link kopieren
hey ik kom toch nog even terug!

in eerste instantie kwam ik alleen om lou te feliciteren, maar heb nu zelf ineens positief getest! ben er ontzettend blij mee, voor ons ook de derde.

Wat hebben veel van jullie al een heftige geschiedenis achter de rug. Ik neem binnenkort even tijd om op iedereen te reageren, maar zit nu op m'n werk :facepalm: Wil m'n zwangerschap aan de ene kant zo graag met iedereen delen, maar nu het zo pril is voelt het nog te onzeker. Wel fijn om het er dan hier wel over te kunnen hebben!
Alle reacties Link kopieren
Brianne! Wat een mooi nieuws! Gefeliciteerd en welkom! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Appelflappie, hoe was het bij de gynaecoloog?
Alle reacties Link kopieren
@desperatechilli: jeetje zeg, wat een cadeautje idd!! Gefeliciteerd! kan me voorstellen dat het even moest landen! Wat goed dat je toch weer mee gaat doen aan moeders voor moeders. Vond je het vorige keer gedoe/vervelend?

@evolet: voor jou ook al zo'n traject achter de rug. Fijn hoor dat het nu ook echt zo is, mooi he? Gefeliciteerd iig! Snap dat je het 't liefst elke dag met een test bevestigd ziet. Ach, nu maar lekker aan toegeven dan. Is het je eerste kindje?

@appelflappie: wat naar van je miskraam zeg. En wat fijn dat je nu weer een positieve test in handen hebt! Jij ook gefeliciteerd:). Hoe was het bij de gyn vandaag?

@ineke: jij ook gefeliciteerd! leuk, jij ook voor een derde, wij dus ook. Onze jongens zijn 3,5 en 1,5 en ik denk dat ik ook uitgerekend ben op 28 juni:) . Hoop dat je misselijkheid bij deze zwangerschap mee gaat vallen.

Ik had dinsdag positief getest maar vandaag is pas m'n nod, dus ben toch de hele tijd een beetje onzeker als ik naar de wc ga, of ik niet toch bloed zie. Als ik vandaag en morgen voorbij ben, gaat dat hopelijk weer beter.

Fijn dat jullie al redelijk snel een echo hebben! Ik vind dat ik moet wachten tot volgende week met bellen naar de vk en ik zag op hun site dat ze met 8-9 wkn een echo doen, dus dan wordt het zeker eind november. Nou goed, we zullen het moeten uitzitten;)

ik hoop dat het me lukt mee te lezen en te schrijven, maar t is een beetje afhankelijk van de drukte hier aan het thuisfront. Hoop iig dat we allemaal een prettige zwangerschap tegemoet gaan! Op naar mooie kindjes in juni!
Alle reacties Link kopieren
Er was nog niets te zien op echo... :roll:
Alleen een baarmoederslijmvlies van 1 cm wat volgens haar wel goed was.
Dan bloed geprikt en ze zei dat het beide kanten kon opgaan. Ze dacht eerst dat wegens mijn rare cyclussen ik al langer zwanger zou moeten zijn maar dan zou er iets te zien moeten zijn op echo... en zou mijn hcg al hoog zijn.

Savonds dus met een bang hartje gebeld maar hcg stond op 200!
Kwam overeen met 4w zwanger dus is het logisch dat nog niets te zien was!
Progesteron stond ook 36, wat ze heel goed vond! :cheer:

Binnen drie weken terug voor echo, dan zou ik exact 7weken zijn dus zou er al veel meer te zien zijn.
Het worden nog spannende weken...!! :biggrin:

@brianne: ik herken je onzekerheid, het is allemaal nog zó pril he!
Elke keer ik naar wc ga ben ik ook blij niets te zien :proud:
Alle reacties Link kopieren
oo wat spannend voor je appelflappie! wat fijn dat de berichten nu toch goed zijn! en idd, 3 spannende weken! Wanneer mag je terug, do 9 dus? Nou, 'rustig' afwachten dan maar;)

Ik kon het toch niet laten, dus heb vandaag de vk en echo gebeld. 16/11 eerste echo en 23/11 intake. Ben blij dat die afspraken staan, dat zijn de enige dagen dat m'n man mee zou kunnen, dus ik zat in m'n hoofd al te puzzelen hoe het anders zou moeten, maar dit is perfect. Maar 4 wkn wachten is echt nog best lang...!

hoe gaat het bij de anderen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven