Na 1e kindje (IUI) hopen op spontane zwangerschap

17-11-2017 20:23 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden.
Ik ben nieuw hier en heb gelijk maar een nieuw topic aangemaakt.

Ik ben 30 jaar en ben 3 jaar geleden bevallen van mijn eerste kindje (dochtertje). Zwanger worden ging niet gemakkelijk. Ik was er best obsessief mee bezig eerlijk gezegd. Na ruim 2 jaar proberen ben ik uiteindelijk na 3 IUI pogingen zwanger geraakt. Er is nooit een medische aanleiding geweest waardoor ik niet spontaan zwanger zou kunnen worden.

Nu zijn we 3 jaar verder en willen we dolgraag een 2e kindje. Omdat ik kort na de bevalling opgenomen ben met levensgevaarlijke hoge schildklierwaardes, is mij afgeraden (door de internist) om nog een hormoonbehandeling te ondergaan. Daarnaast is mijn man heel duidelijk... Geen hormonen of behandelingen meer.

Nu probeer ik sinds 3 maanden zwanger te worden. Ik merk dat mijn obsessieve gedachtes alweer snel de hoek om komen kijken. En ben bang dat het opnieuw niet zal lukken....

Hoe kan ik meer relaxt erin staan? Ik praat graag met meiden die in hetzelfde schuitje zitten!

Liefs
Heel eerlijk denk ik dat het helpt om er niet in een groepje over te praten. Ik zie vaak in zwangerschapstopics dat iemand stopt met meeschrijven, omdat ze merken dat ze er teveel mee bezig zijn. Verder heb ik helaas geen tips. Hopelijk zijn jullie snel zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Hoi saga,
Bedankt voor je reactie. Ik snap denk ik wel wat je bedoelt. Maar blijf gewoon zoeken naar antwoorden of oplossingen (die er natuurlijk helemaal niet zijn). Bedankt voor je lieve woorden
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een prachtige dochter gekregen via IUI (ook de 3e poging, na 2,5 jaar proberen en geen reden gevonden waarom het niet spontaan lukte). Onze dochter is inmiddels 10 maanden en wij willen heel graag een 2e kindje. Ik ben na de geboorte van mijn dochter niet meer gestart met anticonceptie en sinds een maand of 3 ben ik weer begonnen met ovulatietesten etc. Ik hoop net als jij heel erg op een natuurlijke zwangerschap en merk ook de spanningen rondom het zwanger worden wel weer een beetje opkomen, hoewel het een stuk minder heftig is als de vorige keer. Als het in januari nog niet gelukt is mogen we wel weer starten met IUI, dat helpt natuurlijk ook.

Vervelend dat hormoonbehandelingen voor jou niet meer mogelijk zijn. Ik hoop voor je dat het snel raak is! Die onzekerheid iedere maand is zo naar!

Er niet (teveel) mee bezig zijn is het advies dat ik het meeste gekregen heb. Dat is echt onmogelijk als je het heel graag wil en het lukt niet. Nu kan ik de onzekerheid of het nog een keer gaat lukken nog prima van me afzetten, maar uit ervaring weet ik dat dat over een jaar waarschijnlijk anders is.

Geen tips of adviezen helaas voor je, maar wel een klein beetje herkenning. (Hoewel ik makkelijker praten heb aangezien ik de medische molen nog wel een keer in kan)
Alle reacties Link kopieren
Iemand die ik ken heeft haar eerste kind met IVF gekregen. Zij hebben gezegd, als het bij 1 blijft is het ook goed, maar we gaan niet meer zwanger proberen te worden met hulp van het ziekenhuis. 8 jaar geleden waren we samen zwanger, zij van haar 2e kind en ik van mijn 1e. Op die eerste zwangerschap hebben wij ook 4 jaar moeten wachten. Ook wij hebben gezegd als het bij 1 blijft is het ook goed. Wij zijn niet de medische molen ingegaan, ik was ook te zwaar en ben eerst op eigen houtje gaan afvallen (en dat was voldoende). Bij de 2e was ik na 6 maanden zwanger (onze oudste was toen 1,5 jaar)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch zeker will
Weten dat het qua schildklierhormoon onverstandig is om opnieuw met hormoonstimulatie zwanger te worden. Zou dit zeker navragen bij de gynaecoloog en internist. Vooral als je al een paar jaar stabiel bent, kan het zijn dat het nu wel veilig kan.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je verhaal HD84. Het is inderdaad waar dat het zo ontzettend moeilijk is om er niet mee bezig te zijn.... Maar ik vind ook dat ik dankbaar moet zijn (wat ik ook 100% ben) dat ik onze dochter heb mogen krijgen.
Maar als ik dan om me heen hoor dat het bij velen de eerste keer raak is, word ik al onzeker omdat deze periode herkenbaar is van voor mijn eerste zwangerschap.

Ik hoop dat het voor jullie ook gewoon op de natuurlijke manier mag gebeuren. Hou je me op de hoogte?
Alle reacties Link kopieren
Wilma bedankt voor het delen van je succesverhaal. Zo fijn dat jullie 2 prachtige kindjes hebben. Ik ben ook zeker blij met onze dochter en het zou ook met zijn drietjes goed zijn. En natuurlijk zou een 2e kindje nog een prachtig geschenk zijn.
Wat ik zo lastig vind is dat ik overal graag de controle over heb in mijn leven. Over zwanger worden kan dat nou eenmaal niet wat maakt dat ik een beetje in paniek kan raken en bezig ben met doemscenario's. Ik hoop gewoon zo dat het ons nogmaals gegund is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi foodb.

Ik heb een goed gesprek gehad met mijn internist en hij heeft dit ten zeerste afgeraden. Dit omdat mijn situatie levensbedreigend was en het verloop van mijn schildkleir bij lichte wisselingen in hormonen niet te voorspellen is.
Daarnaast is mijn man heel duidelijk dat we het hefrige proces niet meer ingaan als het aan hem ligt. Ik probeer me eraan vast te houden dat we pas 3 maanden bezig zijn en ik niet zo mag zeuren....
Die controledwang herken ik! Het is positief dat er geen reden voor niet vruchtbaar zijn gevonden is toch?

Het is uiteindelijk bij behoorlijk weinig mensen eerste keer raak. Nog altijd is het binnen zes maanden zwanger zijn snel, je bent dan als stek medisch gezien erg vruchtbaar.

Hopelijk lukt het je het zwanger worden wat van je af te zetten, dat je er geen last van krijgt.
Alle reacties Link kopieren
sorry dat ik me hier maanden later nog tegenaan bemoei, maar er bestaat toch ook IUI zonder hormonen, gewoon in de natuurlijke cyclus? misschien heb je dat al overwogen, maar anders zou het wel een optie kunnen zijn voor jullie?
Hoop dat een tweede kindje je snel gegund is!
Wat is de reden dat je de eerste keer niet gemakkelijk zwanger werd en hormonen nodig had? Heb je PCOS?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven