Bijna 40jr, nu 3x mis gegaan bij zwangerschap , en nu?

04-01-2018 11:13 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag wil ik mijn verhaal van mij afschrijven.

Ruim 2 jaar geleden leerde ik mijn vriend kennen, ondanks dat het snel was , hebben we een jaar geleden besloten om proberen zwanger te worden.

Tot onze verbazing was ik op mijn leeftijd, toen 38, in 1x zwanger. Helaas resulteerde dit bij 8 weken in een miskraam, een missed abortion
Na een cytotec behandeling hebben we besloten er weer voor te gaan, de tweede keer, helaas op de echo bij 7 weken een niet gegroeide vrucht cq lege vruchtzak, en wederom een cytotec behandeling gehad. De moed zakte me toen al in de schoenen. Dit wil ik nooit meer dacht ik. Toch een derde keer geprobeerd , bizar en fijn hoe snel ik zwanger word overigens. Na 2 goede echo’s bij 8 en 11 weken , zagen ze op de echo van ruim 12 weken ineens ernstige afwijkingen die niet met het leven verenigbaar waren. Ook dit zou weer een miskraam worden, net op het moment dat we voorzichtig een beetje durfden te hopen op ons eerste kindje
We hebben besloten niet af te wachten tot de miskraam vanzelf kwam maar hebben de zwangerschap middels curettage laten beëindigen.

we zijn intens verdrietig. We hebben altijd gezegd dat we gewoon zouden proberen, en als het niet zou lukken ( gezien onze leeftijd ) we daar vrede mee zouden hebben. Maar nu je voor dat bijna feit staat....

Ik word bijna 40jr. Willen we het nog een keer proberen? Al zou ik een 4e keer een miskraam niet verdragen denk ik. Maar dat betekent verder zonder kinderen.
Vragen waar niemand antwoord op heeft. Het vertrouwen op een goede zwangerschap is wel een beetje weg. Eerst 1 miskraam, dan hoop je de tweede keer in ieder geval op een kloppend hartje, en nu waren we de 12 weken gepasseerd en gaat het nog mis.

Overigens zijn er geen afwijkingen oid bij ons gevonden en is het gewoon domme pech en de leeftijd ( meer kans op een miskraam)

Ik heb hulp gezocht via het ziekenhuis en lees wat boeken over rouw en verlies bij miskraam/ zwangerschapsafbreking
En het is fijn om hier mijn verhaal te schrijven.
honing14 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 11:22
Reden: Fout
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:hug: Wat ontzetten rot. Veel sterkte.
Ik weet niet of je wat aan mijn verhaal heb aangezien ik jonger ben en ik niet makkelijk zwanger werd.

Ik heb ook drie miskramen gehad alleen wel wat eerder in de zwangerschap(2 natuurlijk en een na iui) Ik kon deze ondanks dat zwanger bij ons niet makkelijk ging heel makkelijk accepteren terwijl ik het niet zwanger worden na 2,5 jaar wel lastig vond. Ik heb echt altijd het idee voor mij gehouden het vruchtje was niet goed en kon geen mens worden. Ik weet niet of dat geholpen heeft, maar voor mij werkte het.

Uiteindelijk heb ik voor dat laatste even bij de psycholoog gelopen. Dit hield voor mijn gevoel niet. Achteraf blijk de miskramen en het niet prettige voelen grotendeels te liggen dat mijn schildklierwaardes hele rare dingen deden. Toen dit was opgelost ben ik zwanger geworden en gebleven via ivf.

Wij hadden wel met elkaar besproken wat we zouden doen als het niet lukte. Een van de dingen was dat wij onze leven zo zouden inrichtingen dat we voor langere tijd zouden kunnen gaan reizen.
Alle reacties Link kopieren
:rose: niet opgeven hoor
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Is het misschien een optie om alvast naar andere mogelijkheden te kijken? Er zijn genoeg kinderen op de wereld die staan te springen om een liefdevol gezin. Dat het niet lukt, wil natuurlijk niet zeggen dat je geen gezin kan stichten..Sterkte!
ghost79 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 12:23
2.71% gewijzigd
Misschien accepteren dat je deadline gepasseerd is en 'n andere levensinvullig kiezen?
redbulletje schreef:
04-01-2018 11:49
Misschien accepteren dat je deadline gepasseerd is en 'n andere levensinvullig kiezen?
Dit. Hoe verdrietig het ook is.
redbulletje schreef:
04-01-2018 11:49
Misschien accepteren dat je deadline gepasseerd is en 'n andere levensinvullig kiezen?
Dit en toch doorgaan met proberen, wie weet lukt het toch.
Alle reacties Link kopieren
Het moeilijke is dat je er nog zo nuchter aan kan beginnen, als je eenmaal zwanger bent verandert dat en wil je het gewoon graag.

Ik ben nu 33en heb 2kleintjes, na 5jaar proberen en 2miskramen..
Jou nadeel is je leeftijd, meer kans op miskramen.. Je kan het echter nog een keer proberen, jij bent degene die de grens moet stellen samen met je partner. Niemand kan je vertellen hoe lang je moet doorgaan..
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties
De emoties gaan de afgelopen dagen in golven.
Ratio en emotie volgen elkaar op.
Vooraf waren wij er ook heel “nuchter” over , lukt het dan lukt het , zo niet dan worden we samen ook gelukkig , dat zijn we nu al.
Maar dan sta je ineens in deze situatie en overvalt je natuurlijk een hoop verdriet .
Ik weet ook dat we hier weer bovenop komen.
Maar de twijfel , wel of niet nog een keer proberen ...
Kunnen we dat onzelf aandoen? De angst die eerste weken, het verdriet als het weer mis gaat. Is het eerlijk tegenover de medische wereld / maatschappij ? Je neemt toch een soort risico op deze leeftijd ? Mogen we dan nog wel verdrietig zijn als het voor de 4e keer niet lukt of is het dan “ eigen schuld , dikke bult “? En zo draait mijn hoofd overuren
Antwoorden en garanties kan niemand geven en zijn er helaas niet
De tijd zal het leren denk ik
Alle reacties Link kopieren
je mag verdrietig zijn, je mag het zo vaak proberen als je aankunt

er zijn voor en nadelen voor iedereen aan ouder worden (op latere leeftijd) dus het is jouw risico dat je neemt, net zoals iedereen die ouder word eenzijdig bepaald heeft dat hij of zij een kind krijgt... ook tienermoeders of alleenstaande moeders
het blijft een egoïstisch ding om te doen, in welke situatie dan ook

verder; even heel cru, sorry daarvoor alvast.
jij hebt 'pas' 3 mislukte zwangerschappen meegemaakt... ik ken een vrouw die er 6 heeft meegemaakt maar die heeft nu toch een super leuk kindje, en ook zij gaat gewoon door voor een 2e kind
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
04-01-2018 16:54
je mag verdrietig zijn, je mag het zo vaak proberen als je aankunt

er zijn voor en nadelen voor iedereen aan ouder worden (op latere leeftijd) dus het is jouw risico dat je neemt, net zoals iedereen die ouder word eenzijdig bepaald heeft dat hij of zij een kind krijgt... ook tienermoeders of alleenstaande moeders
het blijft een egoïstisch ding om te doen, in welke situatie dan ook

verder; even heel cru, sorry daarvoor alvast.
jij hebt 'pas' 3 mislukte zwangerschappen meegemaakt... ik ken een vrouw die er 6 heeft meegemaakt maar die heeft nu toch een super leuk kindje, en ook zij gaat gewoon door voor een 2e kind

Het is idd wel “pas” 3x dat besef ik me ook . Drie artsen afzonderlijk zeiden de afgelopen weken dat we echt nog niet hoefden te wanhopen.
Het is meer ook voor mezelf , ons Gaan we de onzekerheid nog aankunnen , de stress en de spanning en het eventuele verdriet.
We hebben binnenkort een gesprek met de gynaecoloog hierover.
Alle reacties Link kopieren
Wat is veel en wat is weinig? 3haren op je hoofd is weinig, 3 haren in je soep is veel. Ik vind 3miskramen sowieso veel, helemaal als het je eerste 3zwangerschappen zijn.
Alle reacties Link kopieren
cookie84 schreef:
04-01-2018 17:43
Wat is veel en wat is weinig? 3haren op je hoofd is weinig, 3 haren in je soep is veel. Ik vind 3miskramen sowieso veel, helemaal als het je eerste 3zwangerschappen zijn.
Mooi gezegd cookie
Ben het met je eens maar tegelijk besef ik me ook dat er mensen zijn met een nog verdrietigere situatie die denken waar maakt ze zich druk om
Maar ja , vergelijken heeft ook geen zin
Ik vind het ook zeer verdrietig dat je dit moet doormaken. De hoeveelheid telt niet, je gevoel wel. De angst dat er nooit een levensvatbaar kindje komt ken ik. Hier kwam het goed!
Heb je de standaard onderzoeken laten doen?
Chromosomen,antifosfolipiden, schildklier, homocysteīne? En is het kindje onderzocht nadat je gecurreteerd werd?
Het enige positieve is wel dat je snel zwanger raakt. Hou hoop!
Mogelijk kom je in een later stadium als het echt niet lukt in België / Duitsland in aanmerking voor embryo selectie oid, afhankelijk van evt uitslagen van onderzoeken?
Dat is natuurlijk heel veel stappen verder en in een dergelijk traject belanden uiteindelijk zeer weinig vrouwen natuurlijk.

Heel veel sterkte :hug:
Een miskraam is vaak toch ook 'n teken dat er iets mis is met de foetus? Dus je bent wellicht door de natuur behoed voor 'n gehandicapt kind.
Verder zou je ook kunnen denken aan wat het voor 'n kind betekent als het vrij oude ouders krijgt ipv je alleen te richten op wat 'n kind voor jullie zou kunnen betekenen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je redbulletje Daar staan we zeker ook bij stil
Voor dit gebeurde hebben we ook al een definitieve grens getrokken , daar zijn we nog niet maar die grens wordt nu misschien wel naar voren gehaald
Ik heb me zeker druk gemaakt over wat het voor een kind betekent om , en enigst kind te zijn en oude ouders te hebben
Gelukkig wonen broers /zussen en neefjes/ nichtjes om de hoek en hebben we een hechte familie
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat je met 40 jaar 25% kans hebt op een miskraam. Gek gezegd dus misschien maar dit hoeft helemaal niet te betekenen dat het nooit gaat lukken. Het is heel naar om mee te maken maar als het lukt om een kindje te voldragen is het je de ellende wellicht waard geweest?
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 36 en heb ook 3 miskramen op de teller, toch ben ik nu 16 weken zwanger en alles lijkt goed te gaan.

Je word snel zwanger, dat werd ik ook, dat is echt wel een plus!
Ook de 4e keer, zijn de echo’s verschrikkelijk, vreselijk zenuwslopend en vooraf echt verre van leuk. Maar als de wens sterk genoeg is, kunnen jullie dat aan, hoe lastig die tijd ook is!
Ik spreek uit ervaring en het is echt niet makkelijk, maar nu m’n buikje begint te groeien en het vertrouwen steeds meer komt is het het meer dan waard geweest!

Je kunt discussiëren over een leeftijd maar als het kindje zo gewenst is en in een liefdevol gezin opgroeit, vind ik dat je zeker door mag gaan met proberen. Er zijn zat kinderen die opgroeien in gezinnen waar dit absoluut niet zo is, dat vind ik niet moeten kunnen!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn “ ik haat geduld “ Gefeliciteerd !

Ergens wil ik natuurlijk nog wel proberen maar idd zie op tegen de stress en spanning Ga ik , we, dat aan kunnen ? En ga ik een eventuele vierde miskraam aankunnen.
Dat is ook iets om in het ziekenhuis te bespreken Hoe is de begeleiding, mag je dan bijv vaker voor echo’s komen etc Dat maakt de kans dat het misgaat niet kleiner, maar die eerste weken wel dragelijker
Nou ja we gaan het zien Nu eerst dit verlies verwerken
Zolang je nog kansen hebt, zou ik doorgaan. Dan heb je iig alles geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je je dat afvraagt en ik dacht ook eerder negatief dan positief maar vergeet niet dat je wellicht helemaal geen 4e miskraam hoeft te verwerken. Het kan deze keer ook goed gaan! Dat is ook nog een optie! 😉Helaas krijg je deze garantie niet van te voren.

Ik kreeg iedere 2 weken een echo en heb er inmiddels 5 gehad. Mocht zelfs nog vaker komen als ik wilde maar omdat de aanloop naar de echo me ook veel stress gaf heb ik dat niet gedaan.

Sterkte voor nu en later, je bent vaak sterker dan je denkt!
Alle reacties Link kopieren
Oja en voor de dames uit Rotterdam en omgeving: misschien kun je er over nadenken om je aan te melden voor Generation R next, zie: https://www.generationr.nl/next/

Tis een onderzoek naar de ontwikkeling van de zwangerschap, al vanaf voor de conceptie (maar je mag je ook aanmelden als je al zwanger bent), en ze doen extra tests en echo's enzo. Tis dus vooral om de wetenschap verder te helpen maar die extra onderzoeken zijn gratis en dat is ook nooit vervelend ;-)
Honing je deadline is denk ik nog niet gepasseerd hoor , gezien het feit dat je wel gewoon zwanger wordt.
Hoe verdrietig ook, je hebt tot nu toe steeds pech gehad.

Zelf heb ik op mijn veertigste een miskraam gehad bij bijna elf weken en op mijn eenenveertigste bevallen van een gezond kind!

Veel sterkte , maar geef niet op. :rose:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een PB gestuurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven