Eerst moeten afvallen vóór een zwangerschap,

21-01-2018 19:52 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,

Wie van jullie moet net als ik eerst (flink)
afvallen vóór een zwangerschap?
Ik vind het erg lastig omdat afvallen altijd al een probleem is geweest.
Nu voel ik veel druk om het nu echt te laten slagen. Om een heel goede reden natuurlijk...

Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Als je zoveel af moet vallen dat het nodig is om zwanger te kunnen/mogen raken, dan lijkt het mij ook voor je gezondheid nodig. Is dat geen motivatie?
Als je het zo lastig vindt, zoek dan hulp van een diëtiste bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij was afvallen ook niet makkelijk. Ik heb nog steeds overgewicht. Maar ben wel 2 keer zwanger geweest. De eerste zwangerschap moest ik 4 jaar op wachten, ik begon met afvallen en een kilo of 5 was al genoeg. Ook tijdens de zwangerschap ben ik weinig aangekomen (ben niet bewust doorgegaan met afvallen, wel zo gezond mogelijk eten). Uiteindelijk was ik aan het eind van de rit 2 kg zwaarder als aan het begin en toen de baby geboren was dus lichter als voor de zwangerschap. Die kilo's zijn er ook af gebleven, bij de 2e was ik na 6 maanden al zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook lastig, na de geboorte van onze eerste, is er 6 kilo bijgekomen. Incl de zwangerschapskilo’s ben ik 9 kilo zwaarder geworden, en ik was al niet echt slank. Op de een of andere manier lukt het me niet. Ik twijfel om weer naar de diëtiste te gaan, maar het lijkt hier echt een motivatie probleem te zijn, icm emotie eten. Ik betwijfel of een diëtiste daar goed bij kan helpen. We willen graag dit najaar voor een tweede gaan, maar ik ben bang voor waar het dan eindigt op de weegschaal. :O
Ik ben ook obees en wel zwanger geworden zonder afvallen. Maar er zijn gewoon risico's als je zwanger en dik bent, dus als het jou wel lukt om een gezonder gewicht te hebben, dan is dat fantastisch.
Ik kwam overigens amper aan in de zwangerschap, dus van extra's kilo's na afloop was geen sprake. Dat is dan nog iets.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal nu wel op m’n donder krijgen maar toen ik vd eerste zwanger probeerde te raken en dat na 5 maanden “nog steeds niet” gelukt was ben ik gaan cambridgen en toen was ik meteen zwanger (vond ik ergens wel jammer want het afvallen was nog nooit zo goed gegaan :biggrin: ). Ik had toen ik begon een bmi van 31 ofzo..
Alle reacties Link kopieren
Afvallen hoeft vruchtbaarheid niet te verbeteren, overgewicht hoeft dus geen belemmering te zijn om zwanger te worden, het kan natuurlijk wel problemen geven tijdens de zwangerschap. Hier ook te zwaar en probeer al een ruim jaar zwanger te worden, in totaal nu ruim 15 kilo afgevallen en dat haalt in mijn geval dus helaas niets uit. Wel heel knap dat je het gaat doen! hoeveel moet/wil je eraf voordat jullie dan echt gaan beginnen!

Voor mij was/is mijn kinderwens de beste motivatie ooit geweest om af te vallen, ik kan het om deze reden heel goed volhouden! Dit gaat je vast lukken!! Heel veel succes en ik hoop op een snelle en gezonde zwangerschap voor jou als je je doel bereikt hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven