Uitgerekend 5-15 maart 2019

01-07-2018 23:12 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maartbaby2019
Hee meiden!

Ik heb een nieuw topic geopend waar we met een niet al te grote groep dames over alle ontwikkelingen rond de zwangerschap kunnen praten.
Uitgerekende datum tussen 5 en 15 maart 2019.

Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Afspraken Bijzonderheden
Baby12345 27/28 Eerste 12 maart Hartje 30-7 Drager GBS
:heart: gezien
Deedee1989 28/32 Tweede 10 maart 24 juli eerste echo mk dec 2017
:heart: gezien
Goudsie Eerste 8 maart 17 aug. termijnecho
Kess84 Eerste 23 juli echo 13 maart :heart: gezien
Nijn5 34/34 Eerste 7 maart Intake 6-8, termijnecho 16-8 :heart: gezien
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:30
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
He dames!

Ik had vanmorgen een hele lichte positieve test in m’n handen terwijl ik gisteren nog een klein beetje bloedverlies had en er 100% van overtuigd was dat m’n ongesteldheid zou beginnen (was ook op m’n nod). Voelt nog allemaal heel onwerkelijk zo! Eigenlijk durf je nog niet al te blij te zijn, maar je kan ook niet om een positieve test heen.

Volgens de berekeningen zou ik 8 maart zijn uitgerekend van ons eerste kindje.

Heel spannend allemaal en ik hoop met jullie veel momenten en onzekerheden te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Heee, gefeliciteerd! Een positieve test is inderdaad een positieve test. Bloedverlies hoeft gelukkig ook niet direct hele nare dingen te betekenen.

Ik had zaterdagochtend mijn eerste positieve test in handen, vandaag was mijn nod. Tussen zaterdagochtend en vandaag drie testen gedaan en zag het lijntje mooi oplopen. Vandaag mijn vriend dit cadeau gedaan met een tekst erin:
https://www.mupload.nl/img/43p9g0db0qtvv.jpeg

Hij was helemaal enthousiast. Ik merk dat ik vooral heel moe ben en wil slapen haha.
Alle reacties Link kopieren
Oeh jij ook gefeliciteerd!! Voelde je het aankomen?
Wat fijn dat je al voor je nod positief testte, zelfs met de meest gevoelige testen moest ik wachten tot m’n nod. Daarom had ik alle hoop al opgegeven.

Wat een super lief cadeau! Dat boek is echt hilarisch. Voor mannen is de app ‘tuurlijk schatje’ ook erg leuk, daar gaan ze van dag tot dag de zwangerschap door op een grappige manier.

Vervelend dat je zo moe bent. Ook al misselijk?
Alle reacties Link kopieren
Gek he! Best ook wel een dikke streep. Vandaag is mijn NOD trouwens, het is nu pas woensdag haha. die ene die ik op t boek had geplakt was dus een dag voor mijn NOD en niet met ochtend urine, was een uur of 16.00.

Ik ben sochtends een beetje misselijk, maar dat kan ook komen omdat ik mezelf nu dwing om te ontbijten en ik daar nooit zo blij van word haha.

Hoe voel jij je? Ook doodmoe? Al last van hormonen?
Alle reacties Link kopieren
Ja alleen maar fijn dat het zo duidelijk is, ik heb lang moeten staren naar dat ding. De man wilde per se opnieuw testen een aantal dagen later omdat hij nog niet 100% overtuigd was haha.

Ik ben ook nog niet misselijk, maar ook niet zo moe. Ik lig juist iedere ochtend alweer klaar wakker in bed en dan kom ik niet meer in slaap, vooral frustrerend..
En ik heb echt enorme hoofdpijn, ik moet iedere dag een paracetamol op m’n werk nemen, anders red ik t echt niet.

Heb jij het al aan mensen verteld? Ik zou het zo graag willen delen omdat ik er zo blij mee ben :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zaterdag 30 juni positief getest. Zo spannend allemaal! Ik ben ook best onzeker ik hoop dat alles goed gaat. 25 juli mijn eerste echo. Ik heb het dezelfde dag moeten vertellen want ik vierde mijn verjaardag voor mijn beste vriendinnen. Ik hou wel van een drankje dus een smoes zou echt niet geloofwaardig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee. Vandaag er achter gekomen dat ik zwanger ben. Terwijl ik vorige week nog negatief testte met een vroege test Haha. Waarschijnlijk rond 12 maar uitgerekend
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Oelek en Baby12345!!
Is t jullie eerste zwangerschap? En hoeveel rondes hebben jullie geduld moeten hebben?

Haha Oelek, op je eigen feestje zonder alcohol dat kan natuurlijk niet. Hoe reageerden ze? En heb je het je ouders ook al verteld?

Baby12345, te vroeg testen is zo verleidelijk! Is het nu wel echt duidelijk?

Bij mij blijven mn testen erg licht. Dus ik maak me een klein beetje zorgen, maar ik probeer vertrouwen te houden.
Alle reacties Link kopieren
Goudsie schreef:
07-07-2018 08:48
Gefeliciteerd Oelek en Baby12345!!
Is t jullie eerste zwangerschap? En hoeveel rondes hebben jullie geduld moeten hebben?

Haha Oelek, op je eigen feestje zonder alcohol dat kan natuurlijk niet. Hoe reageerden ze? En heb je het je ouders ook al verteld?

Baby12345, te vroeg testen is zo verleidelijk! Is het nu wel echt duidelijk?

Bij mij blijven mn testen erg licht. Dus ik maak me een klein beetje zorgen, maar ik probeer vertrouwen te houden.
Dankjewel!
Het is mijn eerste zwangerschap en het was voor ons een verrassing. We wilden al heel graag kinderen maar eigenlijk zouden we pas over een half jaar echt beginnen.
Mijn vriendinnen waren echt heel erg verbaasd omdat ze wisten dat ik er nu nog niet actief mee bezig was. Maar ook super blij! Ik heb het ook al aan mijn ouders en schoonmoeder verteld. Die zijn er ook echt onwijs gelukkig mee!
Alle reacties Link kopieren
Hooi Meiden !

Als eerste gefeliciteerd !

Ik sluit mij graag aan bij dit topic !
Ik ben als het goed is 9 maart uitgerekend. T blijft nog wel even spannend want ik heb hiervoor 3 miskramen gehad ( binnen een jaar tijd)
Mijn symptomen zijn vooral; vermoeidheid, ( vooral sochtends en na 9 uur savonds ), lage rugpijn, krampjes, en duizeligheid ! Vooral dat laatste treft mij af en toe als ik druk bezig ben !
Het liefst zou ik nu tot week 12 slapen hihi .. genieten vindt ik nog erg moeilijk wetende dat het elk moment mis kan gaan !

Liefs♡
Alle reacties Link kopieren
@goud test was nu idd wel meteen duidelijk. Maar vind wel raar dat die vroege zwangerschapstesten eigenlijk waardeloos zijn...het is ons eerste kindje en in ronde 1 was het direct raak :cheer:

@mommyjes vervelend dat je al miskramen hebt gehad :hug: hopelijk gaat het nu wel goed!

Na hoeveel weken hebben jullie het je ouders enz verteld? Het liefst vertel ik het iedereen maar aan de andere kant wil ik het ook nog voor mij houden
Alle reacties Link kopieren
Baby12345 schreef:
08-07-2018 19:40
@goud test was nu idd wel meteen duidelijk. Maar vind wel raar dat die vroege zwangerschapstesten eigenlijk waardeloos zijn...het is ons eerste kindje en in ronde 1 was het direct raak :cheer:

@mommyjes vervelend dat je al miskramen hebt gehad :hug: hopelijk gaat het nu wel goed!

Na hoeveel weken hebben jullie het je ouders enz verteld? Het liefst vertel ik het iedereen maar aan de andere kant wil ik het ook nog voor mij houden
Ik heb 4 dagen voor mijn NOD positief getest met de early test!

Wij hebben het al aan best veel mensen verteld haha. Wel aan de mensen waaraan ik het ook zou willen dat ze het weten als ik een miskraam krijg.

Ik slaap echt zó veel. Kan de hele dag wel slapen. Kijk echt een beetje op tegen komende werkweek met deze vermoeidheid.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames.

Wij zijn er ook vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben. Super blij!!! Na 1,5 jaar oefenen is het toch gelukt!
Wij zijn op dit moment op vakantie in Bali, gaan vanavond naar huis maar ben hondsberoerd, heb ook een blaasontsteking en darminfectie te pakken. Gisteren door de buikpijn toch weer naar de dokter geweest in Bali en daar hebben ze een echo gemaakt, ik ben nu 5 weken en 6 dagen zwanger!! De buikpijn komt door de blaasontsteking, woensdag gelukkig naar mijn eigen huisarts, wat ben ik blij als we thuis zijn!!
9 maart ben ik uitgerekend volgens de dokter in Bali.
Ik wens jullie allemaal een fijne zwangerschap!! En gefeliciteerd!!
Liefs
Mag ik hier ook meeschrijven? Ik ben 17 maart uitgerekend, dus twee dagen later dan in de ropic titel. We hadden vrijdag een positieve test in handen (11dpo) en net weee een streepje (14dpo).
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Gefeliciteerd allemaal! Ik schrijf en lees ook graag mee!

Ben 28 jaar en heb een dochter van bijna 3. In december helaas een miskraam gekregen. Bij de termijnecho bleek het hartje niet meer te kloppen. Sindsdien gelijk weer geprobeerd om zwanger te worden, duurde veel te lang naar mijn zin (bij mijn dochter in ronde 1 zwanger, bij de 2e zwangerschap in ronde 2) maar zo zie je maar dat een zwangerschap niet valt te plannen..
Inmiddels na een halfjaar weer een positieve test! Als ik een beetje reken zou ik rond 10 maart uitgerekend moeten zijn. Dus we zijn erg blij, maar het lekkere onbezorgde is er door de eerdere miskraam wel vanaf.. Als het goed is ben ik nu 5 weken, mijn cyclus was wat wisselend de afgelopen maanden, dus ik ben maar van de langste uitgegaan... 

Dit zijn dus erg spannende weken, heb nog geen last van kwaaltjes waardoor ik bang ben dat het weer misgaat.. Al testte ik bij mijn dochter en de vorige zwangerschap pas na 5w2d positief (en nu na 1 maand al)..

24 juli eerste echo, maar ik ben pas gerust na een goede termijnecho.
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik kijk ook graag mee! Wij zijn momenteel zwanger van ons tweede kindje, uitgerekend rond 9 maart. Het voorbije weekend dan toch een positieve test (lees: testen...), een weekje geleden eentje gedaan omdat ik me misselijk en supervermoeid voelde, maar die was negatief.
Volgende maandag 16 juli al een (vroege) afspraak bij de gynaecoloog, daarna gaat mijn gynaecologe in verlof, dus ze wou mij graag voordien nog zien.

En, gefeliciteerd allemaal!

Is er ook een facebookgroepje? Anders ben ik zeker ook geïnteresseerd!

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Gefeliciteerd allemaal!! Ik wil ook graag mee schrijven. Ik heb vorige week op vakantie positief getest en ik denk dat ik rond 9 maart uitgeteld ben. Gisteren heb ik de verloskundige gebeld en 23 juli heb ik de eerste echo.
Ik moet echo nog wennen aan het idee dat ik zwanger ben. Het was meteen raak, dat had ik denk ik niet verwacht.
@DeeDee: kan me voorstellen dat je nog niet helemaal gerust bent. Hopelijk komt dat gerust gevoel snel.
Ik heb een miskraam gehad na ons eerste kindje en meek dat ik daardoor nu ook mere bezig Ben met dat het nog mis kan gaan.
Ik duim voor iedereen op een goed verloop.
Alle reacties Link kopieren
De rest ook allemaal gefeliciteerd!

@Quarzorosa ik had ook 4 dagen voor mijn NOD getest maar was gewoon negatief :O
Wij hebben het nog aan niemand verteld twijfel nog of dat we het onze ouders vertellen na het horen van hartslag, of na de termijn echo.
Alleen wordt termijnecho pas na onze vakantie gok ik....is zo lang wachten haha

Moeheid heb ik ook extreem last van en heeel erg pijn in mijn linkerzij, kan gewoon niet slapen van de pijn :(
ga jij nu extra vroeg naar bed? of hou je normale tijden aan?

@Ellen1991 balen dat je zo ziek bent :( kon je eigen huisarts je verder helpen? hopelijk voel je nu wat beter!

@deedee1989 vervelend dat je een miskraam hebt gehad :hug: heb je nu extra controle bij de verloskundige?
Hopelijk gaat het nu wel goed! ik heb pas de 30 juli hartslag..en daarna wordt pas termijnecho gepland :( wou ook dat ik hem al de 24e had.

@kess84 wat leuk dat je op vakantie positief getest hebt :D wat fijn dat je ook zo vroeg je eerste echo hebt!
Ben ik nou zo laat met mijn eerste echo?
Alle reacties Link kopieren
@baby12345

Nee geen extra controle vooralsnog, 1 miskraam geeft hiervoor nog geen extra indicatie en ik heb al een dochter rondlopen 😉 dus mijn lijf kan het in principe wel.

Met 7 weken eerste echo, de vorige keer is het vlak erna misgegaan en heb ik 2,5 week blij rondgelopen zonder dat ik dat wist... Dus ik mag straks na de eerste echo wel wekelijks een check maar dat doen ze meer voor mij 😉

Jullie verder al klachten? Ik heb totaal nergens last van waardoor ik me extra druk maak 😂
Al testte ik bij mijn dochter pas na 6 weken positief, en nu ben ik nog geen 6 weken zwanger..
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik zou ook graag meeschrijven. Ik stond afgelopen weekend ineens met een positieve test. Terwijl we in een pauze zitten van een lang vruchtbaarheidstraject met ovulatie inductie en iui"s, we zouden met IVF beginnen. We zijn zo verrast en ook best nerveus dat het misgaat. Hiervoor heb ik een misgelopen zwangerschap gehad met 13 weken dus de angst zit er goed in.
Ik heb mijn eerste echo 26 juli, dan zou ik 7 weken zijn. Ik schat dat 14 maart mijn uitgerekende datum zou zijn.
susieflower wijzigde dit bericht op 04-09-2018 12:29
9.70% gewijzigd
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd dames! Wat leuk dat onze groep groter is geworden! Ik zal kijken dat ik eens een tabel kan maken voor het overzicht (heb ik nog nooit gedaan, dus zal even stoeien worden).

@susieflower, wat super fijn dat je de medische molen alsnog weet over te slaan! 13 weken miskraam lijkt me heel erg heftig. Dan ben je al zo gewend aan het idee dat er een kindje aan zit te komen.

Ik heb pas mijn termijnecho op 17 augustus, dus echt pas op 12 weken. Van de ene kant fijn, de kans dat het daarna nog mis zou gaan is dan echt wel kleiner. Maar het duurt nog heel lang, dus ik ga niet wachten tot we het onze ouders en mijn beste vriendin vertellen.
Volgende week krijg ik de sleutel van ons nieuwe huis, dus dan ga ik ze de toekomstige babykamer showen :)

Laten jullie weten hoe de echo’s zijn gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Susieflower! En bijzonder dat het dan toch op de natuurlijke wijze in de pauzeperiode opeens raak is..

Duimen voor het eerste trimester!
Alle reacties Link kopieren
@Goudsie,

Ik weet ook niet hoe het werkt hoor, maar zou je geen tabel kunnen kopiëren uit een andere zwangerforum? Volgens mij heb ik dat ergens eens gelezen..

Balen dat jij trouwens zo lang moet wachten voor de echo.. Ik vind wachten tot 24 juli al bijna niet te doen :P
Wij hebben het onze ouders ook al verteld, de mensen dichtbij ons vertellen we het na de echo en het restant na de 12 weken.

Uiteindelijk onze miskraam destijds ook met veel vrienden gedeeld. Dat vond ik achteraf gezien echt superfijn, dus ik zie het nut niet zo in van per se 12 weken wachten 😉

Welkom en gefeliciteerd andere zwangeren! Dat was ik net in mn bericht vergeten, excuus daarvoor!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle felicitaties, ik besef het echt nog niet. We zaten uiteindelijk 3 jaar in de medische molen, en nu dan spontaan, vind het zo bizar.
Hoe zit dat bij jullie? Beseffen jullie het al goed?
susieflower wijzigde dit bericht op 04-09-2018 12:29
73.05% gewijzigd
C'est la vie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven