8 weken echo

21-09-2018 12:47 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Vandaag heb ik een echo gehad. Ik ben 7+6 weken.
Nu ben ik goed naar de echo aan het kijken maar kan er zo weinig van maken.
Ik heb het idee dat het alleen maar hoofd is 😂? En wat is bijv. Dat zwarte in het hoofd?
Ik dacht dat je nu echt al armpjes en beentjes kon zien.

http://nl.tinypic.com/r/vgscn/9
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog niet zwanger geweest, maar wat mooi om te zien en natuurlijk: van harte gefeliciteerd! Vertelden ze je tijdens de echo niet wat je allemaal zag?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie een aapje met een klein baretje op.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Semu schreef:
21-09-2018 12:50
Ik ben nog niet zwanger geweest, maar wat mooi om te zien en natuurlijk: van harte gefeliciteerd! Vertelden ze je tijdens de echo niet wat je allemaal zag?
Nee alleen dat alles er goed uit zag. Was bij de gynaecoloog om medische redenen dus het ging allemaal snel snel.
Alle reacties Link kopieren
Een echo bij 7-8 weken is een vlekje met een knipperend hartje, meer is er nog niet te zien.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met 8 weken ook een echo gehad en dat zag er ook uit als een vlek hoor. Vooral op de foto’s is het zo wazig als wat. Volgende keer zou je gewoon kunnen vragen wat wat is tijdens de echo. Op het scherm zie je duidelijkere beelden.
Alle reacties Link kopieren
De bovenkant is het hoofdje, inderdaad in verhouding nog heeeel groot (en dat duurt nog een hele poos ook na de geboorte haha). Daaronder een mini lijfje, nog amper iets te zien van armen/benen.
Dat zwarte in het hoofdje zal vocht in de hersentjes zijn denk ik.. voor meer zekerheid zou ik je VK even vragen, de echo foto meenemen bij je eerstvolgende afspraak.

Enne, gefeliciteerd!!
Erger je niet, verwonder je slechts.
Alle reacties Link kopieren
Je ziet ook beentjes, maar je moet heel goed kijken. (En weten waar je naar zit te kijken, natuurlijk...)

Even bij het begin beginnen: Die stippellijn tussen de twee plusjes is uiteraard de foetus / baby. Die bestaat inderdaad nog voor zo ongeveer de helft uit hoofd ;-). Die zwarte vlek in het hoofdje is / zijn de hersenkamers. Daar zit vocht in, en dat hoort ook zo.
Al dat zwarte om de baby heen is uiteraard ook vocht, het vruchtwater.
Onderaan zie je een soort zeemeerminnenstaart met drie witte streepjes die van rechts naar links lopen. Twee daarvan zijn de beentjes. De armpjes zou je ook moeten kunnen zien, maar omdat de foto van opzij is genomen liggen die over de romp geprojecteerd. Die zie ik daarom ook niet zo duidelijk. Het zou kunnen dat dat diagonale streepje dat je net onder de kin van rechtsonder naar linksboven ziet lopen, een armpje is.
lariba wijzigde dit bericht op 21-09-2018 13:23
41.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lariba schreef:
21-09-2018 13:15
Je ziet ook beentjes, maar je moet heel goed kijken.

Even bij het begin beginnen: Die stippellijn tussen de twee plusjes is uiteraard de foetus / baby. Die bestaat inderdaad nog voor zo ongeveer de helft uit hoofd. ;-) Die zwarte vlek in het hoofdje is / zijn de hersenkamers. Daar zit vocht in, en dat hoort ook zo.
Al dat zwarte om de baby heen is uiteraard ook vocht, het vruchtwater.
Onderaan zie je een soort zeemeerminnenstaart met drie witte streepjes die van rechts naar links lopen. Twee daarvan zijn de beentjes. De armpjes zou je ook moeten kunnen zien, maar omdat de foto van opzij is genomen liggen die over de romp geprojecteerd. Die zie ik daarom ook niet zo duidelijk. Het zou kunnen dat dat diagonale streepje dat je net onder de kin van rechtsonder naar linksboven ziet lopen, een armpje is.
Dankjewel voor je mooie uitgebreide uitleg 😁
Gefeliciteerd! Ik vond mijn 8 weken echo net een pinda, je ziet idd nog niet veel. Het zal je verbazen wat je straks op de 12 weken echo al kan zien. :lol:
Ik zie een hoofdje, een klein lijfje met een armpje en een beentje.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Gefeliciteerd! Knap hoe sommigen iets kunnen maken van die vlek. ;) Bij ons was het net een cashewnoot, ook weinig aan te onderscheiden. Het is natuurlijk ook gigantisch uitvergroot. Maar je zal zien dat het bij de volgende echo al veel meer op een mensje gaat lijken. Ik wens je een goede zwangerschap toe!
Keep on dreaming!
Alle reacties Link kopieren
Ik had mijn eerste echo met 7.4 weken en kon er ook weinig van maken. Een klein flikkerend hartje zag ik.
De volgende echo had ik rond de 11 weken en was zo verrast om wat ik zag op het scherm. Kijk daar maar vast naar uit🙂
Alle reacties Link kopieren
Als je de app zeangerschap+ (Van Philips advent oid) download op je telefoon, zie je hoe je kindje er nu ongeveer uitziet! Dan herken je de vorm wel:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven