Zwanger maar bij echo +-5,5 week geen kloppend hartje

09-01-2019 21:03 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, :bye:

Ik wil graag mijn verhaal kwijt en ben erg benieuwd of er mensen zijn die dit ook hebben of hebben gehad.

Ik kwam er op 19-12 achter dat ik zwanger was positieve test wel heel licht streepje. Een week later was het streepje donkerder.
Op 3-1 had ik een afspraak bij de verloskundige en een echo naar mijn berekening was ik toen rond de 6,5 weken zwanger maar omdat mijn cyclus erg onregelmatig was wist ik het niet zeker vandaar de vroege echo.
Ik kreeg een inwendige echo en daarop was een vruchtzakje te zien maar nog geen hartje.
De verloskundige zei dat ze dacht dat het om een prille zwangerschap zou gaan van ongeveer 5,5 weken wel zag het vruchtje er verder goed uit.
Vooral omdat mijn cyclus onregelmatig was zei ze dat ze denkt dat het om een prille zwangerschap gaat en er daarom nog geen hartje zichtbaar was, maar dat er bij de volgende echo wel echt een hartje zichtbaar zou moeten zijn als alles goed was en anders zou het een miskraam zijn.
Nou moet ik 15-1 terug.
Maar ben hierdoor ontzettend onzeker geworden.
Ik heb wel last van symptomen moe, misselijk, pijnlijke borsten en deze symptomen nemen alleen maar toe. o_o
Dit wordt trouwens mijn derde kindje de andere twee zwangerschappen zijn goed verlopen.

Heeft iemand zoiets soort gelijks gehad?
Ik wordt er erg onzeker van en kan niet wachten tot 15-1
Dat de symptomen toenemen is positief maar je lichaam kan je ook voor de gek houden. Het is nu al de 9 e , hou je die 6 dagen niet vol ?
Bij 5+4 had ik geen kloppend hartje, bij 6+2 wel en hij is nu bijna 2.
Alle reacties Link kopieren
Helaas heb ik zelf geen goed nieuws. Beide keren dat ik zwanger was, was het met 6,5 week fout gegaan. Symptomen werden ook erger en erger.. mijn lichaam hield me enorm voor de gek. Maar het bericht hierboven laat ook zien dat het juist wel goed kan Gaan.

Succes! Zal voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren
Daarom kreeg ik van mijn verloskundige geen echo voor de acht weken.
Sterkte de komende dagen!
Bij de echo op 6 weken was er geen kloppend hartje maar gynaecoloog zei meteen dat het eerder een vruchtje van 5 weken leek. Volgende echo op 9 weken, kloppend hartje en ik was inderdaad een week minder ver als ik dacht. Hij ligt nu boven te slapen.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een soort gelijk verhaal.

16-23 positief getest, 3-1 echo gehad. Volgens de verloskundige ook minder ver dan dat ik zelf dacht, het leek op een prille zwangerschap van rond de 6 weken. Zou kunnen volgens haar.. ik moest gister terug komen voor een nieuwe echo.

Op deze echo nog geen kloppend hartje te zien en weinig groei vergeleken met een kleine week (5dagen) ervoor.
Ik heb nu een verwijzing naar de gynaecoloog gekregen en we werden voorzichtig voorbereid op een misser abortion. Nu afwachten tot afspraak bij de gynaecoloog en dan een plan afspreken om de miskraam op gang te laten komen.

Ook bij mij zijn de symptomen (nog) niet afgenomen en lijken juist erger te worden. Je lichaam kan je dus aardig voor de gek houden helaas.

Hopelijk is het voor jou anders en heb je straks wel een kloppend hartje
Hier ook geen kloppend hartje op echo maar enkel een vruchtzakje met vruchtje. 2 weken later wel een kloppend hartje. En nu alweer een dreumes. Bleek dus ook minder ver te zijn dan in eerste instantie gedacht
Enige wat je kan doen is afwachten. Ik duim voor je!
biekoe schreef:
09-01-2019 21:41
Daarom kreeg ik van mijn verloskundige geen echo voor de acht weken.
Sterkte de komende dagen!
Hier ook in principe niet voor 7 weken, maarja dat weet je natuurlijk niet bij wisselende cyclus ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hier met 6 weken ook geen kloppend hartje en wel een vruchtzakje. 2 weken later was er wel kloppend hartje te zien.
Inmiddels 36 weken zwanger!

Sterkte met wachten.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Alle reacties Link kopieren
Kan alle kanten op, maar denk inderdaad ook dat je gewoon te vroeg bent geweest. Ik hoor en lees toch vaak dat ze pas een hartje vinden vanaf 6 a 7 weken? Zou me niet onnodig ongerust maken hoor.
@biekoe en @1-Aapje hier in België (toch waar ik ga) eerste echo vanaf 10 weken pas zelfs
@Devils hier vroege echo gehad ivm laag hcg gehalte in bloed, ook in België.
Alle reacties Link kopieren
To, ik heb 21-12 positief getest, heel licht streepje en ik was toen 9 dpo. Vandaag ben ik precies 6 weken en ook kloppend hartje gezien(dat is wel super vroeg). Stel dat jij dan dus 2 dagen verder zou zijn dan mij, dan kan dat heel goed hoor, dan was je de 3e 5.3 weken!

Ik ben zwanger middels IVF dus weet precies hoe ver ik ben. Hoop dat dit je gerust stelt.
Devils_Choir_x schreef:
09-01-2019 22:27
@biekoe en @1-Aapje hier in België (toch waar ik ga) eerste echo vanaf 10 weken pas zelfs
Ik vermoed dat het zowel in België als Nederland van praktijk afhangt. Hier zijn ook praktijken die pas bij 11 weken eerste echo doen.
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
10-01-2019 08:26
Ik vermoed dat het zowel in België als Nederland van praktijk afhangt. Hier zijn ook praktijken die pas bij 11 weken eerste echo doen.
Oh ik leer nog bij hahaha, ben daar niet zo goed van op de hoogte 😶 dacht dat het in Nederland overal standaard was om een vroege echo te krijgen 😶 Zal idd van praktijk en regio afhangen denk ik
Alle reacties Link kopieren
Lacer schreef:
09-01-2019 21:34
Helaas heb ik zelf geen goed nieuws. Beide keren dat ik zwanger was, was het met 6,5 week fout gegaan. Symptomen werden ook erger en erger.. mijn lichaam hield me enorm voor de gek. Maar het bericht hierboven laat ook zien dat het juist wel goed kan Gaan.

Succes! Zal voor je duimen!
Dankje wel voor je reactie!
Wat erg, en dat laat dus idd zien dat je lichaam je enorm voor gek kan houden!
Ook hier met 6 weken geen kloppend hartje. Twee weken later wel. Vruchtje bleek jonger te zijn dan gedacht.

Sterkte! Het is lang wachten. Ik weet nog goed hoe ik me toen voelde :hug:
Alle reacties Link kopieren
biekoe schreef:
09-01-2019 21:41
Daarom kreeg ik van mijn verloskundige geen echo voor de acht weken.
Sterkte de komende dagen!
Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
TardisBlue schreef:
09-01-2019 21:41
Bij de echo op 6 weken was er geen kloppend hartje maar gynaecoloog zei meteen dat het eerder een vruchtje van 5 weken leek. Volgende echo op 9 weken, kloppend hartje en ik was inderdaad een week minder ver als ik dacht. Hij ligt nu boven te slapen.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
*FRozen_Star* schreef:
09-01-2019 21:41
Ik heb een soort gelijk verhaal.

16-23 positief getest, 3-1 echo gehad. Volgens de verloskundige ook minder ver dan dat ik zelf dacht, het leek op een prille zwangerschap van rond de 6 weken. Zou kunnen volgens haar.. ik moest gister terug komen voor een nieuwe echo.

Op deze echo nog geen kloppend hartje te zien en weinig groei vergeleken met een kleine week (5dagen) ervoor.
Ik heb nu een verwijzing naar de gynaecoloog gekregen en we werden voorzichtig voorbereid op een misser abortion. Nu afwachten tot afspraak bij de gynaecoloog en dan een plan afspreken om de miskraam op gang te laten komen.

Ook bij mij zijn de symptomen (nog) niet afgenomen en lijken juist erger te worden. Je lichaam kan je dus aardig voor de gek houden helaas.

Hopelijk is het voor jou anders en heb je straks wel een kloppend hartje
Bedankt voor je reactie!
Wat erg, Al die tijd denk je zwanger te zijn en uiteindelijk zie je ook bij de volgende echo geen kloppend hartje lijkt me echt vreselijk! En dan heb je ook nog eens al die symptomen.
Ik hoop idd op goed nieuws de 15e maar je ziet het wel het kan alle kanten op en ik houdt er nu dan ook rekening mee dat het ook heel verkeerd kan zitten!
Ik wil je heel veel sterkte wensen!
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
09-01-2019 22:02
Hier ook in principe niet voor 7 weken, maarja dat weet je natuurlijk niet bij wisselende cyclus ;-)
Dit was idd omdat mijn cyclus erg onregelmatig was
Alle reacties Link kopieren
Boardbabe82 schreef:
09-01-2019 22:10
Hier met 6 weken ook geen kloppend hartje en wel een vruchtzakje. 2 weken later was er wel kloppend hartje te zien.
Inmiddels 36 weken zwanger!

Sterkte met wachten.
Dank je wel voor je reactie!
Dit geeft me toch nog wat hoop!
Alle reacties Link kopieren
Boardbabe82 schreef:
09-01-2019 22:10
Hier met 6 weken ook geen kloppend hartje en wel een vruchtzakje. 2 weken later was er wel kloppend hartje te zien.
Inmiddels 36 weken zwanger!

Sterkte met wachten.
Dank je voor je reactie
Dit geeft me toch nog wat hoop dat het wel goed kan zitten bij de volgende echo!
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
10-01-2019 09:59
Ook hier met 6 weken geen kloppend hartje. Twee weken later wel. Vruchtje bleek jonger te zijn dan gedacht.

Sterkte! Het is lang wachten. Ik weet nog goed hoe ik me toen voelde :hug:
Dank je wel!
Dat wachten is zo erg vooral als
Je van alles leest en hoort! Het kan alle kanten op.
Ben blij als het de 15e is!
Alle reacties Link kopieren
Biekkie schreef:
09-01-2019 22:44
To, ik heb 21-12 positief getest, heel licht streepje en ik was toen 9 dpo. Vandaag ben ik precies 6 weken en ook kloppend hartje gezien(dat is wel super vroeg). Stel dat jij dan dus 2 dagen verder zou zijn dan mij, dan kan dat heel goed hoor, dan was je de 3e 5.3 weken!

Ik ben zwanger middels IVF dus weet precies hoe ver ik ben. Hoop dat dit je gerust stelt.
Dank je voor je reactie!
Het kan idd alle kanten op, ben erg benieuwd de 15e dat wachten duurt zo lang!
Omdat mijn cyclus erg onregelmatig was zei de verloskundige dat het idd goed kan dat er de volgende keer wel een kloppend hartje is en dat ik idd net te vroeg was! Laten we het hopen🙏🏻

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven