Dikke buik voor termijn

10-01-2019 00:40 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,
Momenteel ben ik bijna 24 weken zwanger en ik vind dat ik al een enorme buik heb. Bij 19 weken had ik nog niks...
De buik zit ook al echt in de weg, krijg weinig lucht en het drukt echt tegen mn maag aan.

Nog iemand die zo'n grote buik had bij deze termijn? Groeide die toen nog flink door tot de 39 weken? Ik vraag me af of de buik echt nog veel groter wordt, in mijn ogen kan het bijna niet groter. Het staat enorm op spannen.

Voor aardigheid ff een fotootje
http://nl.tinypic.com/r/t98akl/9

Dit is overigens mijn eerste zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het er heel normaal uitzien eerlijk gezegd. Jij bent slank en dan lijkt het sneller alsof je een ballon hebt zeg maar. Had ik ook, bereid je maar voor, straks heb je echt enorme toeter.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
10-01-2019 00:42
Ik vind het er heel normaal uitzien eerlijk gezegd. Jij bent slank en dan lijkt het sneller alsof je een ballon hebt zeg maar. Had ik ook, bereid je maar voor, straks heb je echt enorme toeter.
O echt? Ik vond t al echt dik vergeleken met mijn vriendinnen 😅
Over een week of 16 ben het wel vanaf
Alle reacties Link kopieren
Anoukske1991 schreef:
10-01-2019 00:44
O echt? Ik vond t al echt dik vergeleken met mijn vriendinnen 😅
ligt echt aan je eigen postuur, als je slank bent en hoog draagt ziet het er sneller zo uit.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
10-01-2019 00:46
ligt echt aan je eigen postuur, als je slank bent en hoog draagt ziet het er sneller zo uit.
Oké dank voor je reactie. Hoorde namelijk al aantal keren dat het lijkt alsof ik rii einde zwangerschap ga.
Alle reacties Link kopieren
Oh die buik kan nog veel dikker hoor.... ik vind het reuze meevallen. Geen mega buik voor de termijn.
Alle reacties Link kopieren
Oh inderdaad, mooie buik en verwacht zeker nog maar een giga groeispurt :)
Alle reacties Link kopieren
En niks aan trekken wat mensen die je tegen komt er allemaal van zeggen.
Je kan op 1 dag gerust horen, zo zo tweeling zeker, oh jij moet vast niet lang meer tot wat een klein bescheiden buikje.
Iedereen roept gewoon maar wat.
Zo lang je Vk maar tevreden is.
lalize wijzigde dit bericht op 10-01-2019 06:56
Reden: Typfout
2.55% gewijzigd
Ik had ook al snel een flinke buik en maakte me zorgen wat dat nog ging worden. Maar de laatste welen van de zwangerschap groeide ik nog amper. Dat kan dus ook. En inderdaad, iedereen roept maar van alles. Lekker laten gaan.
Niet te druk maken, ieders buik groeit anders tijdens een zwangerschap. Mijn buik is wel een stukje kleiner en ben ook 24 weken, maar hoor juist vaak het tegenovergestelde 'jou buik is nog klein zeg'. De verloskundige had in week 8 al gezegd dat ik me niks moet aantrekken van wat anderen zeggen over mn buik. Dus dat doe ik niet en dat helpt. Zolang de echoscopist en verloskundige zeggen dat de baby goed groeit is er niks om je druk over te maken! Je hebt denk ik ook de 20 weken echo gehad? Als je baby te groot zou zijn dan zie je het daarop. En dan nog...de groei van je buik houd je niet tegen, gewoon lekker genieten van het zwanger zijn! En maagzuur krijgt bijna iedere vrouw in het tweede trimester las ik.
Ik snap dat je het een flinke buik vindt hoor, maar het kan inderdaad nog groter. Ik denk dat mijn buik met 36 weken wel lijkt op jouw buik van nu, maar dat zegt ook veel over mij ;-)
Alle reacties Link kopieren
Het is wat met die buiken he. Hier precies andersom. Nu 36 weken en mijn buikje is iets kleiner dan de jouwe nu.

Wel al de hele zwangerschap last van maagzuur, baby groeit goed.

En opmerkingen ga je zoiezo krijgen, hier is het wat een klein buikje gaat het wel goed met je? Wat draag je bescheiden, waar heb je die baby verstopt, de laatste weken zal je het wel inhalen.

Succes!
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, dat kan nog veel groter :P maar bij mij begonnen ze ook vanaf 26 weken te roepen dat het wel bijna zover zou zijn.

Maar als ik achteraf naar foto’s kijk vind ik het eigenlijk wel meevallen. Heb vrouwen gezien die nog veel dikker werden. Ik was vooral vanaf begin af aan gewoon heel mooi rond. Perfecte bal. Droeg hoog.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties. Ja klopt, het is eigenlijk nooit precies goed haha. Maakt me vrij weinig uit wat mensen zeggen maar vroeg het me zelf gewoon af. Vind het zelf wel flink voor de termijn en kan me lastig voorstellen dat het nog groter kan.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft een mening over een buik. Klein/groot. Op een dag kun je vanalles horen.

Ik vind je buik wel meevallen als ik kijk naar mijn eigen buik bij deze termijn en als ik kijk naar anderen rond deze tijd.

Als jij lekker in je vel zit, maakt het eigenlijk niet zo veel uit.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
10-01-2019 08:16
Ja hoor, dat kan nog veel groter :P maar bij mij begonnen ze ook vanaf 26 weken te roepen dat het wel bijna zover zou zijn.

Maar als ik achteraf naar foto’s kijk vind ik het eigenlijk wel meevallen. Heb vrouwen gezien die nog veel dikker werden. Ik was vooral vanaf begin af aan gewoon heel mooi rond. Perfecte bal. Droeg hoog.
Ja, mooi vind ik dat als je buik hebt alsof je een bal onder je shirt hebt haha. Ligt er miss ook aan dat als je naar voren draagt je sowieso dikker lijkt ofzo.
Ow dat valt echt nog reuze mee. Ik denk dat ik bij mijn eerste zwangerschap ook zo'n buik had en dat vond ik gigantisch. Nu zwanger van nummer 2 en het blijkt nog veel groter te kunnen. Ik ben nu 33 weken maar hoor al minimaal 10 weken dat ik vast binnen maand ben uitgerekend.
Ik vind het een flinke buik voor een eerste kind. Maar ja, dat zegt verder weinig. Het komt zoals het komt. Ik liep er nooit zo mee te pronken, eerder een wijde blouse en jasje erover, maar op een gegeven moment kun je het nergens meer mee verbergen.
Nou dat valt wel mee hoor. Ik ben ook slank en met een week of 10 kon ik al niets meer verbergen. Op het laatst was mijn buik zo dik dat ook zwangerschapskleding niet meer kon eigenlijk. En toen kwam de tweede….mensen hebben steeds gevraagd of alles wel normaal was. Japp. Groot kind dat wel, maar die buik was giga gewoon. Gewoon van genieten!
Alle reacties Link kopieren
Mijn huisarts dacht met 19 weken dat ik al ruim 30 weken was en reageerde met een pffffff toen ik zei dat ik 19 weken was.

Met 36 weken kon ik nog maar 100 meter lopen en hoorde ik mensen op straat fluisteren over mijn groteske buik.

Het kan nog dikker, al vind ik ook dat je nu al best een aanwezige buik hebt. En dan benauwde wordt ook minder, als ze wat lager gaan liggen of met het hoofdje naar beneden blijven liggen.
Jeetje, je buik word dik tijdens je zwangerschap. Wat erg?

En zo groot is die niet.
Mooi buikje hoor! Op een gegeven moment komt ie lager te liggen en het je weer iets meer ademruimte. Succes met je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
ziet er prima uit. wees er maar trots op!
ik herken het wel hoor, maar mijn buik was ook groot. veel groter dan die van jou. mensen vroegen mij of ik wel zeker wist of het er maar een was, tegen vreemden zei ik wel eens met serieus gezicht dat het er 3 waren... :-D
Mijn buik bij nummer 2 was weer veel kleiner dus het zegt allemaal niks!
Don't cry, buy a bag and move on.
rozegeranium schreef:
10-01-2019 08:59
Op het laatst was mijn buik zo dik dat ook zwangerschapskleding niet meer kon eigenlijk.
Hier is de rits van mijn zwangerschapsjas ook al gesprongen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven