Baby verdikte nekplooi

13-01-2019 21:16 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn verhaal delen omdat ik weet dat er veel moeders zijn die het internet afstruinen opzoek naar verhalen en dan het liefste die met een positieve afloop natuurlijk. ik heb er een. Toen ik 11 weken (dolblij) zwanger was kreeg ik een echo en daarop was duidelijk een verdikte nekplooi te zien. Ik ben toen doorverwezen naar het ziekenhuis en wij konden daar meteen terecht. Het bleek te gaan om een nekplooi van 5,5mm. Ik en mijn vriend waren kapot van dit nieuws, we hadden ons zo verheugd op deze baby en dan krijg je opeens te horen dat het baby'tje misschien niet goed is. De gynaecoloog zei ook dat ik misschien wel een miskraam kon verwachten. Daarna zijn wij het hele traject doorlopen, vlokkentest etc. Mijn zwangerschap was daarom verre van rooskleurig, telkens moesten wij de uitslagen van de testen afwachten en dit was zenuwslopend en intussen bleef mijn buik maar groeien. Ik en mijn vriend hadden ook besloten om de baby niet te houden als het niet goed zou zijn. Dus wij hebben tot de 20 weken echo in enorme onzekerheid gezeten. Maar er kwam niks uit deze testen en ook de 20- weken echo was helemaal goed. Wij waren opgelucht maar nog steeds niet helemaal ontspannen (want de dokters kunnen niks met zekerheid garanderen). Afgelopen juni ben ik bevallen van een kerngezond jongetje. Er is helemaal niets met hem aan de hand. Waarom hij die verdikte nekplooi had dat zullen wij nooit weten maar ik had dat liever nooit willen weten. Als ik dit schrijf krijg ik nog steeds tranen in mijn ogen. Een goede afloop is dus mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook meegemaakt ,ze is nu 20 ,gezond en hoogbegaafd ,haha...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het 2 x meegemaakt. Beide kinderen niks aan de hand. Elke mm dat afwijkt van de norm moeten ze extra in de gaten houden. Bij de 1e baby zaten wij zo in de stress, verdriet en onzekerheid wisselde elkaar af. Gelukkig bij 30 weken zagen ze niks anders dan bij andere baby’s. Toch bij de geboorte kinderarts de baby onderzocht. Kerngezond! 3 jaar later in verwachting van baby 2. Bij 8 weken zwangerschap weer verdikte nekplooi. Weer super in de stress. Zal toch nu geen syndroom van down zijn he. Ook bij dit kindje stelde ze elke echo weer wat bij. Bij ons is er misschien toch genetisch iets waardoor dat bij allebei de kinderen zo was: gelukkig is jullie kind gezond maar ik zei bij de 2e gelijk dat ik liever geen echo’s wilde. Gelukkig is alles hier ook goed gekomen!
Alle reacties Link kopieren
Was het bij ons ook maar zo gegaan.

Bij 10 weken werd een verdikte nekplooi gezien, bij 11 weken was het zelfs nog wat erger en bij 12 weken leefde het kindje niet meer...

Dat was in 2016. Gelukkig heb ik 7 weken geleden eindelijk een gezonde dochter mogen krijgen. :redrose:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
13-01-2019 23:14
Was het bij ons ook maar zo gegaan.

Bij 10 weken werd een verdikte nekplooi gezien, bij 11 weken was het zelfs nog wat erger en bij 12 weken leefde het kindje niet meer...

Dat was in 2016. Gelukkig heb ik 7 weken geleden eindelijk een gezonde dochter mogen krijgen. :redrose:
:hug: Wat erg!!!

Wat fijn dat het deze zwangerschap goed ging, veel geluk met je dochter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven