Zwanger of stress??

16-01-2019 10:15 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hii iedereen,

Mijn vriend en ik proberen al 1,5 jaar zwanger te worden, maar helaas door ‘traag’ zaad kan dit niet op de normale manier. We staan om het punt om een ICSI traject in te gaan.. maar ondanks alles zijn we toch door blijven gaan met proberen.

Nu ben ik net van baan gewisseld en heb hierdoor behoorlijk wat stress gekregen. Maar normaal word ik niet misselijk als ik veel stress heb. Ik ben ook niet echt ziek, maar ik voel me al 3 dagen flink misselijk. Zo erg dat ik alles op alles moet zetten om het binnen te houden. Voor de rest heb ik helemaal nergens last van..

Ik moet pas over 4 dagen ongesteld worden wat zou betekenen dat ik al ruim een week van te voren last zou moeten hebben van (als het toch zo blijkt te zijn) zwangerschapmisselijkheid.

Zijn er hier misschien meer vrouwen die al een week van te voren misselijk werden?

En

Of er ook vrouwen zijn die ondanks traag zaad toch zelf zwanger zijn geworden?

Alvast bedankt!
anoniem_381541 wijzigde dit bericht op 16-01-2019 10:27
0.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je hoort vaak dat vrouwen in de week vóórdat de menstruatie zou moeten beginnen al last van kwaaltjes krijgen (en soms helemaal niet). Dusse... Testje doen over een paar dagen?
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook een week voordat ik ongesteld moest worden al kwaaltjes. Welliswaar geen misselijkheid, maar iedereen is anders. De enige oplossing is afwachten en/of over een paar dagen een testje wagen. Neem dan wel een gevoelige. Cb digitaal is bijv. vaak pas wat later positief...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie! Ik wacht het even af en zal over 4 dagen inderdaad eens een testje wagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf denken als je kwaaltjes krijgt moet je hcg hormoon al in je bloed zitten dus dan zou ik gewoon een early test doen.

Ik heb wel eens gehad dat ik helemaal misselijk en duizelig was en vriend en ik echt zo iets hadden van nou is t echt raak. Nou niets. En de keer dat het wel raak was had ik nergens last van. Er is geen peil op te trekken
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Misselijk is een symptoom van heel veel onderliggende kwalen en probleempjes. Een beetje kort door de bocht om direct aan een zwangerschap te denken.

Net als iedere andere vrouw, gewoon afwachten tot het moment dat je kan testen. En maak je zelf vooral niet gek voor die tijd.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
16-01-2019 10:36
Ik zou zelf denken als je kwaaltjes krijgt moet je hcg hormoon al in je bloed zitten dus dan zou ik gewoon een early test doen.

Ik heb wel eens gehad dat ik helemaal misselijk en duizelig was en vriend en ik echt zo iets hadden van nou is t echt raak. Nou niets. En de keer dat het wel raak was had ik nergens last van. Er is geen peil op te trekken
Allereerst bedankt voor je reactie! We proberen al 1,5 jaar en in vooral de eerste maanden dacht ik altijd wel iets te voelen of te merken. Maar juist de laatste maanden dacht ik er helemaal niet meer aan, omdat ik toch dacht dat het niet meer zou lukken. Maar gisteren had ik het er met mijn moeder over de misselijkheid en dat het wel van het werk zou komen totdat ze zei zou het niet kunnen zijn dat je toch zwanger bent.. en eergisteren vroeg mijn vriend het zich ook al af. Dus toen ik me vanmorgen nog steeds zo misselijk voelde begon ik zelf ook te twijfelen.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
16-01-2019 10:37
Misselijk is een symptoom van heel veel onderliggende kwalen en probleempjes. Een beetje kort door de bocht om direct aan een zwangerschap te denken.

Net als iedere andere vrouw, gewoon afwachten tot het moment dat je kan testen. En maak je zelf vooral niet gek voor die tijd.
Jaaaa super kort door de bocht als je bezig bent om zwanger te worden.... Niet dus ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap t wel hoor ben zelf ook lang bezig geweest. En in de mm. MaR t enige wat je zekerheid geeft is testen. Ik had gewoon een doos schoon testen en die deed ik veelvuldig kan ik je zeggen haha.
En tja uiteindelijk een heel ini mini licht streepje op een test twee dagen voor tijd.
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Schoon moest zijn action. Stomme auto correctie
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
16-01-2019 10:37
Misselijk is een symptoom van heel veel onderliggende kwalen en probleempjes. Een beetje kort door de bocht om direct aan een zwangerschap te denken.

Net als iedere andere vrouw, gewoon afwachten tot het moment dat je kan testen. En maak je zelf vooral niet gek voor die tijd.
Volgens mij geldt dat voor alle zwangerschapssymptomen, maar TO is bewust bezig om zwanger te worden.. denk dat ze zelf ook wel
weet dat het enige wat uitsluitsel gaat geven een zwangerschapstest is..

Dus ja we kunnen hier wel gissen maar beste is inderdaad om te wachten tot de dag van je ongesteldheid, of ietsje ervoor, snap ook dat het moeilijk is dat wachten. Ik testte pas 1 dag voor NOD positief.
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
16-01-2019 11:07
Ik snap t wel hoor ben zelf ook lang bezig geweest. En in de mm. MaR t enige wat je zekerheid geeft is testen. Ik had gewoon een doos schoon testen en die deed ik veelvuldig kan ik je zeggen haha.
En tja uiteindelijk een heel ini mini licht streepje op een test twee dagen voor tijd.
Ik heb in het eerste half jaar dat we zwanger wilde worden de Kruidvat ook flink gesponsord 😉 ik neem altijd de early testen van de Kruidvat en test ze dan pas op NOD.
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
16-01-2019 11:08
Volgens mij geldt dat voor alle zwangerschapssymptomen, maar TO is bewust bezig om zwanger te worden.. denk dat ze zelf ook wel
weet dat het enige wat uitsluitsel gaat geven een zwangerschapstest is..

Dus ja we kunnen hier wel gissen maar beste is inderdaad om te wachten tot de dag van je ongesteldheid, of ietsje ervoor, snap ook dat het moeilijk is dat wachten. Ik testte pas 1 dag voor NOD positief.
Natuurlijk weet ik dat ook dat een test pas echt uitsluitsel geeft, het is dan ook niet pas mijn eerste ronde ;-)

Ik ben gewoon heel benieuwd naar ervaringen van anderen mensen. Dus bedankt voor je reactie.
Ik had ook kwaaltjes voor nod, bittere smaak ik mijn mond en slapeloosheid. 2 dagen voor nod een behoorlijke streep op de kruidvat early. Zou een dezen dagen gewoon eens testen!
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
16-01-2019 10:36
Ik zou zelf denken als je kwaaltjes krijgt moet je hcg hormoon al in je bloed zitten dus dan zou ik gewoon een early test doen.
Dit lees ik heel vaak maar is niet per se waar. Niet alle klachten worden door hcg veroorzaakt (van heel veel klachten weten we eigenlijk niet eens waar ze door veroorzaakt worden), en je kunt best klachten hebben voordat de tests positief zijn. Ik was al een week flink misselijk, met een echt niet zichtbare test, en pas op nod werd er een licht streepje zichtbaar. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen die misselijk is zwanger is, meestal niet, maar het kan wel. En ‘als je klachten of kwaaltjes hebt zou de test ook al positief moeten zijn’, hoeft ook niet waar te zijn.

TO: afwachten en over een aantal dagen een test dus maar.
Alle reacties Link kopieren
Minimii schreef:
16-01-2019 11:17
Natuurlijk weet ik dat ook dat een test pas echt uitsluitsel geeft, het is dan ook niet pas mijn eerste ronde ;-)

Ik ben gewoon heel benieuwd naar ervaringen van anderen mensen. Dus bedankt voor je reactie.
Uiteraard. Ik had ook kwaaltjes voor NOD, maar ik lees overal dat de kwaaltjes van een aankomende menstruatie ook heel erg overeenkomen met die van een zwangerschap. Bij mij was t wel opvallend dat m'n borsten groter bleven en m'n tepels donkerder, dus daardoor wist ik wel bijna zeker dat ik zwanger was. Ik hoop voor je dat raak is, wanneer wil je gaan testen?
Alle reacties Link kopieren
Het enige kwaaltje waardoor Ik dacht zwanger te zijn was mijn sterke reuk (en ik was daarvoor ook 2 keer kort zwanger geweest). Verder twijfelde ik aan alles overigens. Echte misselijkheid had ik pas Met een week of 8. Omdat mijn doorgaande zwangerschap een ICSI zwangerschap was en ik dus vol progestrone zat, waren mijn borsten voor de embryoTP al opgezet.

Het is mogelijk om zwanger te worden van traag zaad - ik Ken een aantal dames die een ICSI zwangerschap hadden (ivb slecht zaad partner) en daarna spontaan zwanger werden van dezelfde partner. De kans is niet groot, maar nooit onmogelijk.

Zou fijn zijn als je de MMM niet in hoeft en je nu zwanger blijkt.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
16-01-2019 12:56
Uiteraard. Ik had ook kwaaltjes voor NOD, maar ik lees overal dat de kwaaltjes van een aankomende menstruatie ook heel erg overeenkomen met die van een zwangerschap. Bij mij was t wel opvallend dat m'n borsten groter bleven en m'n tepels donkerder, dus daardoor wist ik wel bijna zeker dat ik zwanger was. Ik hoop voor je dat raak is, wanneer wil je gaan testen?
Ik ben nooit misselijk voor mijn menstruatie. Wel hoofdpijn, erg snel chagrijnig en lage rugpijn.

Ik denk dat ik maandag testen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven