Krampjes begin zwangerschap?

19-01-2019 11:45 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve leden

Ook ik mag eindelijk zeggen dat ik zwanger ben!! Ik merk wel dat in de afgelopen dagen regelmatig kramp heb in mijn onderbuik. Heeft nog iemand hier ervaring mee? Heb gehoord dat het een kwaaltje is van het begin, het gevoel dat menstruatie eraan komt. Word er een beetje paniekerig van iedere keer. Hoor graag verhalen!
Ja, ik had dat ook, menstruatie pijn, dat was bij mij het oprekken van de baarmoeder. Vooral de eerste 3 maanden veel last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ja heel herkenbaar hoor. Hier ook veel krampjes gehad in het begin. En zelfs wat bloed verlies maar dat resultaat ligt nu in de box. 5 dagen oud.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor de berichtjes. Hadden jullie dat ook dat je telkens dacht dat er iets aan de hand was? Maak me toch snel druk
Alle reacties Link kopieren
Dat had ik ook. Maar ik maakte me er niet druk om.
Klinkt simpel, maar ik had er toch geen invloed op wat er allemaal daar van binnen gebeurde. Dus tsja, dan heeft het geen zin me druk te maken.
Ik dacht echt steeds: zal er wel bijhoren.
En als het mis is, is het mis, er is niks wat ik daaraan kan doen.

Ik weet dat het niet zo simpel is als je je snel druk maakt, maar voor mij werkte het.

Het is trouwens goed gekomen.
Alle reacties Link kopieren
O, en gefeliciteerd hè!
Vergat ik even...
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! En die krampen had ik ook, is echt niks om je zorgen over te maken!
Gefeliciteerd! Ik had de krampen ook, liep elke dag wel een paar keer naar de wc, echt vervelend spannend! Maar na een paar weken was ik er aan gewend en kon ik het loslaten, komt bij jou ook vast wel :)
Alle reacties Link kopieren
Ooh ja vooral in het begin had ik daar regelmatig last van! Een soort van zeurende pijn. Toen kreeg ik ook nog eens af en toe wat bloedverlies. Heb me enorme zorgen gemaakt iedere keer, maar er was niets aan de hand. Hij is nu 6 maanden :-]
Alle reacties Link kopieren
Dankjullie wel. Je bent er toch onbewust mee bezig. En soms van die plopjes van onder dat ik denk oh jee het zal toch niet.
Alle reacties Link kopieren
Is echt heel normaal, ik had ook duidelijke ‘menstruatiekramp’, maar het resultaat ligt nu over mijn schouder te snurken.
(Het moet wel bij ‘krampjes en plopjes’ blijven natuurlijk hè, als het echt heftig pijn gaat doen moet je wel aan de bel trekken. Maar wat jij beschrijft, zeurderig, menstruatie achtig, is echt heel normaal. Het duurt nog wel even voordat je niet meer zenuwachtig wordt als je naar de wc gaat, maar dat gaat vanzelf over.)

En gefeliciteerd natuurlijk!
Ja herkenbaar. Daardoor wist ik dat ik zwanger was, nog voor de test, tot drie keer toe. (Waarvan 1x een miskraam werd maar de krampen zeiden dus niks).
Alle reacties Link kopieren
@nausicaa het zijn inderdaad echt gewoon krampjes maar soms trekt het zo samen dat ik echt even moet zitten. Alsof mijn menstruatie niet doorzet maar ben toch echt zwanger. Denk dat ik er inderdaad gewoon even aan moet wennen hopelijk voel ik me niet meer zo ongerust over een paar weken haha
Alle reacties Link kopieren
Geen zorgen. Menstruatiekrampen en allerlei krampen daar is een goed teken ;)
Bij mijn vroege miskraam ging het van kleine krampjes ineens naar hele zware menstruatiepijn over. Ben meteen naar wc gelopen en helderrood bloed erbij. Dat verschil merk je wel.
Bij mijn 2e zwangerschap voelde ik tot ongeveer 8,5 week van alles qua krampjes.
Op een gegeven moment in mijn zwangerschap zei ik tegen een vriendin; lijkt net alsof er niks meer groeit, geen krampen meer. En toen bleek het dus ook mis te zijn.

Niet de leukste ervaringen, maar hopelijk geeft het je wat vertrouwen in wat je voelt ;)
Alle reacties Link kopieren
Ja, had ik ook! Het is überhaupt 9 maanden gissen naar wat er allemaal gebeurd in je buik; ben inmiddels 22 weken en voel de baby geregeld heel hard schoppen, bewegen etc. En soms opeens 2 dagen helemaal niet/amper. Dat is dan ook weer ZO onzeker... maar dan op dag 3 is het weer feest daarbinnen en weet het van geen ophouden, haha! Komt goed! Die onzekerheid hoort erbij:)
Alle reacties Link kopieren
@stephanie05 gelukkig maar ben ik niet de enige die dit ervaart. Het is inderdaad allemaal heel erg spannend en je weet ook niet wat je allemaal te wachten staat. Ik begin langzaam te accepteren dat die onzekerheid er is en ik het moet accepteren. Heb nu 2 dagen gelukkg veel minder kramp alleen beetje last van borsten maar voor de rest niet veel.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, hierdoor had ik het gevoel dat ik zwanger was voor ik überhaupt getest had.

Ik liep de eerste weken door de onzekerheid ook wat vaker naar de wc om te checken of ik geen bloed verloor, naar mate de weken vorderden en de echo rond de 12 weken prima was kon ik het beter loslaten en erop vertrouwen dat alles goed zou gaan.

Resultaat mooie dochter die morgen alweer twee jaar wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven