Alternatief babyshower

10-02-2019 21:17 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Mijn zus is zwanger van eerste kindje en ik vind het zo geweldig en bijzonder. Er is enorm veel aan vooraf gegaan.. ik zou graag iets leuks voor haar doen. Een klassieke babyshower vind ik verschrikkelijk en ik verwacht dat zij er net zo over denkt. Maar, iets leuks doen met onze moeder, haar schoonmoeder, schoonzussen en een aantal vriendinnen (ter ere van de baby) vindt ze denk ik hartstikke leuk! Ik ben dus op zoek naar een alternatief voor de babyshower.. nu zit ik te denken om de personen die ik denk dat ze er bij zou willen te vragen om een A4tje te maken voor de baby/ouders. En dit samen met foto's/teksten oid te bundelen tot een persoonlijk welkom-op-de-wereld-boek. En dan gewoon lekker samen uit eten bijvoorbeeld. Maar ik sta dus zeker open voor alternatieven! Mijn zus is stoer, nuchter, praktisch en niet creatief. Rompertjes versieren en verschillende soorten babypoep leren herkennen gaan we dus zeker niet doen!

Wie heeft er nog leuke ideeen?
Alle reacties Link kopieren
Heel eerlijk, in welk vat je het goed. Het is toch een soort babyshower als iedereen iets moet maken en gezellig samen iets gaat doen. Waarom dus niet gewoon wat je zegt doen onder de noemer babyshowe of gewoon een hapje eten met vriendinnen zonder een hoop poespas er om heen.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n boek is leuk.
Bij vriendin heeft iedereen iets kleins meegenomen dat specifiek was voor het geboortejaar. Wordt aan kind gegeven op 18e verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig een high tea doen? Ik ben denk ik een beetje zoals jouw zus, dus al die tierelantijnen zou ik ook niet zien zitten. Ik twijfel zelfs over jouw idee van een boek, maar dat is meer omdat ik me bezwaard zou voelen om iemand met werk op te zadelen. Iets wat ik in Duitsland wel eens gezien heb, is een plant of een bos bloemen met kaartjes eraan met daarop een wens voor de baby. Dat vond ik wel heel schattig.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Misschien een high tea of iets dergelijks? Dan ben je gezellig met elkaar maar hoef je niet perse gekke dingen te doen.
Dat boek klinkt heel leuk, zou ik zeker doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb steeds gezegd dat ik een babyshower niks vond maar had daar tijdens mijn zwangerschap toch een beetje spijt van. Ik had het toch wel heel leuk gevonden om even met wat belangrijke mensen even stil te staan bij die grote verandering. Zeker als ik terug kijk op het eerste jaar waarin ik uiteindelijk amper heb stil kunnen staan bij dat kleine hummeltje.

Dat had dan écht niet met allemaal spelletjes en gedoe hoeven zijn. Gewoon een gezellige high tea ofzo, wat kleine cadeautjes en misschien inderdaad iets liefs/speciaals voor de baby (optioneel). Als je dit graag voor je zus wil doen, gewoon doen!
Dan is het nog steeds een babyshower
Ik vond mijn babyshower met spelletjes niks, maar schoonzus wilde er graag 1 organiseren ;-).

Bij andere schoonzus zijn we gewoon met groep uit eten geweest en was er geld ingelegd voor paar grotere cadeaus. Dat is eigenlijk altijd wel goed (al waren niet alle cadeaus mijn smaak)
Alle reacties Link kopieren
Dat wat jij noemt TO, is toch gewoon een babyshower?
Alle bijeenkomsten met vriendinnen/naasten voor een zwangere ter ere van de aanstaande baby, noem ik een babyshower. Of je dat met cadeautjes, persoonlijke teksten, een hightea of manicure of andere activiteit doet.

Als je het leuk vindt, gewoon doen. En dan niet miepen dat je een babyshower gehouden hebt.

Ieder z'n ding. Maar check wel goed of de zwangere erop zit te wachten. Ik zou het verschrikkelijk vinden. Wil het pas vieren als ik een kindje in handen heb. (Maar dat zal wel komen door alle zwangerschapsellende in mijn omgeving komen)
Alle reacties Link kopieren
Wat jij noemt is denk gewoon een babyshower... ik heb er verschillende in meegemaakt.
De leukste vond ik de borrel in de wijnkelder van een restaurant. Met alcoholvrije wijn voor de zwangere :proud:

Ik zou zelf liever met mn vriendinnen zo mn verlof afsluiten zodat ik ook weer mee kan doen aan de wijn ;)
Alle reacties Link kopieren
Prima als het toch een babyshower heet of genoemd wordt, daar gaat het mij niet om ;)

Ik doel op: geen spelletjes/knutselactiviteiten oid. Wel iets gezelligs samen!

High is zeker ook een goed idee, en dat met die cadeautjes uit het geboortejaar is ook leuk, lijkt me wel best last te verzinnen! Sowieso ga ik conclaaf met haar man als ik een idee heb, om te checken of hij denkt dat ze het leuk zal vinden..

Scherpe opmerking over 'eerst een gezonde baby vasthouden', daar ga ik over nadenken!
Waarom check je het niet gewoon met haar, wat ze zelf wil? Lijkt me wel zo fijn voor haar als ze de babyshower heeft zoals zij het leuk vindt. Het hoeft geen verrassingsfeest te zijn he? Het is geen vrijgezellenfeest ;-)
Alle reacties Link kopieren
Snap dat je het als een surprise voor haar wil regelen, maar waarom vraag je het niet aan haar? Dat idee van het boek vond ik erg leuk overigens.

Ik heb ook een enorme hekel aan babyshowers. Komt deels door jaren lange ellende en medisch gedoe en deels omdat ik een aantal vriendinnen heb wiens kinderwens misschien niet (meer) tot uiting komt (geen partner, medische reden, carriere) en ik het niet zo nodig vond om in dat soort gevallen dan ook een ander te verplichten om aan zoiets mee te doen. Had dus mijn omgeving verboden om zoiets te organiseren. Mijn tante en moeder kwamen wel een weekend langs in September voor een high tea in London - dat vond ik wel tof.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Gewoon een babyshower dus.


ik zou graag iets leuks voor haar doen. Een klassieke babyshower vind ik verschrikkelijk en ik verwacht dat zij er net zo over denkt.



Maar dat weet je niet zeker? En gewoon vragen wat ze wil kan niet? Misschien wil ze wel iets doen? Of niets?

Ik had helemaal geen zin in wat dan ook. Hoe je het ook noemde, ik vind dat soort geneuzel gewoon helemaal niks.

Dat gezellig samenzijn met mijn vrienden regel ik zelf wel.
tiramisuusje schreef:
10-02-2019 22:03
Waarom check je het niet gewoon met haar, wat ze zelf wil? Lijkt me wel zo fijn voor haar als ze de babyshower heeft zoals zij het leuk vindt. Het hoeft geen verrassingsfeest te zijn he? Het is geen vrijgezellenfeest ;-)
Ook dan kan je gewoon vragen of de ander er wel op zit te wachten. :-D
Alle reacties Link kopieren
Gezellig wel gewoon met een groepje samen zijn als high-tea is toch wel heel leuk? 😁

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven