Onvruchtbaar ?

03-03-2019 23:38 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey oke ik maak me al een paar jaar een beetje zorgen want , ik ben wel vaak de pil vergeten (niet slim) ook wel in de eerste week en dan zelfs 3 dagen niet geslikt !! En dan de derde dag zelfs nog seks. . Ook voordat ik de pil slikte wel een keer de morning after pil vergeten . Maar ik ben geen een keer zwanger geworden (waar ik blij mee ben) en ik maak me hier zorgen om !! Betekent dit dat mijn vriens of ik niet vruchtbaar is?
Ik zou me meer zorgen maken over je gebrekkige vorm van anticonceptie en 'n mirenaspiraal laten zetten.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
03-03-2019 23:52
Ik zou me meer zorgen maken over je gebrekkige vorm van anticonceptie en 'n mirenaspiraal laten zetten.
Ja nee klopt is ook echt heel slecht van me heb morgen een afspraak bij de huisarts voor een anderen vorm van anticonceptie
Alle reacties Link kopieren
Betekent dat je veel geluk hebt gehad.
Afbeelding\

Haal jij jouw anticonceptie bij de bakker?
Alle reacties Link kopieren
Geel schreef:
04-03-2019 00:10
Betekent dat je veel geluk hebt gehad.
Denk je dat het gewoon geluk is ? En niet iets ernstiger ?
Alle reacties Link kopieren
Didineedshelp schreef:
04-03-2019 00:46
Denk je dat het gewoon geluk is ? En niet iets ernstiger ?
? Dit lijkt mij in ieder geval niet de manier om erachter te komen TO,
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Didineedshelp schreef:
04-03-2019 00:46
Denk je dat het gewoon geluk is ? En niet iets ernstiger ?
hoe moeten we dat in godsnaam weten TO, wij kunnen toch niet bij je vriend en jou naar binnen kijken?
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
04-03-2019 00:50
hoe moeten we dat in godsnaam weten TO, wij kunnen toch niet bij je vriend en jou naar binnen kijken?
Het hoeft niet zo bot ? Misschien is er wel een logische verklaring voor , als je het niet weet hoef je niet te antwoorden
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
04-03-2019 00:47
? Dit lijkt mij in ieder geval niet de manier om erachter te komen TO,
Is niet met opzet ik ben slordig met me anticonceptie maar ga overstappen op de prikpil
Alle reacties Link kopieren
Didineedshelp schreef:
04-03-2019 01:12
Het hoeft niet zo bot ? Misschien is er wel een logische verklaring voor , als je het niet weet hoef je niet te antwoorden
Maar TO, even eerlijk? Wat verwacht je nu voor antwoorden dan van ons? Wij kennen jou en je lichaam toch helemaal niet? Hoe moeten wij weten dat hier een medische verklaring voor is of dat je geluk gehad hebt?
Goed dat je op de prikpil over gaat, lijkt me heel verstandig.
Niet met opzet? Als je de pil zo vaak vergeet lijkt het me ook niet per ongeluk. Als je niet met anticonceptie om kunt gaan kun je beter geen seks hebben.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
04-03-2019 01:53
Niet met opzet? Als je de pil zo vaak vergeet lijkt het me ook niet per ongeluk. Als je niet met anticonceptie om kunt gaan kun je beter geen seks hebben.
Plus de (mentale) leeftijd van TO, die is duidelijk te laag voor een kind.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
04-03-2019 01:53
Niet met opzet? Als je de pil zo vaak vergeet lijkt het me ook niet per ongeluk. Als je niet met anticonceptie om kunt gaan kun je beter geen seks hebben.


Ik zie wat je probeerd te zeggen maar nee het is niet met opzet
Alle reacties Link kopieren
Honingbij_ schreef:
04-03-2019 01:52
Maar TO, even eerlijk? Wat verwacht je nu voor antwoorden dan van ons? Wij kennen jou en je lichaam toch helemaal niet? Hoe moeten wij weten dat hier een medische verklaring voor is of dat je geluk gehad hebt?
Goed dat je op de prikpil over gaat, lijkt me heel verstandig.

Weetje wat het is was naar de huisarts er voor gegaan maar die zei dat je een jaar zwanger moet proberen te worden voordat ze me konden helpen , en ik probeer niet zwanger te word e hellemaal niet , dus dacht misschien is er wel iemand die het zelfde heeft en uit eindelijk toch zwanger is geworden .
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
04-03-2019 02:35
Plus de (mentale) leeftijd van TO, die is duidelijk te laag voor een kind.
Sorry hoor maar er niks mis met mijn mentale staat is het zo erg dat als de huisarts me niet kan helpen en ik geen familie heb waar ik hulp kan vragen het ergens anders probeer ?
Alle reacties Link kopieren
Didineedshelp schreef:
04-03-2019 02:46
Weetje wat het is was naar de huisarts er voor gegaan maar die zei dat je een jaar zwanger moet proberen te worden voordat ze me konden helpen , en ik probeer niet zwanger te word e hellemaal niet , dus dacht misschien is er wel iemand die het zelfde heeft en uit eindelijk toch zwanger is geworden .
En dan? Dan weet je nog steeds precies niks? Het verhaal van een ander zegt toch niks over jou? Als je arts je hier al niet mee kan helpen, waarom denk je dat leken op een openbaar forum dat wel kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Het duurt in de gemiddelde cyclus 14 dagen om een eicel te laten rijpen. Dus als jij niet zwanger wordt betekent dat dat in die 3 dagen dat eitje niet zo snel is gaan rijpen dat je een eisprong kreeg, of dat verdere rijping gewoon werd tegengehouden toen je weer doorging met de pil slikken. Het kan ook betekenen dat je niet op de juiste momenten seks had, je bent alleen vruchtbaar de week rond je eisprong en zaad overleeft maar een paar dagen, dus als jij een week voor je eisprong voor het laatst seks had, is de kans uitermate klein dat je daarvan zwanger zou zijn geworden, zelfs al gebruikte je geen voorbehoedsmiddelen.

Daarnaast is de gemiddelde kans op zwangerschap zo’n 25-30% per maand voor normaal vruchtbare stellen, dus kun je heel goed op het juiste moment seks hebben, prima vruchtbaar zijn en tóch niet direct zwanger raken.

De morning after pil zelfde vehaal, die stelt alleen je eisprong wat uit, dus dan moet je wel net voor je eisprong zitten, wil dat ding nemen überhaupt nog zin hebben.

Een normaal vruchtbaar stel is zo’n beetje binnen een jaar zwanger. De een al na een maand de ander pas na 12. De meeste anderen (1 op de 6 is dat niet en noemen we ‘verminderd vruchtbaar’) worden met een beetje langer wachten of medische hulp ook nog zwanger.

Echt onvruchtbaar is bijna niemand meer tegenwoordig.
lux- wijzigde dit bericht op 04-03-2019 04:35
0.60% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Honingbij_ schreef:
04-03-2019 04:05
En dan? Dan weet je nog steeds precies niks? Het verhaal van een ander zegt toch niks over jou? Als je arts je hier al niet mee kan helpen, waarom denk je dat leken op een openbaar forum dat wel kunnen?


Nee klopt zegt niks over mij maar geeft wel hoop ? Ik wou toch iets proberen. Ik heb niet om JOU hulp gevraagd ? Als je dit zo stok bind en niet snapt negeer het dan ? In plaats zo naar te doen tegen mij . Ik voel me al super rot
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
04-03-2019 04:33
Het duurt in de gemiddelde cyclus 14 dagen om een eicel te laten rijpen. Dus als jij niet zwanger wordt betekent dat dat in die 3 dagen dat eitje niet zo snel is gaan rijpen dat je een eisprong kreeg, of dat verdere rijping gewoon werd tegengehouden toen je weer doorging met de pil slikken. Het kan ook betekenen dat je niet op de juiste momenten seks had, je bent alleen vruchtbaar de week rond je eisprong en zaad overleeft maar een paar dagen, dus als jij een week voor je eisprong voor het laatst seks had, is de kans uitermate klein dat je daarvan zwanger zou zijn geworden, zelfs al gebruikte je geen voorbehoedsmiddelen.

Daarnaast is de gemiddelde kans op zwangerschap zo’n 25-30% per maand voor normaal vruchtbare stellen, dus kun je heel goed op het juiste moment seks hebben, prima vruchtbaar zijn en tóch niet direct zwanger raken.

De morning after pil zelfde vehaal, die stelt alleen je eisprong wat uit, dus dan moet je wel net voor je eisprong zitten, wil dat ding nemen überhaupt nog zin hebben.

Een normaal vruchtbaar stel is zo’n beetje binnen een jaar zwanger. De een al na een maand de ander pas na 12. De meeste anderen (1 op de 6 is dat niet en noemen we ‘verminderd vruchtbaar’) worden met een beetje langer wachten of medische hulp ook nog zwanger.

Echt onvruchtbaar is bijna niemand meer tegenwoordig.
Ahhh bedankt !! Voor deze informatie dit stelt me heel erg gerust !! Ik dacht dat Iedereen me alleen maar ging bekritiseren je bent echt een redder in nood !!
Alle reacties Link kopieren
Didineedshelp schreef:
04-03-2019 04:42
Ahhh bedankt !! Voor deze informatie dit stelt me heel erg gerust !! Ik dacht dat Iedereen me alleen maar ging bekritiseren je bent echt een redder in nood !!
Graag gedaan hoor :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
04-03-2019 04:33
Een normaal vruchtbaar stel is zo’n beetje binnen een jaar zwanger. De een al na een maand de ander pas na 12. De meeste anderen (1 op de 6 is dat niet en noemen we ‘verminderd vruchtbaar’) worden met een beetje langer wachten of medische hulp ook nog zwanger.

Echt onvruchtbaar is bijna niemand meer tegenwoordig.


Dan heb ik een lot uit de loterij te pakken. (Sorry, kan het niet anders dan sarcastisch zeggen.) Volgens onze uroloog is het helemaal zo zeldzaam niet, helaas. Maar door de mogelijkheid van zaaddonorschap lijkt het mee te vallen. (Zijn woorden, die wss troost moesten brengen ofzo...)

Maar wel een hele goede uitleg, Lux. En zeker als er (nog) geen kinderwens is, valt er medisch gezien vrij weinig te testen.

To, neem idd de prikpil, en maak je pas druk over wel/niet zwanger raken als je klaar bent voor een kindje.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
OpenHaardVuur schreef:
04-03-2019 07:31
Dan heb ik een lot uit de loterij te pakken. (Sorry, kan het niet anders dan sarcastisch zeggen.) Volgens onze uroloog is het helemaal zo zeldzaam niet, helaas. Maar door de mogelijkheid van zaaddonorschap lijkt het mee te vallen. (Zijn woorden, die wss troost moesten brengen ofzo...)

Maar wel een hele goede uitleg, Lux. En zeker als er (nog) geen kinderwens is, valt er medisch gezien vrij weinig te testen.

To, neem idd de prikpil, en maak je pas druk over wel/niet zwanger raken als je klaar bent voor een kindje.
Dat lijkt me ook heel naar :hug: zelf zwanger na IVF en dat was altijd mijn grootste angst. Heb toen de cijfers opgezocht en weet nog dat het me in die fase niets hielp, want wat als je nu net die ene bent, ‘iemand “moet” het zijn’.

Ik wens je alle goeds voor de toekomst, of dat nu via donor is of met zijn twee verder.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Dank je lux- (en sorry voor die bold... ik dacht dat ik dat afgesloten had na het stukje wat ik van jou gequote had).

Voor ons gaat een donor het niet worden, ik wil(-de) graag of een kind met ons DNA of een kind met wat ik een veilig thuis kan bieden. En daar gaan we onze weg wel in vinden.

Maar het zou wel fijn zijn als er wat meer kennis is bij mensen zoals to, dat niet zwanger worden als je de pil niet goed gebruikt, niet betekent dat je onvruchtbaar bent. Ondanks alle verhalen op diverse fora van vrouwen die na 1x de pil missen spontaan zwanger raken ...
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
OpenHaardVuur schreef:
04-03-2019 11:24
Dank je lux- (en sorry voor die bold... ik dacht dat ik dat afgesloten had na het stukje wat ik van jou gequote had).

Voor ons gaat een donor het niet worden, ik wil(-de) graag of een kind met ons DNA of een kind met wat ik een veilig thuis kan bieden. En daar gaan we onze weg wel in vinden.

Maar het zou wel fijn zijn als er wat meer kennis is bij mensen zoals to, dat niet zwanger worden als je de pil niet goed gebruikt, niet betekent dat je onvruchtbaar bent. Ondanks alle verhalen op diverse fora van vrouwen die na 1x de pil missen spontaan zwanger raken ...
Ja, dat kan ik me voorstellen. Ik vond dat zelf ook heel lastig in het begin: waarom heb ik al die jaren zo lopen stressen over zwanger worden en de pil vergeten en dan wil ik zwanger worden, gebeurt er niks? Het zou idd fijn zijn als daar wat meer awareness voor gecreëerd wordt, en aan de andere kant denk ik dan ook: ja, maar dan denken alle tieners vervolgens 'zo'n vaart zal het niet lopen', weet ook niet of dat zo wenselijk is..

Hoe dan ook moeilijk om te lezen als je aan de andere kant van het verhaal staat, en daar je weg in moet gaan vinden.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven