Wat na zeer veel bloedverlies

21-04-2019 19:44 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Even graag jullie mening, weet niet goed wat doen :(.
Ben nu ongeveer 6w zwanger (ik weet het zeer pril). Vorige week had ik last van bruinverlies. Dat stopte woensdag. Vrijdagnamiddag begon ik plots te bloeden, gisteren werd het enkel heviger en ook vandaag nog heel wat bloed verloren. Nu lijkt het te minderen. Krampen of pijn heb ik amper gehad.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik dit ook en is alles goed gekomen maar nu maak ik me toch zorgen. Ik belde naar de vroedvrouw en ze zei dat ik naar spoed kon gaan om alles na te laten kijken. Wat denken jullie? Morgen naar spoed of afwachten en dinsdag proberen een afspraak te maken? En als ik een afspraak maak, bij de huisarts of bij vroedvrouw/gynaecoloog?
Dankjulliewel
Alle reacties Link kopieren
Als jij je zorgen maalt, zou ik gewoon langs spoed gaan. Niet dat ze er iets aan kunnen veranderen, maar dan weet je in elk geval wat er aan de hand is...
Ik zou nu naar de spoed gaan. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust
Alle reacties Link kopieren
Vandaag naar spoed zal niet lukken. Dochtertje van 1j ligt al in haar bedje.
Heel flauw, maar: wat is 'heel wat' bloed? Dat zullen ze ook vragen bij de SEH of in het ziekenhuis, dus noteer dat soort dingen.

Als je echt veel bloed verliest (elk uur een maandverband bijvoorbeeld), dan zou ik vanavond nog gaan.
Loeke5 schreef:
21-04-2019 20:02
Vandaag naar spoed zal niet lukken. Dochtertje van 1j ligt al in haar bedje.
Tja, spoed is voor spoed... Als je spoed hebt, moet je toch echt een oppas proberen te regelen voor je dochter.
Ik denk dat je wel weet wat je het beste kunt doen. Jij hebt zelf ervaring hierin, vertel je.
Helaas weet op dit moment níemand of je het vruchtje zal verliezen of niet. En met die onzekerheid leven nu, is even loodzwaar.... Dat snap ik.
Sterkte meid!
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
21-04-2019 20:05
Heel flauw, maar: wat is 'heel wat' bloed? Dat zullen ze ook vragen bij de SEH of in het ziekenhuis, dus noteer dat soort dingen.

Als je echt veel bloed verliest (elk uur een maandverband bijvoorbeeld), dan zou ik vanavond nog gaan.
Het was zeer veel tot bijna een maandverband per uur. Nu is het heel wat minder.
Ik denk dat je wel rekening moet houden met een miskraam eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
BonnieM- schreef:
21-04-2019 20:23
Ik denk dat je wel rekening moet houden met een miskraam eerlijk gezegd.
Dat doe ik ook...
Mijn partner nog niet...
Moet je na een miskraam sowieso naar de dokter?
M
anoniem_385160 wijzigde dit bericht op 14-06-2019 03:19
0.00% gewijzigd
M
anoniem_385160 wijzigde dit bericht op 14-06-2019 03:19
99.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oké dankjulliewel.
Ik bel dinsdag voor een afspraak.
Aangezien het vorige zwangerschap exact hetzelfde was blijft mijn partner hopen, bewonder hem voor zijn positieve blik.
Alle reacties Link kopieren
snoepzak schreef:
21-04-2019 19:47
Als jij je zorgen maalt, zou ik gewoon langs spoed gaan. Niet dat ze er iets aan kunnen veranderen, maar dan weet je in elk geval wat er aan de hand is...
dát dus... met een :hug:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Loeke5 schreef:
21-04-2019 20:38
Oké dankjulliewel.
Ik bel dinsdag voor een afspraak.
Aangezien het vorige zwangerschap exact hetzelfde was blijft mijn partner hopen, bewonder hem voor zijn positieve blik.

Wel bijzonder op zich dat je bij de vorige ook zoveel bloedverlies had en dat dat een vitale zwangerschap werd. Ik zou zelf toch gelijk denken aan een miskraam maar blijkbaar kan het goed gaan. Ik hoop het voor jullie!

Je klinkt niet alsof je je heel erg druk maakt, maar weet dat je altijd je verloskundige of de spoed kan bellen. Ook ‘s nachts en met Pasen om je alleen gerust te stellen of je vragen te beantwoorden. Dit is echt wel een zorgwekkende situatie waarin je wat steun kan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Wittelamp schreef:
21-04-2019 20:54
Wel bijzonder op zich dat je bij de vorige ook zoveel bloedverlies had en dat dat een vitale zwangerschap werd. Ik zou zelf toch gelijk denken aan een miskraam maar blijkbaar kan het goed gaan. Ik hoop het voor jullie!

Je klinkt niet alsof je je heel erg druk maakt, maar weet dat je altijd je verloskundige of de spoed kan bellen. Ook ‘s nachts en met Pasen om je alleen gerust te stellen of je vragen te beantwoorden. Dit is echt wel een zorgwekkende situatie waarin je wat steun kan gebruiken.
Ik maak me wel degelijk erg druk.
Wil gewoon geen aansteller lijken..
Wittelamp schreef:
21-04-2019 20:54
Wel bijzonder op zich dat je bij de vorige ook zoveel bloedverlies had en dat dat een vitale zwangerschap werd. Ik zou zelf toch gelijk denken aan een miskraam maar blijkbaar kan het goed gaan. Ik hoop het voor jullie!

Je klinkt niet alsof je je heel erg druk maakt, maar weet dat je altijd je verloskundige of de spoed kan bellen. Ook ‘s nachts en met Pasen om je alleen gerust te stellen of je vragen te beantwoorden. Dit is echt wel een zorgwekkende situatie waarin je wat steun kan gebruiken.
Ik ken ook wel gevallen waarbij de vrouw een flinke stoot bloed had verloren, en waarbij de zwangerschap verder normaal verliep.
Dat wil natuurlijk niets over het geval van TO zeggen. Elk geval is anders...
Maar ik hoop op het beste voor je, TO.
Alle reacties Link kopieren
Loeke5 schreef:
21-04-2019 20:56
Ik maak me wel degelijk erg druk.
Wil gewoon geen aansteller lijken..

Nou een aansteller ben je zeker niet :hug: . Het is heel begrijpelijk dat je je nu zorgen maakt over je zwangerschap en of deze nog door gaat zetten of aan het afbreken is, het is m.i. alleen geen spoed om langs te gaan (er kan niets aan gedaan worden). Als jij echter denkt dat je zoveel bloed verliest dat je het gevoel hebt dat het gevaarlijk wordt voor jezelf dan wel.
Maar het is wel zorgelijk genoeg om gewoon nog even te bellen, je vragen te kunnen stellen, zorgen te kunnen uiten en wat steun te ontvangen. Dus je stelt je niet aan.

Had je bij je vorige (voldragen?) zwangerdschap ook zoveel bloedverlies? Dat is wel bijzonder en het maakt ook dat voor je huidige zwangerschap zeker niet alle hoop verloren is. Er zit nu dus letterlijk niet veel anders op dan de komende dagen te leven tussen hoop en vrees. Sterkte :hug: .
M
anoniem_385160 wijzigde dit bericht op 14-06-2019 03:19
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen gebeld, kreeg gyneacoloog aan de lijn. Hij vroeg wanneer ik vandaag kan langsgaan. Moet niet langs eerste hulp mag gewoon naar hem vragen. Deze namiddag weten we dus meer . Maar veel hoop heb ik niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Loeke. Je weet zelf hoe het aanvoelt, het bloedverlies en toch nog zwanger blijken. Voel je je nu anders, omdat je geen hoop meer hebt?

Ik ben niet zweverig aangelegd, maar in het hele zwangerschapverhaal geloof ik echt in een soort oergevoel. Toen mijn eerste er aan kwam, onzeker, altijd alles goed. Tweede, ik durfde niet te hopen, had er geen gevoel bij, lichte buikpijn en bruinverlies. Hartje klopte met 12 weken niet meer. Miskraam gehad, dag na de echo, hoofd wist het toen dus ook. Bloed, zeer veel, kon niet uit de badkamer ong halve dag. Derde, wist het al voor de test, fluitend doorheen gegaan.

Wil niet zeggen dat het bij jou ook zo is, maar wat zegt je gevoel? :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop echr voor je dat het goed afgelopen is.. :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven