Zwanger! En aan de pil

01-06-2019 12:00 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Vorige week tot de onverwachte ontdekking gekomen dat ik zwanger ben. Ik heb een zoontje van 7 maanden.
Aan de pil, en daarbij heel therapietrouw, iedere avond bij het avondeten neem ik hem in. Geen idee hoe ver ik ben.
Kreeg last van misselijkheid en overgeven in de ochtend. Tijdens de stopweken wel gewoon gebloed, ongelofelijk. Heel onwerkelijk.
Borstvoeding geef ik niet.

Ik weet het echt niet waar het is misgegaan. De vorige zwangerschap ook door de pil heen, maar dat
werd gelinkt aan darmproblemen. Maar nu dus WEER! Niet ziek geweest, geen diarree, braken, niks.
Het enige wat ik kan bedenken zijn de homeopathische pilletjes die mijn collega uit Duitsland voor me heeft
meegenomen, om rustiger te worden en me beter te kunnen concentreren op het werk. Daar zit geen bijsluiter
bij. Misschien dat er een kruid inzit die de pil beïnvloed, maar hoe groot is die kans nu eigenlijk?

Hoe dan ook, een hele binnenkomer wederom. Zijn er dames die dit ook hebben meegemaakt, zwanger
worden door de pil heen?
dalarna wijzigde dit bericht op 01-06-2019 12:03
0.44% gewijzigd
Grote kans dat het inderdaad door die pillen komen. Wordt in de bijsluiter (als je ze in NL had gekocht) ook gewoon voor gewaarschuwd. Ook op het internet genoeg over te vinden.
Als er sint Janskruid in die pillen zit dan heb je daar waarschijnlijk de verklaring.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er dames die dit ook hebben meegemaakt, zwanger worden door de pil heen?

Nee dat komt op dit forum nooit voor, je bent de eerste.
S-Groot schreef:
01-06-2019 12:21
Nee dat komt op dit forum nooit voor, je bent de eerste.
:proud:
.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 01-06-2019 15:00
95.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
01-06-2019 12:21
Nee dat komt op dit forum nooit voor, je bent de eerste.
Dus ik ben een ini mini deel van de populatie viva-forummers die dit meemaken. :worship:
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben dwars door de pil zwanger geworden. Altijd netjes geslikt en ik was nooit te laat of er eentje vergeten. Anticonceptie neem ik altijd erg serieus en ik begreep er dan ook niks van.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Star² schreef:
01-06-2019 12:19
Als er sint Janskruid in die pillen zit dan heb je daar waarschijnlijk de verklaring.
En met pillen om rustig te worden, is de kans op Sint Janskruid wel erg groot.
Ik geloof dat er op dit forum geen vrouw is die niet door de pil heen zwanger is geworden :)
Er wordt altijd bij geroepen dat de pil écht écht écht volgens de bijsluiter is ingenomen, maar de realiteit is natuurlijk anders.
Ik vind het wel bijzonder dat als je zogenaamd al eens door de pil heen zwanger bent geraakt, dat je dan niet maatregelen hebt getroffen zodat het niet meer kan gebeuren. Dan weet je toch al dat de pil niet goed voor je werkt?
Het heeft nu geen zin om na te vragen wie dit ook is overkomen. Je bent zwanger, je krijgt weer een kind en kunt je gaan voorbereiden op een bevalling over zoveel maanden. Gefeliciteerd in iedergeval, want het is vast ook heel fijn nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
01-06-2019 12:55
Ik geloof dat er op dit forum geen vrouw is die niet door de pil heen zwanger is geworden :)
Er wordt altijd bij geroepen dat de pil écht écht écht volgens de bijsluiter is ingenomen, maar de realiteit is natuurlijk anders.
Ik vind het wel bijzonder dat als je zogenaamd al eens door de pil heen zwanger bent geraakt, dat je dan niet maatregelen hebt getroffen zodat het niet meer kan gebeuren. Dan weet je toch al dat de pil niet goed voor je werkt?
Het heeft nu geen zin om na te vragen wie dit ook is overkomen. Je bent zwanger, je krijgt weer een kind en kunt je gaan voorbereiden op een bevalling over zoveel maanden. Gefeliciteerd in iedergeval, want het is vast ook heel fijn nieuws!
Na de eerste keer ben ik ook overgestapt naar een andere pil! Dankjewel trouwens ;)
je slikt toch zomaar geen pilletjes uit Duitsland
sorry hoor maar dat vind ik dom
Oei, ik vind het eerlijk gezegd niet slim om iets te slikken zonder de bijsluiter te hebben gelezen, maarja dat is achteraf. Ik gok dat de kans vrij groot is dat het inderdaad door die pillen komt.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Lijkt me erg schrikken, maar komt goed. :rose:
Ik dacht ook meteen aan Sint Janskruid, is een typisch natuurlijk kalmeringsmiddel en verstoort de werking van de pil.
Alle reacties Link kopieren
Klassiek misverstand dat homeopathische middelen of fytotherapie altijd overal veilig bij gebruikt kunnen worden 'omdat het zo natuurlijk is'. Voorbeelden genoeg gezien van mensen die hierdoor in het ziekenhuis belandden, of idd zwanger werden. De sterkste vergiften komen uit de natuur. Tip voor na de volgende bevalling: overleg vooraf met een apotheker over het samengaan van dit soort middelen, die weet het meest over geneesmiddelen. Daar zijn ze voor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven