Vermoeidheid

02-06-2019 10:58 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 10+3 weken zwanger maar zo ontzettend moe.
Merk dat er van alles gebeurt in mijn lichaam en dat dat energie nodig heeft. Maar met deze vermoeidheid is er eigenlijk niets leuks aan...
Heeft iemand tips? Behalve aan toegeven, want dat doe ik zo'n beetje de hele dag al.
Kan de hele dag wel slapen/op de bank liggen.
Alle reacties Link kopieren
Heel normaal. Geef maar aan toe. Bij het 2e trimester knapt het vaak enorm op
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Normaal.
Alle reacties Link kopieren
Het hoort bij dit trimester. Het wordt echt beter. Toch maar eraan toegeven en accepteren. Soms kan een rondje buiten lopen wat energie geven. En goed blijven eten en drinken natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook constant moe en ik kon er niet tegen. Bij mij hielp het in te sporten. 2 keer in de week een uurtje. Heb het gedaan tot 34 weken. Ik voelde me veel fitter.
Alle reacties Link kopieren
Wel elke dag bewegen, 2x half uur wandelen ofzo.
Want als het te lang duurt dan weet je niet met of het je hormonen of je conditie is dat je zo moe bent.

Moe ben je toch.
Het kan opknappen bij twaalf, zestien en twintig weken. Dat gaf mij hoop.

Op tijd naar bed, af en toe een feestje of een terras inplannen zodat er nog leuke dingen zijn. Niet moeilijk doen als je partner een keer wél gaat zonder jou, als jij op tijd naar bed gaat zit hij ook maar op de bank.

O, en op tijd was bij mij tussen zeven en negen. Achterlijk vroeg na Sesamstraat vond ik. Maar dat had ik nodig blijkbaar, daarmee kon ik gewoon blijven werken en af en toe superlaat naar bed (10 uur).

Het gaat weer voorbij, als je wel af en toe iets leuks hebt dan is het makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen ijzertekort/bloedarmoede? Want daar is wel wat aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Wilde ik al voorstellen, even ijzer laten checken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Oh herkenbaar. Ik sliep van 18.30 tot 6.45. Ging werken en eten en dan weer slapen.
Rond 18 weken zag ik voor het eerst de klok van 20 uur weer een keer. En rond 22 weken een verjaardag tot 23 uur 🙈
Daarna werd het beter.

Lekker gaan slapen, dutten en relaxen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, bewegen doet wonderen. Dus lekker sporten, wandelen, fietsen. Misschien het laatste waar je nu zin in hebt maar t werkt echt.

En verder lekker je rust pakken, evt ook smiddags lekker slapen als dat past in je dag.
Ik was ook altijd bekaf. Klok rond slapen bij de oudste en bij de middelste was ik juist veel wakker. Go with the flow ook al is het tegenwoordig zo populair om iets anders te doen dan wat je lichaam aangeeft.
Cookieholic schreef:
02-06-2019 12:00
Inderdaad, bewegen doet wonderen. Dus lekker sporten, wandelen, fietsen. Misschien het laatste waar je nu zin in hebt maar t werkt echt.

En verder lekker je rust pakken, evt ook smiddags lekker slapen als dat past in je dag.
Bij mij hielp bewegen echt niet hoor.
Slapen als ik moe was dat hielp wel.
Alle reacties Link kopieren
Thanks allen!

Ben blij dat ik niet alleen ben😅.
Probeer al veel te rusten/slapen. Smiddags(tenzij werken) altijd anderhalf uur en savonds vroeg er in. Het is even doorhobbelen, maar vindt het gewoon erg vervelend.

Ik ga morgen de huisarts bellen om bloed te laten onderzoeken, misschien komt daar wat uit.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Bij mij werd het klokslag twaalf weken van de ene op de andere dag een stuk beter. Om in het laatste trimester weer langzaam elke week een stukje verder in te kakken. Maar sommigen blijven dan weer fit tot op het laatste moment.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook tot een week of 12 erg moe. Hoe cliché ook, het is echt waar, het gaat over.
Je kan het beter maar gewoon uitzitten. Al vind ik nu ik niet meer moe ben, het zwanger zijn nog steeds niet leuk ofzo. Het meer gewoon een gegeven, en een noodzakelijk kwaad om een kindje te kunnen krijgen.
Dat verschilt natuurlijk per persoon, maar het werd niet ineens leuk toen ik niet meer zo moe was.
Jaanz schreef:
02-06-2019 12:28
Thanks allen!

Ben blij dat ik niet alleen ben😅.
Probeer al veel te rusten/slapen. Smiddags(tenzij werken) altijd anderhalf uur en savonds vroeg er in. Het is even doorhobbelen, maar vindt het gewoon erg vervelend.

Ik ga morgen de huisarts bellen om bloed te laten onderzoeken, misschien komt daar wat uit.
Heb je bij de vk geen bloedonderzoek gehad?
Alle reacties Link kopieren
Niks aan te doen inderdaad, gewoon uitzitten. En wandelen zou ik niet doen met deze temperatuur, dat is niet-zwanger al niet echt lekker.
Alle reacties Link kopieren
Jane Doe schreef:
02-06-2019 12:05
Bij mij hielp bewegen echt niet hoor.
Slapen als ik moe was dat hielp wel.
Van alleen maar hele dagen op de bank of in bed voelde ik me alleen maar lustelozer. Moest er echt uit om wat energie te krijgen.

Na een dag werken wilde ik overigens ook alleen maar slapen..
Cookieholic schreef:
02-06-2019 13:16
Van alleen maar hele dagen op de bank of in bed voelde ik me alleen maar lustelozer. Moest er echt uit om wat energie te krijgen.

Na een dag werken wilde ik overigens ook alleen maar slapen..
Heb het niet over de hele dag op de bank maar als je na een dag werken of wat dan ook, extra vroeg op bed wil kruipen hoef je echt niet te gaan wandelen of naar de sportschool oid.
Alle reacties Link kopieren
dubbelvla schreef:
02-06-2019 12:56
Hier ook tot een week of 12 erg moe. Hoe cliché ook, het is echt waar, het gaat over.
Je kan het beter maar gewoon uitzitten. Al vind ik nu ik niet meer moe ben, het zwanger zijn nog steeds niet leuk ofzo. Het meer gewoon een gegeven, en een noodzakelijk kwaad om een kindje te kunnen krijgen.
Dat verschilt natuurlijk per persoon, maar het werd niet ineens leuk toen ik niet meer zo moe was.
Oh dit ook trouwens. Moeheid was voorbij en de rest was: ja het moet maar even gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Jane Doe schreef:
02-06-2019 16:26
Heb het niet over de hele dag op de bank maar als je na een dag werken of wat dan ook, extra vroeg op bed wil kruipen hoef je echt niet te gaan wandelen of naar de sportschool oid.
Dan bedoelen we denk ik hetzelfde :-D
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
02-06-2019 12:00
Inderdaad, bewegen doet wonderen. Dus lekker sporten, wandelen, fietsen. Misschien het laatste waar je nu zin in hebt maar t werkt echt.

En verder lekker je rust pakken, evt ook smiddags lekker slapen als dat past in je dag.
Dat werkt normaal idd meestal wel. Bij mijn eerste zwangerschap was ik ook zoo moe, sporten etc lukt dan gewoon niet. Ik viel gewoon letterlijk om vd vermoeidheid. Had dat nooit eerder zo heftig ervaren.

Sterkte to! Hele grote kans dat het over een paar weken beter gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ja o man ik wist tussen de 6 en 12 weken niet hoe ik de dagen moest doorkomen destijds.
Deed toen nog ander werk, waarbij ik niet "even" kon gaan zitten. Heb uit pure vermoeidheid en wanhoop toen wel eens huilend op de wc gezeten. Ging destijds naar m'n werk, kwam thuis, at iets vaags (misselijk) en ging om 7 uur naar bed.
Geen tips dus voor je! Vroeg slapen vond ik heerlijk.
Cookieholic schreef:
02-06-2019 19:58
Dan bedoelen we denk ik hetzelfde :-D
Ja😁
Alle reacties Link kopieren
pavo07 schreef:
02-06-2019 20:06
Dat werkt normaal idd meestal wel. Bij mijn eerste zwangerschap was ik ook zoo moe, sporten etc lukt dan gewoon niet. Ik viel gewoon letterlijk om vd vermoeidheid. Had dat nooit eerder zo heftig ervaren.

Sterkte to! Hele grote kans dat het over een paar weken beter gaat.
Ik ook. Ik kan me het later nooit meer voorstellen, maar ik viel gewoon constant zomaar in slaap, zó moe. Bleef ook zo moe tot week 18 ofzo en voor het derde trimester begon het alweer. Tweede zwangerschap ging iets beter, maar nog steeds veel vermoeid, maar toen had ik wel bloedarmoede. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven