Waar zal ik heen gaan morgen?

18-12-2015 10:31 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gister een treinkaartje gekregen om morgen een hele dag door heel NL te reizen. Helaas is die op mijn naam gezet dus kan hem niet meer weggeven aan een ander.

En nu weet ik dus eigenlijk niet waar ik er morgen mee heen moet gaan. Ik had op nog een kaartje gehoopt zodat ik bijv. naar de Kerstmarkt in Maastricht kon gaan met iemand.

Efteling had mij leuk geleken maar heb geen geld voor de entree. Ik heb een kaartje voor een gratis entree naar het Rijksmuseum maar dat lijkt me echt niet leuk (ben er wel al een paar keer geweest hoor).

Texel lijkt mij leuk maar niet in mijn eentje en daar moet je weer alles met een bus doen en alles daar kost toch een hoop geld.

Valkenburg is erg leuk maar in je eentje lijkt me ook niets.

Blijdorp vind ik enig en dierentuin in Emmen ook maar die entrees zijn allemaal zo duur.

Weten jullie nog leuke plaatsen om heen te gaan? Graag waar iets leuks te doen/zien is maar niet met dure entrees.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Het glazen huis in Heerlen bezoeken..

Of hoe je van wandelen? NS heeft ook een aantal wandelroutes (te vinden op hun site). Je stapt ergens uit en de route eindigt op een ander station. Is dat wat?

Veel plezier morgen!
Alkmaar? Is dit weekend een foodtruck festival, entree is gratis. En dan kan je allemaal kleine hapjes kopen (en het zo duur maken als je zelf wilt).
quote:LindaT schreef op 18 december 2015 @ 10:34:

Of hoe je van wandelen? NS heeft ook een aantal wandelroutes (te vinden op hun site). Je stapt ergens uit en de route eindigt op een ander station. Is dat wat?

Veel plezier morgen!Glazen huis...leuk!
Alles is leuk! Maar ik ben snel tevreden Wees blij (geen helaas!) dat die kaart op jouw naam staat, erop uit gaan is goed en fijn.

Misschien ergens heen waar ze veel leuke kookwinkeltjes hebben? Of iets anders leuks met eten? Dan kun je bijv. een aantal wat kleinere hapjes nemen zodat het niet zo duur wordt.

Maastricht is hartstikke leuk. Mooie winkeltjes, fijne sfeer. Je zou ook nog iets kunnen bijleggen en de internationale trein naar Antwerpen pakken als je echt gek wilt. Texel zou ik nu niet doen, ik vind het een heerlijke plek, maar het is nu wel echt kaal en niksig in de polders daar.
Hallo?!
Misschien kun je op vakantieveilingen nog ergens entreekaartjes voor vinden of op mp van mensen die er vanaf moeten? Zo ben ik deze zomer met 50% korting naar Artis geweest, met m'n dochtertje samen.
Hallo?!
quote:LindaT schreef op 18 december 2015 @ 10:34:

Veel plezier morgen!Nee ik heb zenuwpijn in mijn voeten dus echt wandelroutes is niet echt wat voor mij. Maar wel een leuk idee, misschien een leuke tip voor iemand anders. Wel gezellig om met iemand samen te doen. Beetje het idee van De Wandeling van de EO . Leuk programma om te kijken (zet ik altijd op als ik niet in slaap kom, het einde zie je zelden )
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
En waarom vraag je niet gewoon iemand mee?
quote:Noelle85 schreef op 18 december 2015 @ 10:35:

Alkmaar? Is dit weekend een foodtruck festival, entree is gratis. En dan kan je allemaal kleine hapjes kopen (en het zo duur maken als je zelf wilt).

Oh dit gaat hem worden!!!!

Dank je. Moet nu even een uurtje weg maar zal dus daarna even gaan googlen hoe wat en waar precies.
Hier kan je meer informatie vinden

https://www.facebook.com/alkmaarsmult/?fref=ts
Uitwaaien op het strand? Zelf wat meenemen en in een beschut hoekje gaan zitten en kijken naar de golven.

De sluizen in IJmuiden? Vind het altijd wel leuk al die schepen die in en uit varen.
quote:_Doortje_ schreef op 18 december 2015 @ 10:39:

Misschien kun je op vakantieveilingen nog ergens entreekaartjes voor vinden of op mp van mensen die er vanaf moeten? Zo ben ik deze zomer met 50% korting naar Artis geweest, met m'n dochtertje samen.

Oh dit vind ik ook erg leuk. Ga straks snel googlen of ik wat kan vinden.

Nou toch 2 leuke dingen al.
quote:nina1966 schreef op 18 december 2015 @ 10:45:

Uitwaaien op het strand? Zelf wat meenemen en in een beschut hoekje gaan zitten en kijken naar de golven.

De sluizen in IJmuiden? Vind het altijd wel leuk al die schepen die in en uit varen.Ik woon aan het water dus zie elke dag van die grote schepen die naar de Noordzee gaan. Hoef ik mijn bed niet voor uit te komen
Rotterdam? Slenteren over de markt, je vergapen aan de Markthal (als je niets koopt allemaal gratis), als het donker wordt, genieten van de lichtjes overal...
quote:sassafras schreef op 18 december 2015 @ 11:38:

Rotterdam? Slenteren over de markt, je vergapen aan de Markthal (als je niets koopt allemaal gratis), als het donker wordt, genieten van de lichtjes overal...En in Rotterdam is dit weekend ook een foodtruckfestival, met vegetarische hapjes.
quote:prik schreef op 18 december 2015 @ 11:41:

[...]

En in Rotterdam is dit weekend ook een foodtruckfestival, met vegetarische hapjes.

Oh Prik en Sassafras, dat is inderdaad erg leuk. Zelf adviseer ik ook vaak Rotterdam. Die Markthal ben ik nog nooit geweest. Zal zo eens googlen of het allemaal een beetje bij elkaar is.

Wat een leuke ideeën allemaal!

Dank jullie.
Dat foodtruckfestival is Viva Las Vega's, en is bij Gare du Nord volgens mij (en dat zit dan weer bij station Rotterdam Noord in de buurt).

Zie vlvfoodfestival.nl.
quote:prik schreef op 18 december 2015 @ 11:54:

Dat foodtruckfestival is Viva Las Vega's, en is bij Gare du Nord volgens mij (en dat zit dan weer bij station Rotterdam Noord in de buurt).

Zie vlvfoodfestival.nl.Oh geweldig.
Emmen kan nog tm 31e daarna verhuist ie. Dus als je dat leuk vind moet je nu nog gaan.
quote:Flashy schreef op 18 december 2015 @ 12:12:

Emmen kan nog tm 31e daarna verhuist ie. Dus als je dat leuk vind moet je nu nog gaan.Ja maar dan zit ik met die entreekosten. Dan kan ik beter een beetje door Rotterdam slenteren over die markthal en foodgebeuren.
Nog een ander stom vraagje. Zie dat naar Rotterdam 1.45 uur reizen is, geen probleem hoor maar heel lang geleden ging ik een keer met de trein en ik dacht dat je daar gratis Wifi had maar het lukte mij niet om op het internet te komen. Wat doe ik dan fout? (ik heb op telefoon geen internet en met de Ipad kwam ik destijds niet via de Wifi online).
de david bowie tentoonstelling in groningen, die vorige week geopend is! zeer de moeite waard (tenminste als je van deze geweldige performer houdt), deze tentoonstelling heeft de hele wereld rond gereisd en is nu voor het laatst te zien in het overigens ook mooie en leuke Groningen waar het ook fijn winkelen is met allerlei unieke winkeltjes en boutiques (niet alleen maar ketens). En waar je ook woont, grote kans dat het ver weg is en heb je optimaal veel nut van jouw gratis treinkaartje :-)
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 december 2015 @ 12:30:

Nog een ander stom vraagje. Zie dat naar Rotterdam 1.45 uur reizen is, geen probleem hoor maar heel lang geleden ging ik een keer met de trein en ik dacht dat je daar gratis Wifi had maar het lukte mij niet om op het internet te komen. Wat doe ik dan fout? (ik heb op telefoon geen internet en met de Ipad kwam ik destijds niet via de Wifi online).

niet alle treinen hebben gratis wifi, maar als je t treft (80% wel, meen ik):

maar als je kijkt bij jouw instellingen -> wifi netwerk, dan zie je daar staan: wifi in de trein. aan tikken en dan (best lang) wachten dan komt er een browserscherm met daarop een inlog mogelijkheid en wijst het zich zelf.
quote:safari schreef op 18 december 2015 @ 12:32:

de david bowie tentoonstelling in groningen, die vorige week geopend is! zeer de moeite waard (tenminste als je van deze geweldige performer houdt), deze tentoonstelling heeft de hele wereld rond gereisd en is nu voor het laatst te zien in het overigens ook mooie en leuke Groningen waar het ook fijn winkelen is met allerlei unieke winkeltjes en boutiques (niet alleen maar ketens). En waar je ook woont, grote kans dat het ver weg is en heb je optimaal veel nut van jouw gratis treinkaartje :-)

Groningen an sich lijkt mij erg leuk! Maar ben echt een `anti-fan` van Bowie .

Wel een aantal keren snel door Groningen gereden voor werk wat ik toen deed maar nog nooit in het centrum gewinkeld.
quote:safari schreef op 18 december 2015 @ 12:34:

[...]

niet alle treinen hebben gratis wifi, maar als je t treft (80% wel, meen ik):

maar als je kijkt bij jouw instellingen -> wifi netwerk, dan zie je daar staan: wifi in de trein. aan tikken en dan (best lang) wachten dan komt er een browserscherm met daarop een inlog mogelijkheid en wijst het zich zelf.Ok, duidelijk. Mijn treinkaartje is ook nog eens voor eerste klas dus als het niet lukt dan zit ik gelukkig ook comfortabel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven