Prijs vakantie met 300 euro gedaald
vrijdag 21 mei 2021 om 12:00
Ik heb ongeveer 20 dagen geleden met vriendinnen een vakantie geboekt via vakantiediscounter voor ongeveer 750 euro per persoon. Nu zie ik op vakantiediscounter dezelfde reis staan voor 380 euro per persoon. Je kan wel zeggen dat we ons nogal genaa*d voelen. Het is precies dezelfde reis voor 300 euro minder. En 300 euro is voor ons studenten echt wel veel geld.
Op de site van vakantiediscounter staat dat er niks te doen is aan vakantie die ineens wat goedkoper is geworden en dat daar niks aan te doen is. Maar komop, 300 euro is niet zomaar goedkoper dat is gewoon bijna de helft minder.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt?
Op de site van vakantiediscounter staat dat er niks te doen is aan vakantie die ineens wat goedkoper is geworden en dat daar niks aan te doen is. Maar komop, 300 euro is niet zomaar goedkoper dat is gewoon bijna de helft minder.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt?
vrijdag 21 mei 2021 om 12:21
vrijdag 21 mei 2021 om 12:23
300 euro is voor iedereen veel geld.
Maar blijkbaar kon je de 750 euro wel missen.
Dat neemt niet weg dat ik ook stevig zou balen. Je kan bellen of er misschien iets van een korting mogelijk is.
Maar blijkbaar kon je de 750 euro wel missen.
Dat neemt niet weg dat ik ook stevig zou balen. Je kan bellen of er misschien iets van een korting mogelijk is.
anoniem_382756 wijzigde dit bericht op 21-05-2021 12:25
Reden: Niet goed gelezen. Korting niet mogelijk dus.
Reden: Niet goed gelezen. Korting niet mogelijk dus.
1.76% gewijzigd
vrijdag 21 mei 2021 om 12:27
vrijdag 21 mei 2021 om 12:37
Ik wel hoor. Of ja... misschien niet specifiek bij de Bijenkorf. Maar vaak als je iets gekocht hebt en het verandert zo snel van prijs dan kan je het nog retourneren. Dat weten bedrijven ook vaak, dus als je dan vraagt om die korting alsnog te verrekenen dan doen ze dat vaak gewoon is mijn ervaring. Maar dat gaat dan wel om producten. Geen idee hoe dat bij vakanties werkt al zou ik denken dat je daar ook een herroepingsrecht van 14 dagen hebt als je online boekt?
Edit: zie dat dat voor TO dus te laat is. Dan is het inderdaad jammer maar helaas.
vrijdag 21 mei 2021 om 12:45
Bij o.a. pakketreizen is herroepingsrecht niet van toepassing.MrsLady schreef: ↑21-05-2021 12:37Ik wel hoor. Of ja... misschien niet specifiek bij de Bijenkorf. Maar vaak als je iets gekocht hebt en het verandert zo snel van prijs dan kan je het nog retourneren. Dat weten bedrijven ook vaak, dus als je dan vraagt om die korting alsnog te verrekenen dan doen ze dat vaak gewoon is mijn ervaring. Maar dat gaat dan wel om producten. Geen idee hoe dat bij vakanties werkt al zou ik denken dat je daar ook een herroepingsrecht van 14 dagen hebt als je online boekt?
Edit: zie dat dat voor TO dus te laat is. Dan is het inderdaad jammer maar helaas.
vrijdag 21 mei 2021 om 12:50
Nee:MrsLady schreef: ↑21-05-2021 12:37Ik wel hoor. Of ja... misschien niet specifiek bij de Bijenkorf. Maar vaak als je iets gekocht hebt en het verandert zo snel van prijs dan kan je het nog retourneren. Dat weten bedrijven ook vaak, dus als je dan vraagt om die korting alsnog te verrekenen dan doen ze dat vaak gewoon is mijn ervaring. Maar dat gaat dan wel om producten. Geen idee hoe dat bij vakanties werkt al zou ik denken dat je daar ook een herroepingsrecht van 14 dagen hebt als je online boekt?
Nee, als consument kun je een reis niet herroepen omdat je akkoord bent gegaan met een definitieve boeking. De wettelijke bedenktijd van 14 dagen op internetaankopen is daardoor niet van toepassing. Een reisbureau kan de reis wel herroepen.
vrijdag 21 mei 2021 om 12:57
vrijdag 21 mei 2021 om 12:57
Heb je al geprobeerd voor die goedkope prijs te boeken? Ik zie ze ook wel eens staan, zodra je dan wilt boeken loop je ergens halverwege vast, is er nog maar één plaats, kan je alleen vertrekken om kwart voor drie ‘s ochtends vanuit een vliegveld in België, komt er toeslag bij, enzvoort. Dat ze met die lage prijs adverteren, betekent helemaal niet dat je het er ook echt voor kunt krijgen. Best kans dat je nu de pest in hebt om niks.
vrijdag 21 mei 2021 om 13:03
Ja heel gek, dit soort verontwaardiging gaat vaak maar 1 kant op inderdaad.ca726647543 schreef: ↑21-05-2021 12:58Als de prijs omhoog was gegaan had je dan die prijsverhoging ook willen hebben? Of had je dan lekker triomfantelijk gaan roepen dat je een koopje had gescoord?