Huwelijksreis Malediven

01-02-2016 12:07 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang wachten, is dan eindelijk zo ver: we gaan op huwelijksreis. Toen we trouwden, hadden we geen geld, geen tijd en geen mogelijkheid om op reis te gaan. Ik zoek nu praktische tips want ik zie door de bomen het bos niet meer. Dankzij de oudere topics heb ik wel een paar resorts gevonden en ook al aangeschreven. De offertes druppelen binnen.



Ik heb begrepen dat de slimste oplossing all inclusive is omdat je niet even boodschappen kunt gaan doen en voor een trip naar de Malediven hebben we dat er graag voor over. Hoe erg is het regenseizoen? want juni zou perfect uitkomen. In de hotels wordt tijdens de ramadan wel alcohol geschonken? Een resort dus, maar welke? Hoe luxe is luxe en wat krijg je voor je geld? Welk eiland en is het dan handig om met een boot(je) naar andere eilanden te gaan? Hoe dichtbij is het rif? Kortom, veel vragen!
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt mij een hele leuke locatie om heen te gaan, ik heb geen concrete suggesties.



Maar misschien gewoon eens bij een reisbureau binnen stappen voor folders en vragen wat de opties zijn. Zelf via het internet boeken kan goedkoper zijn, maar bij een reisbureau hoeft het niet veel meer te kosten, daarnaast krijg je waarschijnlijk meer informatie.

Of misschien eens in de lonely planet Maldives neuzen?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Juni is absoluut een no go zie: http://www.klimaatinfo.nl/maldiven/. februari - april zijn de beste maanden. Van de ramadan zul je niks merken op een resort. Malediven zijn niet extreem duur: voor 10 dagen waren wij 2300 all inlcusive kwijt inclusief een stop over in Dubai. Zou zeker ook even via Duitsland kijken dat scheelt honderden euro's met Nederland.



Bij de meeste eilanden kun jij niet met een bootje naar andere eilanden en zit je vast op jouw resort.

Wil jij duiken of snorkelen?
Alle reacties Link kopieren
Tja, regenseizoen is onvoorspelbaar. Je kunt het goed treffen (af en toe een flinke bui of zelfs helemaal geen), maar het kan ook dagen achter elkaar flink tekeer gaan. Qua temperatuur maakt het niet veel uit, het blijft gewoon warm.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Indonesië (hoewel het regenseizoen al voorbij was) een paar dagen heel veel regen gehad, precies toen ik op een idyllisch mooi eiland zat (Gili Air) en... dan is er een stuk minder aan. Nu was Gili maar één onderdeel van onze rondreis, en hebben we verder mooie plekken aangedaan met prima weer, maar je bent gewoon echt beperkt op een klein eiland zodra het weer niet mooi is. Ik zou dan ook nooit een hele vakantie boeken rondom het idee 'eiland - mooi weer' (en zeker niet in het regenseizoen). Maar dat zou ik doen..
Alle reacties Link kopieren
Snorkelen (ik wil wel duiken maar mijn man houdt daar niet van).



Weet je nog in welk resort jullie zaten?
Alle reacties Link kopieren
Een stevige bui of 2 is geen probleem! Een verregende reis is niet de bedoeling...
Alle reacties Link kopieren
Zomerzotje, we zaten op filitheyo.

Heel mooi qua snorkelen en duiken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhiannon1986 schreef op 01 februari 2016 @ 12:50:

Zomerzotje, we zaten op filitheyo.

Heel mooi qua snorkelen en duiken...Heel mooi! Dank je
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op Google maps, dan krijg je een beeld van hoe het gebied in elkaar zit. Allemaal kleine eilandjes, sommige daarvan met een privé resort/hotel. Naast het hoofdeiland ligt een vliegveld, vanaf daar ga je waarschijnlijk met een bootje naar je hoteleiland.



Ik ben er nooit geweest, vriendin van mij wel, ze vond het leuk voor 3 dagen maar daarna begon het wat op te breken dat je vast zit op een klein eiland en dat je buiten luieren/snorkelen/aan het strand liggen eigenlijk niets kunt doen daar. Het is een luxeprobleem, maar ik zou zelf dan toch liever kiezen voor een resort aan een gewoon strand waar je ook nog achterland, leuke plaatsjes etc. hebt.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Alle reacties Link kopieren
Kijk vooral ook even naar de bereikbaarheid van de eilanden vanaf het vliegveld. Het is een behoorlijk uitgestrekt land en naar sommige, verder weg gelegen eilanden moet je wel 1,5 uur vliegen met een watervliegtuig. En dat kan behoorlijk in de papieren lopen.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Makanudu Island geweest.

Mooi maar erg klein eiland. Voor een werk precies goed. Geen excursies gedaan.
Lily Beach resort! Geweldig!!
Wij zaten bij jumeirah Vittaveli. Een super de lux hotel op een klein privé eiland.

Ik vond het fantastisch maar wel voor een paar dagen.

Misschien is het leuk om de reis te combineren met een paar dagen Dubai. De meeste vluchten maken daar een tussenstop en het is daar lekker druk en levendig. En er zijn uiteraard ook mooie stranden.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk! Ik ben midden in het regenseizoen geweest, maar had gelukkig weinig last van de buien. Je moet er denk ik ook een beetje geluk mee hebben.

Ik heb toen via een reisbureau geboekt (D-reizen, TUI, Neckermann, zoiets) en dat was wel betaalbaar. Ben een week geweest en dat was lang zat, maar oh wat vond ik het er mooi en relaxt! Wij hebben normaal hele actieve vakanties, dus die was voor een keer wel leuk.

Volpension of all incl is wel aan te raden. En ik zou kijken naar een eilandje zonder vijver, meertje of iets dergelijks. De spa op ons eiland had een vijver, waardoor we ontzettend veel last van muggen hadden en nooit zonder sprayen naar buiten konden. Ik begreep dat dat op eilanden zonder dit veel minder tot niet is.
Alle reacties Link kopieren
Wat veel tips! Dank jullie dames!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-11-2017 16:47
Reden: spam
99.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Juni op de Malediven kan goed uitpakken, maar het is zeker niet altijd droog. Wel heel stabiel met een temperatuur van boven de 30 graden: https://bestereistijd.nl/malediven/

Er zijn slechtere maanden om hier naartoe te gaan. Ik ben er zelf nooit geweest, maar het lijkt mij wel ontzettend gaaf. Veel plezier :cheer2:
anoniem_227293 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 17:13
Reden: Oud topic, zie ik nu
0.63% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven