Huwelijksreis naar Canarische Eilanden?

24-05-2016 13:28 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Mijn man en ik willen nog op huwelijksreis, een dag of 10 in de zomer. We zijn op zoek naar een rustige plaats waar we lekker niks kunnen doen, maar ook wat kunnen genieten van natuur. Heeft iemand enig idee of dit te vinden is op de Canarische eilanden? Ervaringen iemand? Ik zie namelijk prachtige foto's online maar weet ook dat er veel toeristen komen. We hoeven niet low-budget ofzo te gaan, het mag best wat geld kosten. Maar dan willen we liever niet in een groot hotel op een drukbezocht strand.



Andere suggesties zijn ook van harte welkom!



Alvast bedankt voor het meedenken
Alle reacties Link kopieren
Als je natuur zoekt, komt eigenlijk alleen La Palma in aanmerking. Maar daar ben ik zelf nog nooit geweest, dus verder geen tips.

Voor rust en natuur is Corsica misschien ook nog een idee?
.
Alle reacties Link kopieren
Tenerife! Groen, prachtig en luxe: kan er.

Costa Adeje zitten mooie fijne hotels.
Alle reacties Link kopieren
Canarische Eiland+rust+natuur=La Palma!



Je hebt er wel niet echt zandstranden, dus als je dat toch ook wil, dan zal je voor Tenerife ofzo moeten kiezen.
Het noorden van Tenerife, prachtig en heel rustig.
Alle reacties Link kopieren
Rhodes

Prachtige natuur, ook hele rustige stukken, mooie stranden.
Alle reacties Link kopieren
Waar je ook kiest, kies voor een specifiek Adults-Only hotel, dat is dan sowieso al een stuk rustiger dan een familiehotel.
Alle reacties Link kopieren
La Palma is een mooi eiland, voor een klein eiland wisselende natuur en ook leuke (kleine) strandjes. Ik ben eens in april geweest. Ik vond het eiland niet rustig, er zijn wel plekjes te vinden waar je alleen kunt zijn. Dat zijn er echter niet zoveel vond ik. Je kunt er ook mooie wandelingen maken.



Qua hotels geen tip, wij zaten in het westen, de zonnige kant van het eiland. Huur een auto en rijd het eiland rond.



Al eens aan Sardinie of Corsica gedacht?
Alle reacties Link kopieren
Natuur = Madeira...



Werkelijk prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor de tips! We gaan erover nadenken, wellicht is half/half tijd verdelen tussen bijv tenerife en la palma ook een optie.



Hoor nog graag meer ervaringen
Alle reacties Link kopieren
Zonder twijfel La Gomera: één en al natuur en massatoerisme zul je er niet vinden, wel schitterende wandelgebieden. Het enige nadeel (of eigenlijk voordeel?) is dat je er niet rechtstreeks op kunt vliegen. Je neemt vanaf Tenerife de ferry om er te komen.
Op Lanzarote is het perfecte hotel voor jullie, Lani's suites. Het is kleinschalig, adults only, direct aan het strand en alle kamers hebben zeezicht. Je kan er heerlijk eten en de meeste kamers hebben een eigen jacuzzi op het terras. Lanzarote is wel heel toeristisch dus ik weet niet of jullie dat een geschikt eiland vinden. Al kan je natuurlijk een auto huren en zelf de rustige plekjes bezoeken. Over het algemeen blijven de toeristen toch allemaal op en om de boulevard.
Iets uit de richting maar wellicht ook interessant: Madeira
Alle reacties Link kopieren
Tenerife klinkt heel toeristisch, maar die zitten allemaal dicht op elkaar in een klein hoekje van het eiland. Verder is er prachtige natuur en heel veel afwisseling daar. En juist die afwisseling in landschappen mis ik op de andere eilanden.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-11-2017 16:48
Reden: spam
99.18% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven