Djoser familie reizen

26-09-2016 10:38 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring met de familie-reizen van Djoser? Wij willen volgend jaar een rondreis door Zuid-Afrika maken en de reis van Djoser ziet er goed uit.

Nog niet eerder met het gezin een groepsreis gedaan maar we zijn allemaal redelijk makkelijk in contact maken en ons aanpassen aan een groep indien nodig.

Ik hoor graag positieve en negatieve ervaringen. Misschien tips en trucs om op te letten?
ach.. ik doe ook maar wat..
Zelf niet, maar familielid wel, ook ZA.

Waren echt heel positief! Reisden met 1 kind van toen 6 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Zelf geen ervaring met Djoser, ik ga altijd met Fox vakanties, maar het principe is hetzelfde en Djoser staat goed bekend.



Het bevalt mij altijd goed, lekker makkelijk om in korte tijd veel te zien. Er zitten altijd mensen in de groep die je meer of minder mag.



Wat voor dingen wil je precies weten?
Alle reacties Link kopieren
Oh, zelf boek ik altijd nog een verlenging. Na zo'n drukke reis is het wel heel lekker om nog een paar dagen daar te zijn en op het strand te hangen en zo.



Ik ga eind van het jaar na Indonesië, bij de rondreis zitten 3 dagen bali. Veel te weinig naar mijn smaak, dus we hebben nog 11 dagen extra daar. Kost maar weinig extra omdat je de vliegreis toch al hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 26 september 2016 @ 10:53:



Wat voor dingen wil je precies weten?

Goeie vraag.. Ik wil graag ervaringen horen. Wij kiezen voor Djoser familie ( reis voor gezinnen met kinderen vanaf 10 jaar) omdat wij 1 dochter van 10 hebben, het lijkt mij vooral voor haar leuker om met andere gezinnen/kinderen op te kunnen trekken tijdens een rondreis.

Ook het gemak, alles wordt voor je geregeld, spreekt mij wel erg aan.



Zijn er ook mensen met ervaringen met andere organisaties die echt specifieke familie groepsrondreizen aanbieden? Zoals Koning Aap.

Heeft Fox ook familie rondreizen?
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Met Djoser geen ervaring. Wel meerdere malen met Fox in een groep weggeweest. Alle keren een prima groep getroffen. Ik vond het heerlijk. Genieten van alles, een beetje luxe en soms ook niet (afhankelijk van land en waar je zit in de route) maar vooral het niet zelf hoeven regelen van slaapplek vond ik ideaal. Er is genoeg vrije tijd om zelf in te vullen.



Bij Fox kon je zien aan de geboortedata hoe de samenstelling eruit zag (bij het boeken). Wij hebben voor één reis een latere vertekdatum gekozen omdat onze eerste keus qua boekingen behoorlijk oud (nu ben ik het zelf.. ) was. En hadden toen een gezellige mix van vanalles en nog wat.



Op het verlanglijstje staat nu de Fox kinderreis!
Alle reacties Link kopieren
Google is your friend, 'Djoser ervaringen' levert ook al een berg aan ervaringen op. En dan zou ik vooral even voorbij de Djoser website zelf scrollen wat verder naar beneden naar de resultaten op andere websites.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Fox heeft dat wel volgens mij. Geen idee, zelf geen kinderen dus niet op gelet. De samenstelling van de groep staat voor zover bekend wel op de site, dat kan je inzien voor je boekt. Dus hoeveel mensen, mannen/vrouwen percentage, leeftijden.



Ik zou opletten dat de groepen niet groter dan 30 zijn, dat reist prettiger. Vind ik dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 26 september 2016 @ 11:12:

Google is your friend, 'Djoser ervaringen' levert ook al een berg aan ervaringen op. En dan zou ik vooral even voorbij de Djoser website zelf scrollen wat verder naar beneden naar de resultaten op andere websites.Dank je! Meteen even gekeken. Het vliegt van links naar rechts van heel positief naar zeer negatief.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 26 september 2016 @ 11:20:

Fox heeft dat wel volgens mij. Geen idee, zelf geen kinderen dus niet op gelet. De samenstelling van de groep staat voor zover bekend wel op de site, dat kan je inzien voor je boekt. Dus hoeveel mensen, mannen/vrouwen percentage, leeftijden.



Ik zou opletten dat de groepen niet groter dan 30 zijn, dat reist prettiger. Vind ik dan.

Ik ga ook even op de website van Fox kijken!



edit: gekeken.. hebben geen familiereis naar Zuid Afrika.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Sawadee biedt ook familierondreizen naar Zuid Afrika en vaak kleine groepen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Krulliebollie73 schreef op 26 september 2016 @ 11:33:

[...]





Dank je! Meteen even gekeken. Het vliegt van links naar rechts van heel positief naar zeer negatief.



Hm, dat klinkt niet zo goed.



Misschien toch dingen zelf regelen, en kleinere stukjes via een organisatie boeken (eventueel eentje die gewoon daar gevestigd is)?

En/of kijken of Baobab, Shoestring, Koning Aap nog bestaan en reizen naar Zuid-Afrika aanbieden? En je hebt nog wel meer van die organisaties toch? - EDIT - inderdaad Sawadee is er ook eentje.



Verder geen persoonlijke ervaringen mee.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Let bij positieve en negatieve ervaringen ook op of jij dat ook zo zou ervaren. Sommige mensen zijn echt beroepszeikerds. 1 ster geven omdat de airco niet overal traploos instelbaar is of dat de verse watermeloen bij het ontbijt wespen aantrekt bijvoorbeeld. Ook heb ik wel negatieve recensies gezien omdat mensen gekko's in hun kamer vonden, terwijl die niets doen dan muggen eten. Ik vind gekko's leuk, goede zoete meloen trekt nou eenmaal insecten aan en ik ben al blij als er überhaupt airco aanwezig is.
Alle reacties Link kopieren
En vergis je ook niet dat het mensen eerder geneigd zijn om negatieve ervaringen te delen dan positieve. Dus tegenover de vele negatieve verhalen staan veel meer positieve verhalen. Alleen die vind je vaak niet op internet.
Alle reacties Link kopieren
Zo moeilijk is zelf regelen toch niet? En andere kinderen kom je vanzelf tegen als je het standaardrondje doet en tijdens de schoolvakantie gaat.
Alle reacties Link kopieren
Djoser, zelf nooit mee weggeweest. Ik ken het wel erg goed (via werk van mijn man) en veel vrienden zijn er met heel veel plezier mee op vakantie gegaan. Wat ik van mijn leerlingen terug krijg: fantastisch. Die hebben het trouwens wel over Djoser junior of zoiets...
Alle reacties Link kopieren
Ik filter ook wel een beetje de reactie omdat mensen idd sneller een uitgebreid negatief verhaal schrijven als positief.

Tja en airco, wespen op de meloen en gekko's op de kamer houden mij echt niet tegen . Overigens is het winterseizoen als wij in de zomervakantie gaan dus zullen we niet steeds in de hitte zitten. Ik las ook in een recensie dat er nog bloed en sperma op de lakens zaten, dat soort dingen vind ik dus wel echt een smerig.



Wij gaan dan ook met Djoser Junior. Goed om te horen dat er ook positieve geluiden zijn. Ik vind zelf ook wel genoeg positieve reacties hoor.



Tuurlijk zouden we het ook zelf kunnen regelen en vindt mijn dochter vast wel hier en daar iemand om mee te spelen maar op deze manier lijkt het ons prettiger. Dat is een keuze natuurlijk.



Ik heb ook nog naar andere organisaties gekeken ( Koning Aap, Fox,Babobap/sawadee etc) . De reizen en prijzen zijn eigenlijk wel grotendeels hetzelfde. Ervaringen ook, negatief en positief.



We gaan iig naar de opendag van Djoser Junior en zullen daar alle vragen neerleggen. Bedankt voor het meedenken!
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-09-2016 12:47
Reden: Spam
% gewijzigd
Met oog voor de Wereld
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer even op mijn eigen bericht. We zijn 3 weken met Djoser family naar ZA geweest en het was een geweldige reis. Wat een prachtig land. Ben nog onder de indruk. Djoser heeft alles goed geregeld. We zaten in prima accomodaties. 1 hotel was echt even minder maar ja je bent toch in Afrika dus hoort het er ook wel een beetje bij. De reisleider was prettig. De groep was goed. Al met al vind ik het een aanrader!
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Bij Djoser krijg je een Nederlandse reis 'begeleider' en de reisleiding wordt vanuit het land zelf geregeld. Wij hadden een reisbegeleider die de reis al 6x had gemaakt, maar nog geen woord in de vreemde taal kon spreken en hij sprak echt belabberd Engels. De transfers vonden we erg goed geregeld. De accomodaties waren vaak ver beneden de maat voor wat je ervoor neer telt, maar er zaten ook prachtige plekken en accomodaties tussen.

Wij hebben niet de family variant gehad waardoor we ook een reisdag van 27 uur hadden en na een ochtend/middag programma niet bij het hotel werden afgezet, maar er een 'vrijheid blijheid' principe werd gehanteerd. Oftewel: zoek het lekker zelf uit. Ook was er vaak weinig tijd om te eten (om half 9 savonds pas of lunch skippen of lunch én diner skippen etc.). Naar de wc gaan werd ook bijna niet aan gedacht, vooral fijn met een busrit van 3 uur. Allemaal van die kleine slecht geregelde dingen waarvan wij zó óntzettend blij waren dat we geen kinderen mee hadden. Bij de family scheen dit iets minder erg te zijn.

Ik denk zeker dat je een leuke reis kan hebben met Djoser (wij hebben ons bij tijden ook vermaakt), maar wanneer je inderdaad in de slechte accomodaties zit (ver van de stad af of geen ramen / rioollucht / spijkers in tapijt etc.) dan ben je gewoon niet blij als je daar met je kinderen zit. Wat bij onze reis ook is gebeurd is dat een gezin van 3 (twee ouders + 1 dochter) op een kamer van twee personen moesten slapen. Dan krijg je geen family kamer, maar een kamer met twee 1,5 persoonsbedden. Bespaard allemaal weer lekker geld uit. En bij sommige accomodaties waren dat gewoon 2 1-persoonsbedden: lekker knus!
Alle reacties Link kopieren
Krulliebollie73 schreef:
21-08-2017 09:29
Ik reageer even op mijn eigen bericht. We zijn 3 weken met Djoser family naar ZA geweest en het was een geweldige reis. Wat een prachtig land. Ben nog onder de indruk. Djoser heeft alles goed geregeld. We zaten in prima accomodaties. 1 hotel was echt even minder maar ja je bent toch in Afrika dus hoort het er ook wel een beetje bij. De reisleider was prettig. De groep was goed. Al met al vind ik het een aanrader!
Oh ik lees nu pas dit bericht! Wat fijn dat het bij jullie fijn geregeld was! Wij zijn echt enorm afgeknapt op Djoser, maar fijn te horen dat jullie reis goed is verlopen!
Ik zou de route en het programma van Djoser of fox etc bekijken en dan alles zelf boeken. Dan ben je minder dan de helft kwijt. Georganiseerd is zo duur! Zo hebben wij deze zomer door Maleisie/Borneo gereisd. De prijzen die Djoser vraagt zijn echt absurd.
Alle reacties Link kopieren
bloesem1977 schreef:
21-08-2017 11:14
Ik zou de route en het programma van Djoser of fox etc bekijken en dan alles zelf boeken. Dan ben je minder dan de helft kwijt. Georganiseerd is zo duur! Zo hebben wij deze zomer door Maleisie/Borneo gereisd. De prijzen die Djoser vraagt zijn echt absurd.
Och of je dat absurd moet noemen. Als je met een organisatie reist betaal je nu eenmaal ook degene die in Nederland zit en je reis regelt
De gids/ reisleider ter plekke en de bus + chauffeur bij een rondreis. Net zoals wanneer je een badkamer laat zetten of het zelf doet. In het eerste geval komen er ook nog arbeidskosten bij, in het tweede niet.
Maar het eerste geval is wel een stuk makkelijker. het is maar waar je voorkeur ligt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Geen djozer maar enige jaren geleden naar Turkije met koning aap. Rond reizen, in klein busje met twee andere gezinnen. Wel hotels (kleintjes) in dorpen. Veel dingen gezien maar niet het massale wat de grote organisaties aanbieden. Heerlijke vakantie gehad. Ja wel overnachten soms op een matrasje met salamanders die over de muren liepen, geen stromend water etc. Maar ja we wilden geen al inclusief. Heerlijke vakantie gehad.
Alle reacties Link kopieren
sneazydwarf schreef:
21-08-2017 09:41
Bij Djoser krijg je een Nederlandse reis 'begeleider' en de reisleiding wordt vanuit het land zelf geregeld. Wij hadden een reisbegeleider die de reis al 6x had gemaakt, maar nog geen woord in de vreemde taal kon spreken en hij sprak echt belabberd Engels. De transfers vonden we erg goed geregeld. De accomodaties waren vaak ver beneden de maat voor wat je ervoor neer telt, maar er zaten ook prachtige plekken en accomodaties tussen.

Wij hebben niet de family variant gehad waardoor we ook een reisdag van 27 uur hadden en na een ochtend/middag programma niet bij het hotel werden afgezet, maar er een 'vrijheid blijheid' principe werd gehanteerd. Oftewel: zoek het lekker zelf uit. Ook was er vaak weinig tijd om te eten (om half 9 savonds pas of lunch skippen of lunch én diner skippen etc.). Naar de wc gaan werd ook bijna niet aan gedacht, vooral fijn met een busrit van 3 uur. Allemaal van die kleine slecht geregelde dingen waarvan wij zó óntzettend blij waren dat we geen kinderen mee hadden. Bij de family scheen dit iets minder erg te zijn.

Ik denk zeker dat je een leuke reis kan hebben met Djoser (wij hebben ons bij tijden ook vermaakt), maar wanneer je inderdaad in de slechte accomodaties zit (ver van de stad af of geen ramen / rioollucht / spijkers in tapijt etc.) dan ben je gewoon niet blij als je daar met je kinderen zit. Wat bij onze reis ook is gebeurd is dat een gezin van 3 (twee ouders + 1 dochter) op een kamer van twee personen moesten slapen. Dan krijg je geen family kamer, maar een kamer met twee 1,5 persoonsbedden. Bespaard allemaal weer lekker geld uit. En bij sommige accomodaties waren dat gewoon 2 1-persoonsbedden: lekker knus!
Jeetje wat een verhaal dwarf. Dan ging het er bij ons echt heel amders aan toe. Wij hadden een zuidafrikaanse gids. Deze dame sprak ook prima engels. Maar zuidafrikaans lijkt erg op nederlands dus we redde het daar ook prima mee. Bij ons was het echt goed geregeld. Er werd veel rekening gehouden met plaspauzes, lunchen, op tijd bij de accomodatie zijn zodat de kids eventueel nog even konden zwemmen etc. De accomodaties waren prima. Echt ruime appartementen of kamer. Slechts 1 keer een kleine kamer met 3 1 persoonbedden. Erg outdated en niet zo heel achoon. Maar voor 2 nachten maakte dat ook niet uit. We waren toch weinig daar ivm een gamedrive en andere excursies.
Onze gids was erg proactief. Als de excursies te duur waren ging zij in onderrhandeling en kwam er eigenlijk altijd wel een beter aanbod.
Ivm een voedselintoleratie checkte zij vooraf bij iedere locatie of er gegeten kon worden door ons en regelde anders iets. Wij hebben absoluut niets te klagen over de reisbegeleiding.

Tja en natuurlijk kan je het allemaal zelf veel goedkoper regelen maar dat alles geregeld was vonden wij erg prettig. Wij hebben ons echt nergens druk over hoeven maken.
ach.. ik doe ook maar wat..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven