International Experience Canada 2017

17-12-2016 13:01 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het IEC? (Reizen en werken in Canada).

Ik overweeg om voor een jaar naar Canada te gaan met dit programma, maar heb nog een aantal vragen. Ook zou ik graag ervaringen uit willen wisselen!



-Zijn er sectoren waarin je met deze workpermit niet mag werken?

-Is het aan te raden om vanuit Nederland alvast werk te zoeken in Canada?

-Is het makkelijk om aan werk te komen?

-Hoe lang duurde het voor je een ''letter of invitation'' kreeg



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring hiermee, maar woon in Canada.

Wanneer je een work permit hebt voor een jaar, dan neem ik aan dat het een permit is voor iemand onder de 30? Je kunt het online vinden op de Canadian immigration site, maar volgens mij mag je overal werken.

Werk vinden vanuit NL is erg moeilijk, het meeste werk hier vind je via via mensen die je leert kennen en er persoonlijk op afstappen.



Hier in BC werken er veel Australiërs in de skigebieden in de winter en in de zomer in de toerisme. Maar er zijn veel andere mogelijkheden.



Ik ken dat programma verder niet maar je kunt ook zelf een visum aanvragen, helemaal niet moeilijk. Ze hebben alleen wel een maximum per jaar doe ze uitgeven.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik update dit topic even omdat ik hier ook interesse in heb. Als mensen hier ervaringen mee hebben of het zoeken van een baan/vrijwilligerswerk (waarbij je kost en inwoning hebt) hoor ik dat graag!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in 2011 een aantal maanden gewerkt in Banfff, geregeld via Travel Active. Zij hadden het werk en het visum voor mij verzorgd. Gedurende de zomermaanden was er werk te vinden in hotels, winkels en de restaurants. Zorg ervoor dat je je cv aanpast naast Canadese normen en geef deze af bij de plekken waar je wilt werken.