ryan air en handbagage

22-08-2017 16:57 18 berichten
Hayo

We gaan volgende maand vliegen met Ryan Air en ik ben nu op zoek naar een koffer die mee mag aan boord. Echt een goedkope koffer, aangezien we echt bijna nooit vliegen. Alle koffers die ik zie zijn breder dan de voorgeschreven 55cm x 40cm x 20cm. Vooral breder dan die 20 cm. Heeft iemand tips?
Kijk, zoals dit: https://www.lidl-shop.nl/TOPMOVE-Trolle ... p100216802
Prima koffertje, maar hij is 20 - 24 cm. Ik weet dat ze streng zijn. Of valt dat nog mee?
Afgelopen 2 jaar heb ik naar 4 verschillende locaties gevlogen met Ryanair (en vanaf 3 verschillende vluchthavens)
nergens is ook maar iemand gecontroleerd op het formaat koffertje.
Ik heb een leuk koffertje gezien, maar die is 21! cm diep. Daar gaat dus niemand over vallen?
Yakatani schreef:
22-08-2017 17:07
Ik heb een leuk koffertje gezien, maar die is 21! cm diep. Daar gaat dus niemand over vallen?

Dat zou wel mijn conclusie zijn :)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn 2x met Ryanair gevlogen (doen we noooooooit meer! !) maar er werd wel degelijk gekeken naar het formaat van de koffers. Ze zijn erg streng/strict, en niet flexibel. Ik zou het risico niet nemen.
Zijn het de maten van hun website?

Widajo
Yup, hun maten. Ik wil geen risico nemen.
Ik zou ook nooit voor een maatschappij als dit kiezen normaliter, maar het scheelde zo enorm veel op de ticketprijs (normaal altijd KLM), dat we overstag zijn gegaan. Gelukkig hoeven we maar 2,5 uur.
Even de mijne opgezocht: 22.5cm x 39cm x 55.5cm

En ik had ook nog een rugzak bij me de laatste keer.
Ik heb al opgemerkt dat het nogal wisselend is of ze het nakijken of niet.

De ene keer moet alles afgepast en nagekeken worden, de volgende keer kijken ze wel maar niet al te heftig en keer 3 kan je met gelijk wat doorlopen.

Maar je moet maar meemaken dat je net een "strenge" dag treft ...



Moet het persé een koffer zijn?
Vorige keer met 2 personen een koffer als ruimbagage ingecheckt.
En dan nog elk een kleine Eastpak-rugzak in 't vliegtuig.
Veel handiger dan alles in zo'n mini-trolley te moeten proppen.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 22-08-2017 17:19
27.63% gewijzigd
Ik heb eentje van de Action, een zgn Spilbergen hardcase trolley 52 x 34 x 20. Ik heb nog nooit met Ryanair gevlogen, wel met o.a. easyJet. Geen problemen gehad en mijn koffertje heeft al zeker 4 retourvluchten "overleefd".
Alle reacties Link kopieren
Die van de action zijn prima. Heb zelf de spilberg softcase van 12 euro... heeft al behoorlijk wat reizen overleefd!
Ik heb een keer met Ryanair gevlogen en express ruim bagage erbij geboekt omdat ik inderdaad gehoord had dat ze erg streng waren. Maar toen ik zag wat anderen allemaal gratis als handbagage mee mochten nemen had ik wel een beetje spijt hoor.

Sommigen hadden een trolley die duidelijk te groot was en er waren ook mensen die naast hun trolley ook nog een propvolle rugzak meenamen en ook nog een handtas/heuptasje bij hadden. Vond het zo niet eerlijk....

En mijn koffer lag al op mij te wachten toen ik eindelijk bij de bagageband aan kwam dus echt veel tijdwinst heb je niet altijd met handbagage.
Die 20-24 is omdat dit koffertje groter te maken is: "Door de ritssluiting rondom is de inhoud uit te breiden."

Het is dus 20 cm diep, maar als je hem rondom losritst is het 24 cm diep.

Goede reis :-)
En ik bedoel dus die die jij linkt in je op ;-)
Alle reacties Link kopieren
1x met r.a. gevlogen. Heenweg geen probleem. Op de terugweg werd er getwijfeld aan mijn rolkoffer en moest ik hem door een stalen ring heen duwen. Dat lukte niet direct, doordat de rits wat was gaan lubberen. Ik heb toen de inhoud wat herschikt en de jas eruit gehaald en aan getrokken. Toen paste hij door de ringen mocht hij zonder bijbetalen mee. Ik werd wel hoofdschuddend aangekeken door de r.a-man.
Koffertje is al oud ....
Alle reacties Link kopieren
Zachte koffers kan je ook wat beter in zo'n bak duwen dan een hardcase. :-)

Goede reis trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een aantal keren met Ryanair gevlogen, zonder dat mijn action koffertje van een paar jaar oud werd gecontroleerd. Deze voldoet wel aan de maten, maar met alles wat ik erin stop zou het mij niet verbazen als de koffer door de bolling een paar cm groter wordt.

Toevallig ben ik vandaag naar Spanje gevlogen vanaf Eindhoven. Hier ben ik nog nooit gecontroleerd op de koffer en ook heb ik dit nog nooit zien gebeuren bij anderen. Op de boardingpass stond dat je zo'n rolkoffer mee mag nemen en een handtas of laptoptas extra.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven