Disney met nichtje (8) en neefje (3)

31-08-2017 11:34 50 berichten
Hi, ik ga a.s. herfstvakantie alleen met mijn nichtje en neefje naar Disneyland Parijs.

Vanwege het leeftijdsverschil tussen nichtje en neefje kunnen we niet overal in. Nou durf ik zelf toch niet in achtbanen, dus daar kan nichtje dit jaar sowieso niet in. Maar ik vraag me wel af of er genoeg attracties zijn die voor allebei de kinderen leuk zijn? En waar we met z'n drietjes in kunnen?

We hebben trouwens 2 dagen de tijd, zouden jullie beide parken doen of juist op je gemak één park? Alvast bedankt! :)
Alle reacties Link kopieren
ik lees even mee, mijn kinderen zijn 7 en 3 en ik wil volgend jaar gaan maar vraag me af of het wel leuk is voor de jongste.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou beide parken doen en echt wel genoeg attracties die voor alle 3 leuk zijn.
3 is nog een beetje jong. Ze mag dan in heel veel attracties niet (eis 1,30 m of 1,10 m), en een hele dag is doodvermoeiend zodat je aan het eind met een jengelende peuter zit.
Er is genoeg te zien en te doen voor een 3 jarige! Wat lastig is is dat je maar alleen bent. Dat betekent dat de 8 jarige overal alleen in moet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou alleen met die van 8 gaan of nog iemand meenemen. Lijkt me dodelijk vermoeiend in je eentje met twee kinderen in de drukte daar. Wij waren er afgelopen herfstvakantie 1 dag en je kon echt over de koppen lopen.
MinkeDeWit schreef:
31-08-2017 11:44
3 is nog een beetje jong. Ze mag dan in heel veel attracties niet (eis 1,30 m of 1,10 m), en een hele dag is doodvermoeiend zodat je aan het eind met een jengelende peuter zit.
Wat een negativiteit. Ik heb nog nooit een jengelende peuter gehad na een dag pretpark.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
31-08-2017 11:48
Wat een negativiteit. Ik heb nog nooit een jengelende peuter gehad na een dag pretpark.
Tja ieder kind is anders. de mijne kan ook heel vervelend zijn als de vermoeidheid toeslaat. En als ze dan ook nog een hele dag van alles zien wat ze niet mogen doen of in mogen. En niet te vergeten alle prikkels en indrukken.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Disney is leuk maar wachtrijen bij elke attractie erg lang. Bovendien gros van de attracties inderdaad niet toegankelijk voor zulke kleine kinderen. Misschien beter paar jaartjes wachten?
Mijn neefje zit gelukkig vol energie en is over het algemeen heel lief en gezellig. Hij is het gewend om op sleeptouw genomen te worden en vindt het leuk. Bovendien zorg ik voor een rustig tempo en een haalbaar "dagschema". :)

Eigenlijk dacht ik eraan om de kinderen juist samen vóór mij in een attractie te zetten als we er met zn drietjes niet in passen. Als we naar bijvoorbeeld de kermis gaan, gaan ze namelijk ook samen.

Ik ga even Googlen naar de attracties! Om de geschikte attracties op te zoeken en een beetje een planning te maken. De shows lijken mij het allerleukst voor de kinderen. Daar is ook vast wel een overzicht van.

@ Degene die het had over de drukte: is het echt massaal druk? Dat je amper van A naar B komt?
watdachtjehiervan schreef:
31-08-2017 11:48
Wat een negativiteit. Ik heb nog nooit een jengelende peuter gehad na een dag pretpark.
Wij gingen met twee kleuters. Aan het eind van de dag waren ze beide dwars en huilerig, en tot overmaat van ramp plaste er een in haar broek omdat we zolang moesten wachten op het eten. Wellicht scheelt het als je een buggy meeneemt, en maar een half dagje gaat. Dat is echter een beetje zonde als je in Disney bent.
Lotus90 schreef:
31-08-2017 11:57
Mijn neefje zit gelukkig vol energie en is over het algemeen heel lief en gezellig. Hij is het gewend om op sleeptouw genomen te worden en vindt het leuk. Bovendien zorg ik voor een rustig tempo en een haalbaar "dagschema". :)

Eigenlijk dacht ik eraan om de kinderen juist samen vóór mij in een attractie te zetten als we er met zn drietjes niet in passen. Als we naar bijvoorbeeld de kermis gaan, gaan ze namelijk ook samen.

Ik ga even Googlen naar de attracties! Om de geschikte attracties op te zoeken en een beetje een planning te maken. De shows lijken mij het allerleukst voor de kinderen. Daar is ook vast wel een overzicht van.

@ Degene die het had over de drukte: is het echt massaal druk? Dat je amper van A naar B komt?
Ze samen laten gaan is inderdaad een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
3 is nog jong al maakt het wel uit of hij net 3 is of al bijna 4. Een kind van bijna 4 houd het waarschijnlijk beter vol dan en van net 3, het park is groot dus je maakt ook flink wat kilometers. Het lijkt me vooral lastig dat je met zijn drieën bent, in veel attracties kun je maar met twee personen naast elkaar, dan zit de 8 jarige waarschijnlijk steeds alleen omdat een 3 jarige niet alleen kan zitten. Het lijkt me ook erg vermoeiend om in de drukte in je uppie op twee kinderen te letten. Ik zou dus vooral overwegen iemand mee te nemen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
31-08-2017 11:57


@ Degene die het had over de drukte: is het echt massaal druk? Dat je amper van A naar B komt?
Ja dat vond ik wel. Ik was er twee keer eerder geweest en toen was het gewoon fijn wandelen maar nu dus niet. En wij waren zonder kinderen en lopen snel.Zeker op bepaalde punten bij de parades bijvoorbeeld en bij sommige attracties waren de wachtrijen ontzettend lang dat we die overgeslagen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Peter Pan, de ronddraaiende kopjes, It's a small world, bootjes bij Alice in Wonderland etc. De shows vind ik nogal verschillen of het echt de moeite waard is of niet. Wat voor beiden denk ik wel leuk is is gaan eten met Disneyfiguren.
Alle reacties Link kopieren
Vind het toch nog wel een leeftijdverschil, niemand die nog extra mee kan? Toen wij vorige jaar gingen was de oudste ook 3 en hij deed het super maar konden nauwelijks ergens in. Het was druk en toevallig ook erg warm. Hij heeft nog een jonger zusje en we hadden wel een kinderwagen voor haar. Maar uiteindelijk wilde hij soms ook in de wagen of hele tijd gedragen worden. Je kon er wel een huren maar vond ik nog prijzig dus toch maar afgewisseld. Het park is best groot dus je kan wel raden hoe dat ging. En hij is echt een hele drukke temperamentvolle energieke jongen dus dus maakt niks uit :)

Je moet gewoon rekening houden met de drukte, grootte en het wachten. Dat is nog het meest lastige want soms duren rijen echt lang en hier destijds mijn 3jarige was al niet zo geduldig. Als je inderdaad op alles voorbereid doet, echt een rustige tempo dan is het maar aanzien hoe het gaat. Je kan je helaas niet op alles voorbereiden. Ohja wel belangrijk om goed op je spullen te letten, wordt echt veel gestolen. Oh en als tip voor de eventuele kinderwagen of buggy, neem een slot mee.
Alle reacties Link kopieren
Heel fantasialand (+misschien pirates des caribean) autopia, de trein rondom het park, de shows. De passages van Aladdin , het kasteel, la cabane de robinson
In de studio's de shows zoals Mickey en de magicien, stich live, Disney junior, de motor stunt show. Qua attractie slinky dog, les tapis volants , cars quarté roues
En natuurljk op de foto met de disney figuren
Bedankt voor de tips. Ik vind het ook spannend: met twee kleintjes (die niet van mij zijn) naar zo'n groot park. Ik ga heel vaak dagjes weg met beide kinderen tegelijk, en ze logeren ook regelmatig samen bij mij, maar Disney is een stuk groter/drukker/verder weg dan wij gewend zijn.

Toch wil ik heel graag een mini-vakantie voor ze. Wegens omstandigheden kan mijn zus, hun moeder, niet mee. Zij wil heel graag dat haar kinderen zoiets leuks kunnen meemaken. We hebben afgesproken dat ik mijn nichtje, als ze het zelf ook leuk vindt natuurlijk (maar daar twijfel ik niet aan), regelmatig mee ga nemen op vakantie en als mijn neefje groter is, hij ook. Ik wil dus wel gewoon zelf gaan met ze.

Ik zit nu op de website van Disney te kijken en ik denk dat juist mijn neefje van 3,5 het onwijs naar zijn zin gaat hebben. Hij is een groot fan van Disney (met name Buzz Lightyear). :love:
disney1 schreef:
31-08-2017 12:19
Heel fantasialand (+misschien pirates des caribean) autopia, de trein rondom het park, de shows. De passages van Aladdin , het kasteel, la cabane de robinson
In de studio's de shows zoals Mickey en de magicien, stich live, Disney junior, de motor stunt show. Qua attractie slinky dog, les tapis volants , cars quarté roues
En natuurljk op de foto met de disney figuren
Ik kan niet wachten! :heart:
Je bent een lieve tante!
Alle reacties Link kopieren
Wat lief van je!
Gaat je neefje nog gemakkelijk mee in de buggy? Dan komt het allemaal wel goed, hoor.
Ik zou zelf voor 1 park kiezen en daar 2 dagen lekker rondlopen. En uitrusten kan je ook doen als je in de rij staat bij een van de figuurtjes om op de foto te gaan :)
Ik vind het erg lief dat je ze meeneemt.
Maar ik vraag me wel af hoe je het doet als de 8-jarige ergens in wil waar de 3-jarige nog niet in kan. Gaat de 8-jarige dan alleen wachten en in de attractie? Want het is best jammer als ze vanwege haar jongere broertje nergens in kan dat leuk voor haar is.
Kun je niet een vriendin meenemen?
Alle reacties Link kopieren
lief van je
Ik zou alleen niet in mijn eentje met twee kinderen met dit leeftijdsverschil gaan
Kun je geen vriendin meevragen? Voor iedereen echt leuker.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
31-08-2017 12:33
Ik vind het erg lief dat je ze meeneemt.
Maar ik vraag me wel af hoe je het doet als de 8-jarige ergens in wil waar de 3-jarige nog niet in kan. Gaat de 8-jarige dan alleen wachten en in de attractie? Want het is best jammer als ze vanwege haar jongere broertje nergens in kan dat leuk voor haar is.
Kun je niet een vriendin meenemen?
Kinderen mogen niet alleen in de attractie. Altijd met begeleiding
disney1 schreef:
31-08-2017 12:54
Kinderen mogen niet alleen in de attractie. Altijd met begeleiding
Dan betekent dat dus dat de 8-jarige nergens in kan dat niet voor een 3-jarige geschikt is. Dat is best sneu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven