Costa Brava, welke plaats?

17-09-2017 20:58 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben alvast (lekker op tijd) aan het rondkijken voor de zomervakantie van volgend jaar. Ik wil deze keer met de bus naar Spanje in een all-inclusive hotel en heb al wat leuke hotels gezien. Maar ik twijfel tussen Malgrat de Mar, Lloret de Mar en Tossa. Ik ga met mijn dochter van 13, ik weet dat Lloret vooral veel jongeren heen gaan om te stappen maar ik wil gewoon een gezellige boulevard waar veel te doen en te zien is en mooie stranden. Bij Margrat loopt een spoorlijn tussen de hotels en het strand en dat klinkt niet heel gezellig (al heb je daar misschien weinig last van). Tossa de Mar is een stuk rustiger heb ik gezien.

Is iemand hier weleens geweest en kun je me vertellen welke plaats leuker is? Ik weet dat dat heel persoonlijk is maar meningen van mensen die er al geweest zijn helpen altijd wel. Heb wel al veel gelezen op zoover hoor.

Zijn er mensen die weleens met Boosten op vakantie zijn geweest? Of beter Solmar?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn paar x in calella geweest is ook erg leuk. En dan een dagje met de trein naar barcelona
Lloret zou ik niet doen met een kind van 13. Malgrat vond ik niet veel aan.
Salou is ook mooi

Solmar is goed ,boosten ken ik niet
Alle reacties Link kopieren
Yep, Callela is ook mijn tip! Daar was ik afgelopen zomer. Leuk voor zowel gezinnen als jongeren. Mooi strand, leuke winkeltjes en restaurantjes.

Als ik een van die je noemt zou moeten kiezen: Tossa del Mar vond ik het meest sfeervol.
Vorig jaar ben ik met m'n 2 jongens naar Salou geweest met Van Boosten.
Echt een super luxe hotel en Salou is erg leuk om te winkelen en lekker een terrasje te pakken.
De reis was ook prima en in de bus worden nog spelletjes gedaan (erg leuk).
Verder veel stops om de benen te strekken.

Dit jaar ben ik met m'n jongste zoon naar Kroatië geweest met Solmar.
Het voordeel van Solmar vind ik dat ze onderweg stoppen bij een goed hotel voor het diner en op de terugweg weer bij het zelfde hotel voor een ontbijtbuffet.
Wel heeft Solmar minder stops om de benen te strekken.

Verder ben ik nog in Pineda de Mar geweest en van daar uit nog naar Malgrat. Daar was weinig levendigheid te vinden, weinig winkeltjes en terrasjes.
Wel een mooi strand bij Pineda.
Alle reacties Link kopieren
Malgrat! Erg leuk, zeker in het oude gedeelte van het stadje. Van de spoorlijn heb je niet tot nauwelijks last.
Alle reacties Link kopieren
Callella of Salou had ik nog niet naar gekeken, dat ligt iets zuidelijker dacht ik en ik vind het al een heel eind met de bus haha

In Lloret had ik wel een heel mooi hotel gezien met zwembad met allemaal glijbanen enzo. Beetje buiten het centrum in het wat rustigere gedeelte. We komen idd niet voor de bars maar een gezellige boulevard vindt mijn dochter ook leuk. Op Google Maps kon ik bij Malgrat niet echt een boulevard ontdekken, vandaar dat ik me afvroeg of je daar savonds wel leuk kunt wandelen/terrasje doen.

Ik heb verschillende recensies gelezen over zowel Solmar als Boosten. Vaker stoppen vind ik wel een voordeel, en een beetje leuke chauffeurs en een film o.i.d. aan boord.

Bedankt voor de reacties tot nu toe!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind behalve Tossa (klein, sfeervol maar geen leuke boulevard) die plaatsen vooral vergane glorie en een beetje aggenebbis.

Is Sitges niets voor jullie? Heeft gezelligheid, leuke winkeltjes, eettentjes en ergens ook nog wel iets eigens. Is populair dus over het algemeen goed onderhouden. Je zit met de trein in 20-25 minuten in Barcelona dus minder ver dan bijv. Lloret.
Verder zou je ook aan Blanes kunnen denken. Is een iets groter stadje maar wel met een leuke haven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Regenboogprinses schreef:
17-09-2017 23:59
Callella of Salou had ik nog niet naar gekeken, dat ligt iets zuidelijker dacht ik en ik vind het al een heel eind met de bus haha

In Lloret had ik wel een heel mooi hotel gezien met zwembad met allemaal glijbanen enzo. Beetje buiten het centrum in het wat rustigere gedeelte. We komen idd niet voor de bars maar een gezellige boulevard vindt mijn dochter ook leuk. Op Google Maps kon ik bij Malgrat niet echt een boulevard ontdekken, vandaar dat ik me afvroeg of je daar savonds wel leuk kunt wandelen/terrasje doen.

Ik heb verschillende recensies gelezen over zowel Solmar als Boosten. Vaker stoppen vind ik wel een voordeel, en een beetje leuke chauffeurs en een film o.i.d. aan boord.

Bedankt voor de reacties tot nu toe!
Calella is maar iets verder dan lloret. Salou ligt wel een stuk verder.
Lloret de stad vond ik zelf ook minder,de leukste plek waar ik ben geweest in spanje was calella.
Alle reacties Link kopieren
Wil je perse met de bus? Het is zo'n ontzettend lange reistijd , met 2 uur vliegen ben je er ook. En vraag me serieus af of het wel goedkoper is. Kan de prijzen voor zomer 2018 niet zien bij Boosten en Solmar.
Vroeger als tiener en begin 20 nog wel gedaan maar gezworen om nooit meer een stap in de bus te zetten, ik kwam gebroken aan dus je bent niet alleen lang onderweg maar de eerste dag ben je ook niks waard.

Van de genoemde badplaatsen uit de Op ben ik in Calella geweest maar dat is heel lang geleden en toen vond ik het al een gribus maar misschien is het opgeknapt. Daar liep ook spoorlijn tussen de hotels en het strand. Dagje Barcelona is wel leuk en goed te doen vanuit daar.
Lloret kwamen wij toen alleen om mensen op te halen. Man is er wel geweest voor een zuipvakantie. Lijkt me voor een kind in het hoogseizoen niks.
Er zijn leukere badplaatsen nl Estartit en Rosas, die zijn niet zo massaal en wel gezellig.

Je moet het zelf weten natuurlijk maar ik vind all inclusive zonde, zoveel leuke goedkope restaurantjes in de badplaatsen aan de boulevards.
Alle reacties Link kopieren
Callella is idd maar een stukje verder zag ik, ik ga daar ook eens kijken. We willen met de bus omdat we niet durven te vliegen... slaat misschien nergens op want we hebben vroeger wel gevlogen. Maar vooral mijn dochter wil absoluut niet vliegen. Afgelopen zomer zijn we met de bus naar Zuid-Frankrijk geweest (met Estivant) en dat viel op zich mee.

Estartit of Rosas lijkt me ook leuk idd maar daar gaan die busreizen weer niet heen.

Laatste jaren naar campings geweest en het lijkt me heerlijk om weer een keer aan te kunnen schuiven aan een all-inclusive buffet :)
Alle reacties Link kopieren
Ah vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zeker Tossa de leukste plaats van alle genoemde plaatsen. Geen boulevard inderdaad, maar een heel gezellig centrum met kleine winkeltjes en leuke terrassen. Calella kan ook leuk zijn inderdaad, en anders Sant Pol de Mar, ook daar vlakbij, leuk klein dorpje. Maar als je in een all-inclusive hotel gaat, zit je dan wel dichtbij het centrum van het dorpje, of verder er vanaf? Want al die plaatsen hebben een oud, gezelliger centrum en dan een gedeelte waar alle hoge hotels staan en ik weet niet of het in alle gevallen op loopafstand van het centrum is, dus daar zou ik zeker even naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel een goede tip, kijk op Google maps waar de hotels liggen en hoe lang het strand en boulevard en centrum lopen is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen naar Calella voor een week, zal je laten weten hoe het was!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk Uiltje! Hele fijne vakantie :) ben erg benieuwd.

Ik heb inmiddels Google Maps er ook bijgehaald en daar kun je echt een hoop info uithalen qua ligging idd. Je kan soms zelf gewoon "naast het hotel staan" dus echt een goed beeld vd omgeving. Ik had Lloret even ingezoomd maar dat zag er echt niet leuk uit met al die hoge gebouwen langs de kust, dus die valt sowieso af.

De mooiste hotels (all-inclusive of halfpension) liggen toch in Malgrat de Mar... ziet er op zich wel leuk uit ook op de foto's. Alleen even kijken of het oude of nieuwe gedeelte leuker is want de boulevard is best lang.

Ik kan geen hotel meer zien inmiddels haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven