Te goedkoop, of kan dit?

24-09-2017 23:35 30 berichten
Ik heb net een appartement geboekt voor komende zomer (ja, ik ben er op tijd bij), maar twijfel nu of het niet verdacht goedkoop is. Voor 10 dagen in juli, in een studio met balkon en airco, in Kroatië aan de kust (Senj) betaal ik 550 euro. Het is een klein complex met zwembad en het krijgt prima reviews op Booking en Tripadvisor. Lijkt dus wel betrouwbaar, en misschien ben ik teveel aan prijzen van Frankrijk/Italië gewend.
Vinden jullie het betrouwbaar klinken?
Alle reacties Link kopieren
Als de reviews op meerdere sites gewoon goed zijn en je mailbevestiging hebt voor het bedrag, dan zou ik me hierover niet druk maken. Is de reisorganisatie aangesloten bij de juiste brancheorganisaties?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
24-09-2017 23:39
Als de reviews op meerdere sites gewoon goed zijn en je mailbevestiging hebt voor het bedrag, dan zou ik me hierover niet druk maken. Is de reisorganisatie aangesloten bij de juiste brancheorganisaties?
Het is een rechtstreekse boeking bij het appartementencomplex. Te annuleren tot 14 dagen voor vertrek, betalen bij uitchecken. Geen branche-organisatie maar ik loop volgens mij ook geen financieel risico. Gek toch?
Alle reacties Link kopieren
Dit heb ik ooit ook gedaan ergens in Duitsland en het appartement was echt goed en we hebben idd daar ook ter plekke moeten afrekenen. Bij mij is er toen dus niets mis gegaan, al geeft jou dit geen enkele zekerheid. Dat snap ik.
enn wijzigde dit bericht op 25-09-2017 00:10
5.08% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
O wacht, bij uitchecken vind ik dan wel weer vreemd. Vooraf bij aankomst komt meer logisch over. Misschien even wat vragen stellen bij de verhuurder?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het geen rare prijs eigenlijk. Ik vind wel vaker zulke prijzen en vaak zelfs nog goedkoper.
Enn schreef:
25-09-2017 00:09
O wacht, bij uitchecken vind ik dan wel weer vreemd. Vooraf bij aankomst komt meer logisch over. Misschien even wat vragen stellen bij de verhuurder?
Dat uitchecken weet ik niet zeker. Er staat dat ik op de locatie moet betalen. In een 'normaal' hotel betaal je natuurlijk ook meestal achteraf. Mijn twijfel gaat vooral over de prijs. 55 euro per nacht is niet veel.
Miek_ schreef:
25-09-2017 00:10
Ik vind het geen rare prijs eigenlijk. Ik vind wel vaker zulke prijzen en vaak zelfs nog goedkoper.
Oh echt, waar? Dit is de totaalprijs, dus niet p.p.
Kroatie is een goedkope bestemming dus het zou heel goed mogelijk zijn, zeker als je rechtstreeks boekt.
Miek_ schreef:
25-09-2017 00:10
Ik vind het geen rare prijs eigenlijk. Ik vind wel vaker zulke prijzen en vaak zelfs nog goedkoper.
Hoe zoek jij?
Ik kom dan alleen op afbraakhotels ed terecht.
MoirenPhae schreef:
25-09-2017 00:18
Hoe zoek jij?
Ik kom dan alleen op afbraakhotels ed terecht.
Dan ben ik heel benieuwd naar jouw zoektermen want ik krijg bij hotel kroatie al hele mooie deals.
Sophiever schreef:
25-09-2017 00:21
Dan ben ik heel benieuwd naar jouw zoektermen want ik krijg bij hotel kroatie al hele mooie deals.
Ik had het niet over Kroatië, maar algemeen.
Dat dat soort landen zo goedkoop zijn is algemeen bekend lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem de tijd om te zoeken en dan vind je echt wel de pareltjes. Via diverse sites, AirBnB (locale sites a la airBnB), via tripadvisor, etc. Zo heb ik ooit in de bergen in Spanje tijdens het hoogseizoen een prachtig berghuisje gevonden in een populair dorpje met alles erop en eraan (2 slaapkamer, woonkeuken, grote woonkamer en een geweldig dakterras) voor nog geen 35 euro per nacht (in totaal, dus niet per persoon). Het hoeft allemaal echt niet zo duur te zijn. Als je de tijd neemt om te zoeken en de recensies goed leest dan kun je echt geweldige accommodaties vinden voor een lage prijs. Zeker in landen waar het prijsniveau sowieso wat lager ligt (zoals Oost en delen van Zuid Europa).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een normale prijs voor Kroatië in het hoogseizoen. Vorig jaar had ik in het najaar zulke appartementen voor de helft van je genoemde prijs. Rond de 30 euro per nacht. Heel normaal.
Ja, hoor, dit kan heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Het is volgens mij niet extreem goedkoop, zeker omdat er geen tussenpersoon is die ook nog wat wel verdienen. Ik zou me geen zorgen maken. En mocht het tegenvallen: het is alleen maar om te slapen.
Ik ken Kroatië niet maar dit soort prijzen kom je ook tegen in de minder populaire gebieden van Spanje bv.
En prima reviews op Booking en Tripadvisor, dus dan zit het wel goed denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Mooie prijs.

Gaat het om 'piekseizoen' (laatste week juli - begin augustus) dan is het wel erg goedkoop. Gaat om periode in de eerste 3 weken van juli met veel minder toeristen, dan is het een meer logische prijs. Verder ook sterk afhankelijk van of het een populaire streek/ plaats is en gunstige ligging heeft. Je kunt eventueel proberen te vergelijken met andere vergelijkbare appartementjes in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
25-09-2017 00:09
O wacht, bij uitchecken vind ik dan wel weer vreemd. Vooraf bij aankomst komt meer logisch over. Misschien even wat vragen stellen bij de verhuurder?
Neehoor, hebben wij vorig jaar in Duitsland ook gehad toen gingen we naar europapark in Rust en zaten we in een cheappie hotelletje. Was verder prima in orde.
Ja en?
Ter plekke betalen betekent meestal bij het inchecken. Maar daar zou ik me niet druk over maken, dat zie je wel als je daar bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelfs wel eens in Toscane in het hoogseizoen voor nog geen 300 een appartement op een agriturismo met zwembad gevonden (wel voor 2 personen).
Dus dit lijkt me voor Kroatië echt geen rare prijs.
Senj is niet zo duur als Istrie, dus ik kan het me best voorstellen.
Leuk plaatsje ook, maar als je er op uit wilt, heb je wel een auto nodig.
Daar het een appartement is en geen hotel...in betreffend land.....lijkt het mij acceptabel zonder dat je direct hoeft te denken aan oplichting etc.
Enn schreef:
25-09-2017 00:09
O wacht, bij uitchecken vind ik dan wel weer vreemd. Vooraf bij aankomst komt meer logisch over. Misschien even wat vragen stellen bij de verhuurder?
Betalen bij uitchecken komt vaker voor bij kleinschalige accommodatie. Heb dat ook gehad bij 'n B&B in Portugal waar we een week verbleven. Dan worden de drankjes die je die week extra nuttigt er ook gelijk bijgeschreven.
Voor 8 dagen 2 kamers met ensuite en ontbijt betaalden wij rond de 1000 euro. Dus als jullie maar 1 kamer nemen dan lijkt me dat 'n nette prijs.
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
25-09-2017 00:33
Zo heb ik ooit in de bergen in Spanje tijdens het hoogseizoen een prachtig berghuisje gevonden in een populair dorpje met alles erop en eraan (2 slaapkamer, woonkeuken, grote woonkamer en een geweldig dakterras) voor nog geen 35 euro per nacht (in totaal, dus niet per persoon).
Dit klinkt echt heel goed, zou je ook willen vertellen waar dit is? (sorry, beetje off-topic)

On-topic: als je op tijd bent en goed zoekt, dan lijkt het me geen onwaarschijnlijk bedrag. Zeker als er verder positieve beoordelingen zijn, zou ik er wel vertrouwen in hebben dat het klopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven