Tanzania shilling te koop

20-10-2017 11:41 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi
Zojuist ben ik terug gekomen van mijn mooie vakantie uit Tanzania. Ik heb van mijn reis nog 1,1 miljoen shilling over en ik ben erachter gekomen dat ik het hier in Nederland niet kan omwisselen naar euro's.

1,1 miljoen shilling = 415 euro.

Zou iemand het voor 350 euro van mij willen overnemen? Ik woon in Delft en ik kan het ook verzenden als dat prettiger is.

Gr. Gerard
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn weten mag je dat helemaal niet invoeren of uitvoeren. Maar misschien kun je iemand vinden die het risico wil nemen. Maar ik denk dat je dan beter op een reizigersforum je geld kunt aanbieden.

In het vervolg even goed nagaan hoe dit zit als je op reis gaat want er zijn meer landen waarbij wisselen een probleem is. Voor Tanzania kun je beter dollars meenemen, die kun je daar wisselen of gebruiken en wat over is kun je weer wisselen naar euro's.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Zit er geen geldwisselkantoor in de buurt? Daar kan je volgens mij gewoon alles omwisselen.

En waarom mag je geen geld in of uitvoeren? :S Misschien niet boven een bepaalde waarde, maar het is verdraaid handig om alvast contant te hebben als je aankomt.
Alle reacties Link kopieren
Oddish schreef:
20-10-2017 13:22
En waarom mag je geen geld in of uitvoeren? :S Misschien niet boven een bepaalde waarde, maar het is verdraaid handig om alvast contant te hebben als je aankomt.
https://www.vreemdgelddirect.nl/landen/tanzania

Aantal landen wil dat absoluut niet, om zo al het geld in eigen land te houden.

Beetje dom dus om dit soort info niet vooraf al te checken.
groenebroek wijzigde dit bericht op 20-10-2017 13:37
Reden: aanvulling
7.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er zitten vast wel mensen van daar hier in nederland. Kijk of je daar website, forum of club van kan vinden. Misschien kun je daar wat mee regelen. Hoe dan ook blijft het illegaal omdat je het geld niet uit had mogen voeren. Dat staat overal zeer duidelijk aangegeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven