Fiets stallen Utrecht CS

15-11-2017 21:59 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf deze week loop ik 12 weken lang 2 dagen per week stage in Utrecht. Ik heb hiervoor een fiets kunnen regelen en was van plan deze de andere dagen op cs te stallen, en met de trein naar huis te gaan. Nu blijkt er alleen betaalde stalling te zijn. Aangezien ik wel eens 6 dagen niet in Utrecht ben loopt dit bedrag toch aardig op, en is dat zeker naast de extra reiskosten die ik deze weken heb niet fijn.. Is er iemand die bekend is in Utrecht en een tip heeft om fiets gratis te stallen in de buurt van CS?
Gratis stallen kan. Je loopt wel een groot risico dat de fiets er op een dag gewoon niet meer staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een ov-fiets gaan.
Alle reacties Link kopieren
Genoeg gratis stallingsplekken rond Centraal hoor. Maar als jij je fiets 6 dagen laat staan, staat hij veel mensen in de weg, en kun je er niet zeker van zijn dat hij er na 6 dagen nog staat.
Of een goedkope vouwfiets kopen en meenemen in de trein? Lijkt mij weer handiger dan op het station aan te komen en te moeten concluderen dat je fiets gejat is.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 15-11-2017 22:07
48.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Risico op diefstal is vervelend, maar fiets is oud. Waar zou ik hem dan kunnen stallen? Ov fiets vind ik riskant, ik loop stage in de wijkverpleging dus heb de fiets echt de hele dag nodig en ik heb begrepen dat er niet altijd genoeg fietsen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad ook heel onhandig als fiets gejat is.. maar een ov fiets kost ook paar euro per dag.

Als er een gewone gratis fietsenstalling is hoeft hij natuurijk niemand in de weg te staan. Ik was niet van plan hem ergens aan een willekeurig hek vast te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga op zoek naar een andere oplossing als er blijkbaar toch zoveel gejat wordt.. bedankt voor de reacties iig
Heeft die wijkverpleging geen uitvalslocatie waar je je fiets kunt neerzetten? Pak je 's ochtends eerst de bus daarnaar toe, dan op de fiets verder. 's Middags vice versa.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik denk dat ik dat ga doen Cherilee, in ieder geval voor de langere periodes. Als het goed is is er ergens een berghok waar hij misschien in past.
Alle reacties Link kopieren
MRLM schreef:
15-11-2017 22:11
Het is inderdaad ook heel onhandig als fiets gejat is.. maar een ov fiets kost ook paar euro per dag.

Als er een gewone gratis fietsenstalling is hoeft hij natuurijk niemand in de weg te staan. Ik was niet van plan hem ergens aan een willekeurig hek vast te zetten.
Als jij zes dagen per week een fietsenrek bezet staat hij zeker in de weg.
De stalling bij Moreelsepark kost maar 50 cent per dag, da's toch niet veel?
En volgens mij zit er aan de westkant een gratis stalling, (eerste 24 uur) maar ik kom nooit aan die kant dus weet niet of dat nog zo is.
Alle reacties Link kopieren
En toch vind ik het anders dan al die fietsen die staan te verroesten in fietsenrekken. Ik gebruik de fiets dan misschien niet elke dag en af en toe een keer 6 dagen niet, maar haal hem na die 12 weken gewoon weer weg. En voor mensen die elke dag de fiets gebruiken is de overdekte, beveiligde stalling gratis, die willen dan toch niet eens op de diefstal gevoelige plek staan waar mijn fiets zou staan?
mrlm wijzigde dit bericht op 15-11-2017 22:38
Reden: Typfout
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip Mezcal, dat scheelt inderdaad alweer. De andere stallingen die ik nu zag zijn €1,25 na de eerste dag. Ik zal deze in gedachten houden voor dagen dat ik meteen naar een cliënt ga.
Alle reacties Link kopieren
Fietsenstalling Smakkelaarsveld is gewoon gratis hoor. Net buiten het station, centrumzijde. Alleen als je er op werkdagen pas rond 9-10 uur komt is hij meestal al wel vol. Ik weet niet hoe laat je er doorgaans bent?

Ook aan de achterzijde (Jaarbeurs) kun je gewoon gratis je fiets buiten in hekken plaatsen. Schuin tegenover het NH hotel.

En net een paar/tiental meter voorbij de inrit naar de nieuwe overdekte fietsenstalling (als je met je rug naar het centrum staat, inrit naar fietsenstalling voorbij fietsen (die is dan dus aan je linkerhand) en vlak voordat je de tunnel onder door gaat staan er aan de rechterkant een paar rekken). Genoeg opties dus, snap niet waarom iedereen hier zo moeilijk over doet.

Die verhalen over fietsen jatten komen mij verder ook niet bekend voor. Gewoon zorgen dat je twee sloten op je fiets hebt (vast en los slot), niets aan de hand.
anoniem_142414 wijzigde dit bericht op 15-11-2017 22:48
Reden: Verduidelijking
3.41% gewijzigd
aurelie26 schreef:
15-11-2017 22:39
Fietsenstalling Smakkelaarsveld is gewoon gratis hoor. Net buiten het station, centrumzijde. Alleen als je er op werkdagen pas rond 9-10 uur komt is hij meestal al wel vol. Ik weet niet hoe laat je er doorgaans bent?

Deze ook ja! Super dichtbij als je de tunnel induikt.
Alle reacties Link kopieren
Oh fijn Aurelie, bedankt voor het meedenken. Ik ga deze stallingen opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
MRLM schreef:
15-11-2017 22:44
Oh fijn Aurelie, bedankt voor het meedenken. Ik ga deze stallingen opzoeken.
Ja echt hoor. Ik snap best dat jij het je afvraagt als je niet bekend bent in Utrecht (en die nieuwe fietsenstalling is trouwens ook mega onzin) maar ik verbaas me over de reacties hier. Het is echt prima, komt helemaal goed! :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vrijdag kijken of ik een plek kan vinden, kom er dus eind van de middag om te stallen, dus zal misschien nog erg vol zijn, maar dat zal ik gaan ervaren. Dan kan ik altijd toch nog in berging gaan zetten volgende keren, maar hoop die tussenstap van tram te kunnen skippen!
Alle reacties Link kopieren
Jep dat denk ik ook! Maar dan weet je inderdaad dat het ook wel rustiger kán zijn.

Aan de achterkant (Jaarbeurs kant) is meestal wat meer plaats (maar ja, ook omdat dat natuurlijk iets minder praktisch is - afhankelijk van waar je precies moet zijn).

Succes met je stage en veel plezier!
Op de Catharijnesingel, bij het moreelsepark is een gratis stalling op het Willemsviaduct. Dit is echt op de Catharijnesingel zelf, midden op. Daar staan zoveel fietsen, dat de kans dat net de jouwe gejat wordt al een stuk lager is :) en je loopt zo het station in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven