Autostoel en verhoger in ruimbabage ervaring

11-01-2018 13:39 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze zomer vliegen wij met ryanair en willen voor beide kinderen een autostoel zelf meenemen. We hebben slechte ervaringen met huren van een autostoel in Italie
( behalve dat het duur is, niet beschikbaar of niet de juiste)

Volgend de informatie van ryanair mag je per 1 kind kosteloos 1 autostoel if verhoger inchecken. Deze moet dan bij de speciale afwijkende bagage ingecheckt worden.

Wel dus zaak om ze goed te verpakken. Hoe kun je dat het beste doen? Ik neem aan dat men nog wel moet zien/ controleren dat het inderdaad een autostoel is die gratis mee mag?

Tot nu toen alleen ervaring met een autostoel mee aan boord maar in de ruimbagage zijn wel wat meer ricico's. Daarom voor de ouste enkel een verhoger mee maar de jongste van 5 jaar is vrij klein en wil ik echt niet vervoeren op enkel een verhoger.

Iemand ervaring mee?
Past de stoelverhoger niet in een harde koffer (eventueel opgevuld met handdoeken?
Alle reacties Link kopieren
Inwikkelen in bubbeltjesplastic? Kun je nog door zien en lijkt me wel voldoende bescherming te geven als je een paar lagen gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Kun je de stoelverhogers niet mee het vliegtuig in nemen? Dan kunnen de kinderen daar op zitten tijdens de vlucht. Dan hoef je alleen de rugleuning van de jongste als aparte ruimbagage in te checken?

Bij onze stoel kunnen de rugleuning en het zitgedeelte los geklikt worden. Ik ga er even vanuit dat dat voor alle autostoelen van dit type geldt.
Alle reacties Link kopieren
abc schreef:
11-01-2018 14:05
Kun je de stoelverhogers niet mee het vliegtuig in nemen? Dan kunnen de kinderen daar op zitten tijdens de vlucht. Dan hoef je alleen de rugleuning van de jongste als aparte ruimbagage in te checken?

Bij onze stoel kunnen de rugleuning en het zitgedeelte los geklikt worden. Ik ga er even vanuit dat dat voor alle autostoelen van dit type geldt.
Ze mogen niet in het vliegtuig mee. Enkel stoelen met 5 punt gordel.
Dat is iig de informatie die ik kreeg van Ryanair.

Zover ik weet kan de rugleuning niet los
Wel van de splinter nieuwe stoel van jongste maar die neem ik liever niet mee.
Plan was om de maxi cosi rodi van oudste voor jongste mee te nemen. Die rugleuning kan niet los.

Belletjes plastic zat ik ook aan te denken. In een koffer past sowieso niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de stoelverhogers gewoon als handbagage van de kinderen meegenomen. Dat deden meer mensen aan boord. Was wel met transavia dua misschien zijn ze bij ryanair strenger.

Er zijn ook opblaasbare zitverhogers. Durfde dat zelf niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Wij vullen de zitting/kuipje altijd op met jas/slaapzak oid en dan idd bubbeltjesfolie er omheen. Niet vergeten ook inpakmateriaal voor de terugreis mee te nemen! Als je weinig plaats hebt kun je ook gewoon vershoudfolie eromheen wikkelen. Gaat er meer om dat ie niet vies of nat wordt dan iets anders.

Mijn ervaring is dat er redelijk voorzichtig mee omgesprongen wordt, ik heb nooit wat aan de verpakking/stoel gezien. Je brengt ze naar de speciale check in, ze worden apart in- en uitgeladen en haalt ze ook weer op. Het is echt niet zo dat ze net als de koffers overal heen en weer gesmeten worden. Het enige irritante is dat het best lang kan duren voordat je ze kunt ophalen, dus als je ze zelf mee kunt nemen is dat altijd handiger.

Ik heb trouwens nog nooit met Ryanair gevlogen maar wel met verschillende grote maatschappijen, zoals KLM, Lufthansa, Singapore Airlines etc.
Alle reacties Link kopieren
@notebook dat klinkt wel goed. Geen idee of zon goedkope maatschappij er ook zo mee omgaat natuurlijk.
Wel goede tip om op te vullen met iets, badhandoeken ofzo! ( of bubbeltjes plastic voor de terugweg denk ik nu)


@rudolf, enkel een zitverhoger leek mij ook wel, de echt stoel gaat hem niet worden in de handbagage. Leek mij ook handig om de zitverhoger aan boord te nemen , zit iig de jongste wat beter maar goed.....als we dan aankomen en het mag niet kunnen we alsnog in zien te pakken?!
Volgens voorwaarden op de site mogen alleen stoelen met 5 puntgordels aan boord en op de stoel geplaatst

Mijn ervaring met goedkope vliegmaatschappijen en korte vluchten is niet dat ze nu heel erg mee denken en klantgericht zijn helaas

We gaan iig niet huren, 1 jaar gedaan en bleek eenmaal op vliegveld in Italie dat ze geen autostoelen hadden. Na heel erg moeilijk doen kwamen ze met een nog net niet uit elkaar vallende zitverhoger voor de jongste aan. Die was toen 26 mnd pas en dus echt geen optie. Konden we eerst naar winkel met kinderen zo in de auto ( jongste maar in drager op de buik) om nieuwe stoelen te kopen.....
Geen ervaring met een autostoel maar een zitverhoger (alleen het zitgedeelte, dus zonder rugleuning) nemen we geregeld mee.
Ik deed er vaak 2 samen in een sporttas en checkte die als bagage in. Maar vaak genoeg zie ik de zitverhogers zonder verpakking op de bagageband verschijnen. De bagagesticker wordt dan om een van de "armleuningen" (dat ding waar je de gordel achter haakt dus) gedaan. Dat kan prima natuurlijk en ik denk dat ik het de volgende keer zo doe.
De autostoel zou je kunnen laten insealen. Wel even checken of dat op het betreffende vliegveld kan. Of in een buggytas oid.
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt super simpel en het hoeft niet zo uitgebreid ingepakt te worden.
Zorg wel dat beide kanten (dus zitting en rug) goed vastzitten.
Verder worden ze gewoon ingecheckt bij bijzondere bagage en krijgen net als je koffer een label en kan je ze ophalen op de lopende band bij aankomst.
Diverse malen mijn eigen stoelen meegenomen en straks weer als we naar Ierland reizen.
Alle reacties Link kopieren
Oh by the way geldt de 135cm regel niet in het buitenland, alleen in Nederland. Dus als je oudste nog niet 150 cm is, moet hij ook op een stoel.
Alle reacties Link kopieren
Zeepdoos25 schreef:
13-01-2018 21:07
Oh by the way geldt de 135cm regel niet in het buitenland, alleen in Nederland. Dus als je oudste nog niet 150 cm is, moet hij ook op een stoel.
Ow goed dat je het zegt. Moet ik even uitzoeken hoe dat in Italië zit.
Hier zit hij (7) nog met rugleuning, hij is schat ik tegen de 135 nu.

Stoel huren kost iig meer dan een stoel kopen 😉
Alle reacties Link kopieren
In Italië moeten kinderen onder de 1.50m in een stoeltje.

Onze dochters van 12 en 14 zijn nog geen 1,50m en moesten dus afgelopen vakantie in een kinder-autostoel.

Best sneu, die van 12 is pas sinds kort boven de 1.35m en moest tot vlak voor haar 12de verjaardag ook hier nog in een autostoel.

Maar veiligheid voor alles....
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
emmylou schreef:
16-01-2018 23:07
In Italië moeten kinderen onder de 1.50m in een stoeltje.

Onze dochters van 12 en 14 zijn nog geen 1,50m en moesten dus afgelopen vakantie in een kinder-autostoel.

Best sneu, die van 12 is pas sinds kort boven de 1.35m en moest tot vlak voor haar 12de verjaardag ook hier nog in een autostoel.

Maar veiligheid voor alles....
Ik neem aan een groep 3 stoel ( verhoger met leuning)

Wij kregen paar jaar terug geen stoel bij verhuurbedrijf ( wel aangevraagd maar blijkbaar niet goed gegaan) Jongste was 16 mnd toen maar nee hoor we konden gerust gaan zonder.

Zijn dus maar naar dichtbij zijnde winkel gegaan om er te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Wij huren ze er altijd bij en dat gaat prima. Als je boekt via een betrouwbare verhuurmaatschappij moet dat goed gaan. Moet er niet aan denken om 2 grote stoelen mee te gaan slepen! Heb al genoeg bagage met kinderen erbij...

Verder zou ik gewoon zitverhogers meenemen en dan de hoes eraf halen. Aan een stuk plastic kan weinig kapot. Ik zie vaak dat ze zeer hardhandig met die dingen omspringen (net als met buggy's enzo). Gooien op de bagagebanden.
En in het ruim zit het natuurlijk ook tussen de zware koffers en andere spullen (die erop of ertegen vallen).

Bedenk dat en autostoel piepschuim in zich heeft. Dat kan absoluut niet tegen vallen en stoten. Daarom is een stoel na een botsing ook niet meer veilig. Ook als je de schade niet kunt zien! Jij denkt dan dat je stoel nog goed is terwijl er wel scheuren in het plastic of piepschuim zitten.
jua schreef:
18-01-2018 13:31
Ik neem aan een groep 3 stoel ( verhoger met leuning)
Volgens mij is officieel alleen een zitverhoger verplicht (dus zonder leuning).
emmylou schreef:
16-01-2018 23:07
In Italië moeten kinderen onder de 1.50m in een stoeltje.

Onze dochters van 12 en 14 zijn nog geen 1,50m en moesten dus afgelopen vakantie in een kinder-autostoel.

Best sneu, die van 12 is pas sinds kort boven de 1.35m en moest tot vlak voor haar 12de verjaardag ook hier nog in een autostoel.

Maar veiligheid voor alles....
Zitverhoger mag ook gewoon.
Alle reacties Link kopieren
evelien2010 schreef:
18-01-2018 13:43
Wij huren ze er altijd bij en dat gaat prima. Als je boekt via een betrouwbare verhuurmaatschappij moet dat goed gaan. Moet er niet aan denken om 2 grote stoelen mee te gaan slepen! Heb al genoeg bagage met kinderen erbij...

We hadden via rentalcars gehuurd maar mooi dat het niet goed was.
Huren kost overig 2x 60 euro...120 dus totaal en bij gr 3 krijg je 9 van de x 10 keer daarvoor ook enkel een verhoger dus ga ik iets doen.
Ga denk ik een goedkopere stoel kopen om mee te nemen ( 39,00) kan hij daarna op mp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven