Rondreis Utah en omgeving met camper

12-03-2018 16:49 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal,

Ik ben informatie aan het verzamelen om een beetje een logische route uit te stippelen voor een camperreis volgend najaar door Utah e.o. We zijn eerder met de camper door de USA getrokken, dus we weten hoeveel we op rijdagen ongeveer willen rijden.
Ik denk dat we vliegen op Salt lake city en weet nog niet of we daar ook weer eindigen of dat we in Denver de camper inleveren.

Ik noem het even Utah en omgeving, omdat we ook via Grand Teton naar Yellowstone willen, alle mooie natuurparken in het zuiden van Utah/Arizona en bv ook naar Dinosaur National Monument willen.
Ik ben nog bezig met uitzoeken welke scenic highways echt de moeite waard zijn.
Ik weet dat een aantal forummers hier ook zijn geweest, dus ik ben op zoek naar tips. :)

Welke parken zijn jullie geweest en hoeveel tijd zou je daar voor aanbevelen? We zijn van plan om lekker te wandelen in de parken en van de natuur te genieten. Hebben jullie daar, behalve wandelen, nog andere activiteiten ondernomen (raften/paardrijden etc en was dat wat?).
En wat voor een andere leuke dingen zijn jullie allemaal tegen gekomen die ook echte aanraders zijn? En zijn er RV campings die jullie echt gaaf vonden?

Op vorige trips vond ik het bijvoorbeeld erg leuk om een ghost town ergens tegen te komen of in leuke kleine stadjes rond te lopen en in een café met rednecks te lunchen. Niet perse enorme toeristische dingen, maar wel dingen die je vakantie wat leuker en sfeervoller maken.
Van grote steden houden we niet en ik denk ook niet dat we bijvoorbeeld dagen uittrekken om in SLC te zijn. We willen eigenlijk niets vastleggen, zodat we alle vrijheid hebben om langer of korter ergens te blijven. Het enige wat ik ga proberen is om via de loterij een permit voor the wave te bemachtigen.

IK heb thuis een grote wegenkaart van Utah waar ik steeds iets op markeer waar we heen willen, zodat een beetje duidelijk wordt hoe de route moet lopen en het plan is om eind dit jaar de camper en vliegtickets te gaan boeken.

Alvast bedankt! :daisy:

P.s. Ja, ik wil echt met de camper, Ja, ik zit ook op allesamerika en Ja ik heb andere topics hier over West USA ook gelezen, maar dat gaat toch voor het meeste over Californië/Nevada en niet specifiek Utah.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een parkeerplek aan het water bij Saltlakecity en ondanks de stank van het water vonden we dat heel leuk en prachtig om daar wakker te worden. Er waren daar zo'n 8 rv plekken, dus wel even van te voren reserveren. Kan geloof ik 3 maanden van te voren.

SLC zelf vonden wij niet zo heel bijzonder al is het ook wel weer indrukwekkend hoe gek een kerk kan zijn.

Craters of the moon vonden wij ook een aanrader als park. In 1 dag is daar wel alles te bekijken. Hele grote lavavelden. Grotten die daar zijn zijn prima zelf te bekijken met een goede zaklamp. Camping in Arco was leuk. Niet om de locatie maar aardig mensen en in de ochtend ontbijt met wafels. In Arco zelf is echt niets te doen en ligt in de middle of nowhere en juist daarom vonden wij het er heel leuk. Er is ook een campsite in het park, maar omdat wij in het hoogseizoen er waren met kinderen hebben we daar niet voor gekozen , maar die camping zag er ook mooi uit.

En als je de tijd hebt echt langer dan de standaard 3 dagen in Yellowstone boeken op verschillende campings. Ik hoop dat het dan wat rustiger is dan toen wij er waren. Onze tip anders is heel vroeg beginnen en dan een bezienswaardigheid bezoeken en tussen de middag ergens parkeren en alvast warm eten en dan aan het einde van de dag wild gaan spotten. Parkeren met de camper was soms lastig bij de wat drukkere sites.

Helper is ook een leuk stadje om even doorheen te lopen. Wij hadden daar een natuurcamping in de buurt op een berg. Superrustig en dat soort campings kost echt bijna niets.

Dinasaurpark is ook echt een aanrader. Bij mooi weer prachtige sterrenluchten en de dinobotten zijn echt indrukwekkend, maar ook de omgeving met de snake river is erg mooi.

Wij zijn in Las Vegas begonnen en in Denver geëindigd.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben alleen zuid Utah gedaan, in een grotere rondtrip. Zion, Bryce, Arches, Monument Valley zal je vast wel op je lijst hebben staan, zijn veel tips over te geven, zul je vast ook allemaal wel gevonden hebben.

Een tip dan die de meeste mensen niet doen, wij reden de route van Hanksville naar Bluff over de 95, schitterende route, 6 uur gereden, een half dorp tegen gekomen en verder he-le-maal niets, behalve een uitgestrekt landschap. Prachtig. Bluff is ook een leuk dorpje, er zit een museum wat gaat over The Hole in the Rock trail. Leuk verhaal om iets van mee te krijgen.

Mocht je toevallig een 4x4 huren, de Burr Trail Road vanaf Boulder is een prachtige route, althans volgens mijn vriend die hem reed op de motor. Een van de mooiste routes die hij ooit heeft gereden (en hij is de halve wereld al over geweest).
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat je wilt proberen om een permit voor the Wave te bemachtigen. Houd er wel rekening mee dat de House Rock Valley Road niet altijd goed begaanbaar zal zijn. Ik weet dat er mensen zijn die met een camper naar de trailhead zijn gereden, dus het zal op sommige momenten wel te doen zijn. Maar als het slecht weer is geweest, of als het al wat langer geleden is dat de weg is onderhouden, dan denk ik niet dat je er met een camper overheen kunt.

Verder sluit ik me van harte aan bij de tip van Yoshe om de weg van Hanksville naar Bluff te rijden. Die route is werkelijk schitterend!! En omdat je The Wave mooi vind, denk ook eens over de Coyote Buttes South. Daar kan je niet zelf naar toe rijden hoor, dat moet je met een gids doen. Maar mooier dan CBS zal je het niet gauw treffen. Ook Buckskin Gulch is heel erg mooi, maar de trailhead is dezelfde als die voor The Wave dus dan heb je weer misschien het probleem of je daar met de camper zal kunnen komen. Heel mooi alternatief is Little Wild Horse Canyon, die is wel makkelijk bereikbaar. En kan je combineren met het leuke Goblin Valley State Park.

Mijn bijbel - als ik naar de USA ga - is de site www.ontdek-amerika.nl Kijk eens onder het kopje Bezienswaardigheden, daar vind je ongelooflijk veel tips vooral voor Utah.
Zelf ben ik zo'n 6 dagen in Yellowstone/Grand Teton geweest en vond elke minuut de moeite waard. Maar ik was wel flexibeler met rondrijden want SUV.
In die regio ook veel ranches en rodeo's te vinden die ontzettend gaaf zijn.

Verder vond ik de scenic drive van Bryce naar Arches enorm de moeite waard. En qua ghosttowns Bodie (bij Monolake en Yosemite)
Monument Valley ook super!
Paardrijden heb ik gedaan in Monument Valley bij Roy Black. Daar kun je privéritten boeken zodat je zelf het tempo kunt bepalen als je 'n gevorderde ruiter bent.

In Montana heb ik 4 dagen op Rocking Z ranch gezeten. Ook 'n heerlijke ervaring! En van daaruit ook 'n authentieke rodeo bezocht. Ook later in Wyoming nog naar 'n dorps rodeo geweest.

Het rodeoseizoen is wel medio september afgelopen.
Idaho hot springs (warmwaterbronnen en geisers).
Heerlijk om te ontspannen in b.v. lava hot springs.
Ongeveer 4 uur rijden.

Bingham Canyon Mine. Kopermijn en museum.
Dicht bij Salt Lake City.

Las Vegas, Nevada.
Wel een uur of 6 rijden.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, wat een super leuke tips!! Ik ga van het weekend even alles googelen, maar het klinkt allemaal echt heel leuk. We zijn in Texas ook een keer naar een Rodeo show geweest, dat was echt leuk. Een Rodeo op een ranch omgeving lijkt me ook wel echt leuk om mee te maken!
Las Vegas gaan we niet heen (ben ik al eens geweest en dat is genoeg).`
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Ik heb ook ooit een reis gemaakt beginnende in SLC maar dan met een gehuurde auto en de tent mee.
In SLC is het zeker wel de moeite waard om een guided tour te doen bij de tempel en het congres centrum van de kerk, alleen al omdat ze er zulke bizarre ideeën op na houden.
Naast de bekendere Zion en Bryce zou ik Arches en Canyonlands National park niet overslaan. Zeker als je van wandelen houd kun je daar hele mooie wandelingen maken. In Canyonlands NP is the Needles camping een aanrader. Capitol Reef is ook een leuk park om te bezoeken en neem dan als standplaats het plaatsje Fruita.
Net in Colorado zijn wij ook naar Mesa Verde en Canyons of the Ancient geweest en naar een oude stoomtrein-lijn in Durango. In de eerste twee veel ruïnes van de inheemse bevolking in/ op de rotsen, erg leuk om te bezoeken.
Verder het gebruikelijke en super toeristische gedaan; Grand Canyon, Monument Valley, Hoover Dam, Las vegas. Maar volgens mij wil je niet zover die kant op.

In Utah kun je niet bij elke eetgelegenheid een biertje of wijntje bestellen bij het eten. Als het door Mormonen gerund word staat er geen alcohol op de kaart.
Meerdere malen meegemaakt dat er ons bij het bestellen op een aardig strenge toon werd medegedeeld dat er geen alcohol geschonken werd :-)
Ohja dat was in Monument Valley ook zo. Gewoon zelf zorgen dat je biertjes in je koelbox hebt zodat je die op je hotelkamer kunt drinken.
Alle reacties Link kopieren
Thnx allemaal :worship:
Ik denk dat Arco iets te veel west ligt voor ons, maar zulke tips vind ik wel heel leuk om te krijgen! Ik heb hem iig opgeschreven, voor het geval dat. Craters of the moon staat ook op de lijst om te overleggen met vriend. Ziet er hele mysterieus uit, doet me een beetje aan IJsland denken.
De weg van Hanksville naar Bluff staat genoteerd.
Ik denk niet dat we een de Burr Trail Road gaan doen, maar vanaf boulder denk ik wel de scenic byway 12 op. Schijnt ook mooi te zijn.

Coyote Buttes south gaan we zeker doen als the wave niet lukt. En Little wild horse canyon komt ook op het lijstje! :cheer:
Bodie ziet er heel leuk uit als ik het google, maar niet echt in de buurt helaas. Maar ik heb al wel een paar anderen gevonden die goed in te passen zijn op de route, eentje ook vlakbij Helper.

Bingham Canyon Mine gaat ook op het lijstje op te zien. Ik las ergens dat de stoomtrein in Durango leuk is, maar wel de hele dag duurt, klopt dat?

En bedankt voor alle genoemde campingplaatsen, die heb ik ook opgeschreven. Wat de vorige keer goed werkte was voornamelijk in nationaal parken overnachten (maar daar waren vaak maar 1 of 2 camping locaties, niet vergelijkbaar met hoe groot bv Yellowstone is) en af en toe elders op een rv camping, wat we dan uit de rvcampingboek haalde die je meekrijgt met de camper, maar ik vind het nog leuker om hier tips te krijgen van leuke campingplekken en daar heen te gaan. :D

Er is zoveel te zien dat we echt moeten gaan kiezen denk ik. Nu maar eens een beetje een logische route gaan uitstippelen en bedenken hoe lang we overal ongeveer willen blijven, zodat we weten hoelang we ongeveer moeten gaan (zal dat tegen die tijd ook posten hier, is misschien wel leuk). Ik dacht zelf aan vier weken, zodat we lekker de tijd hebben.

Alle tips en ideeën blijven welkom! :cheer2:
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven