Bestemming gezocht trein gratis reizen boekenweekgeschenk

14-03-2018 06:51 25 berichten
Hallo
Aankomende zondag gratis reizen met boekenweekgeschenk.

Nu bedacht ik mij dat het een leuke gelegenheid zou zijn om samen met man en zoontje van 2,5 jr eens ergens met de trein te gaan. Mijn zoon is nl nog nooit in openbaar vervoer geweest. Maar waar zullen we heen gaan?

We willen het liefst een leuke bestemming die op korte afstand van station is. Of dat we zo de stad inlopen naar een bestemming. Heb geen zin om vanaf station nog ver te reizen met bussen ofzo. Mijn eerste gedachte was Zandvoort maar het wordt koud zondag met neerslag, dus wil ik nu even verder kijken of ik wat beters kan vinden.

Regio maakt niet zoveel uit. Liefst rdam den haag utrecht Brabant Noord-Holland. Maar is geen harde eis. Ik heb niet echt een budget maar hoef ook niet perse te smijten met geld.
Alle reacties Link kopieren
Spoorweg museum
Of schiphol: vliegtuigen kijken
Alle reacties Link kopieren
Schiphol, vliegtuigen kijken.
Al zijn de twee restaurants bij het promenade terras dicht. Geen idee of het promenade terras zelf wel open is.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Realiseer je wel dat half Nederland dit gaat doen. Lijkt me geen succes met een klein kind. (Niet kunnen zitten, als haringen in een ton, dat soort taferelen).
Weet je dat het dan altijd megadruk is in de trein en de mensen zo ongeveer met hun benen uit de trein hangen? Ik zou een twee-jarige (en dus waarschijnlijk ook je medereizigers ;) :proud: )geen reizen als haringen in een tonnetje aandoen of anders kiezen voor wat rustiger trajecten.
Utrecht: Spoorwegmuseum of museum Speelklok zijn overdekt; maar richting Utrecht altijd druk treinverkeer. Mocht je toch naar museum Speelklok gaan; dan wel rondleiding volgen (worden de speelklokken, pianola's en draaiorgels nl. gedemonstreerd en dat vinden kinderen altijd leuk). Rondleidingen starten op het hele uur.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 14-03-2018 07:26
25.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spoorweg museum. Met de trein naar Utrecht, overstappen op de museum trein. Bij het station uitstappen.
Alle reacties Link kopieren
Amsterdam cs rn dan naas nemo of schaapsvaartmuseum

Leiden cs en naar Naturalis of museum van volkenkunde (achterin het restaurant zit heel verstopt een leuke speelbus, klein maar erg leuk voor die leeftijd en je kunt rustig koffie drinken)

Schiphol en vliegtuigen kijken op het dek, er staat in een van de hallen ook een half vliegtuig waar je in kunt. Bij het restaurant boven zit ook weer een soeelgedeelte
Dan wordt het sowieso een rustig traject....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een andere keer gaan voor kinderen is er vast wel een kortingsactie en jij scoort een goedkoop kaartje bij Blokker/Kruidvat/waar dan ook.

En voor een kind van 2,5 hoeft zo’n treinreis toch ook niet uren te duren? Rondkijken op een station is dan ook al deel van de leuke dag.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waar vandaan vertrek je?
Beter.Laat schreef:
14-03-2018 08:06
Waar vandaan vertrek je?
Randstad. Ik vind het niet prettig om mijn woonplaats te plaatsen.
himalaya schreef:
14-03-2018 08:02
Ik zou een andere keer gaan voor kinderen is er vast wel een kortingsactie en jij scoort een goedkoop kaartje bij Blokker/Kruidvat/waar dan ook.

En voor een kind van 2,5 hoeft zo’n treinreis toch ook niet uren te duren? Rondkijken op een station is dan ook al deel van de leuke dag.
Maar we willen juist wel zondag in een trein rijden, zoals in de OP staat :) Dus niet een andere dag of zondag alleen op een station rondkijken. De treinreis hoeft inderdaad geen uren te duren. Ik ga wel de drukke trajecten vermijden, Schiphol klinkt wel leuk maar tussen de grote steden zal het (denk ik, ben zelf al jaren niet meer met de trein geweest) erg druk zijn.

Bedankt dat jullie mij wezen op grote drukte, achteraf logisch, maar dacht er niet aan.
Protocol schreef:
14-03-2018 07:50
Amsterdam cs rn dan naas nemo of schaapsvaartmuseum

Leiden cs en naar Naturalis of museum van volkenkunde (achterin het restaurant zit heel verstopt een leuke speelbus, klein maar erg leuk voor die leeftijd en je kunt rustig koffie drinken)

Schiphol en vliegtuigen kijken op het dek, er staat in een van de hallen ook een half vliegtuig waar je in kunt. Bij het restaurant boven zit ook weer een soeelgedeelte
Tnx Naturalis klinkt goed, ook voor een ander uitje!
Alle reacties Link kopieren
Drukke trajecten op die dag zijn vooral de intercity's Den Haag / Rotterdam naar Groningen / Leeuwarden. En Amsterdam naar Maastricht.
Ik ben een keer vanuit de Randstad naar Groningen geweest, hele reis gestaan, de machinist ging langzamer rijden omdat zijn trein zo vol zat en hij het niet meer veilig vond. En vervolgens stond ik voor de ingang van het Groninger Museum in de rij omdat ze het maximum aantal bezoekers hadden bereikt (al voor 12 uur).

Daarna ging ik altijd voor rustiger trajecten. Naar Breda of Tilburg bijvoorbeeld. Of richting Alkmaar. Geen idee wat daar voor een klein kind te doen is, maar er is vast wel iets leuks.
stippensokken schreef:
14-03-2018 08:18
Drukke trajecten op die dag zijn vooral de intercity's Den Haag / Rotterdam naar Groningen / Leeuwarden. En Amsterdam naar Maastricht.
Ik ben een keer vanuit de Randstad naar Groningen geweest, hele reis gestaan, de machinist ging langzamer rijden omdat zijn trein zo vol zat en hij het niet meer veilig vond. En vervolgens stond ik voor de ingang van het Groninger Museum in de rij omdat ze het maximum aantal bezoekers hadden bereikt (al voor 12 uur).

Daarna ging ik altijd voor rustiger trajecten. Naar Breda of Tilburg bijvoorbeeld. Of richting Alkmaar. Geen idee wat daar voor een klein kind te doen is, maar er is vast wel iets leuks.
Tnx daar zit niet op te wachten zo druk.

Ik ga zoeken naar stoptrein richting Brabant. En dan ergens lunchen ofzo en beetje rondlopen. Misschien is er wel een leuk plaatsje.
Als je gaat zou ik proberen om van eindpunt naar beginpunt van 1 lijn te reizen. Dan is er nog een vrij grote kans dat je kunt zitten. Als je ergens halverwege een traject opstapt dan zit de trein waarschijnlijk bommetjevol

Natuurlijk is gratis reizen leuk, maar om eerlijk te zijn: zelfs al zouden ze me er geld voor geven, ik waag mezelf komende zondag niet in de trein met een 2,5jarige. Been there, done that, didn't like it :roll:
Neem dan de trein naar Bergen op Zoom, leuk plaatsje, vanaf het station wandel je zo t centrum in. Veel te zien en leuke zaakjes om te lunchen.
Alle reacties Link kopieren
Naar Utrecht Vaartsche Rijn? Dan loop je zo naar het Nijntjemuseum en eet en drink je iets lekkers in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kijken welke stoptreinen er vertrekken vanaf jouw woonplaats en daar een leuke bestemming uit zoeken. De stoptreinen zijn met zo'n actie iets rustiger dan de intercity's en lekker veel stoppen en rond kijken is leuk voor de kleine.

Delft, Dordrecht en Gouda zijn rond de plaatsen die jij noemt goed te bereiken met de stoptrein.
Alle reacties Link kopieren
Naar Tilburg, het Natuurmuseum tegenover het station. Ze hebben een tentoonstelling over Kikker.
Den Bosch! Vanuit station snel in centrum. Kleine en grote mooie winkelstraten, bekende winkelketens en onbekende winkeliers met bijzondere producten.
De Bossche Bol en de Bossche Kus proeven.

Of A’dam rondvaart boot en terras gracht.

Of Utrecht met Hoog Catharijne.


Wel even checken of er op bewuste zondag iets open is.

Kleine korte reis is voor een kleintje heel leuk en spannend. Zelfs al zou je kwartier treinen, 1 drankje doen en kwartier terug treinen.....uitje geslaagd.
Alle reacties Link kopieren
Met een stoptrein naar Rotterdam Centraal en dan naar Blijdorp?
het is wat het is
HasseSimonsdochter schreef:
14-03-2018 08:15
Maar we willen juist wel zondag in een trein rijden, zoals in de OP staat :) Dus niet een andere dag of zondag alleen op een station rondkijken. De treinreis hoeft inderdaad geen uren te duren. Ik ga wel de drukke trajecten vermijden, Schiphol klinkt wel leuk maar tussen de grote steden zal het (denk ik, ben zelf al jaren niet meer met de trein geweest) erg druk zijn.

Bedankt dat jullie mij wezen op grote drukte, achteraf logisch, maar dacht er niet aan.
Vorig jaar maakten naar schatting 250.000 mensen gebruik van reizen met boekenweekgeschenk. Daarnaast dus nog mensen met een gewoon treinkaartje. En elk jaar worden het er meer...
HasseSimonsdochter schreef:
14-03-2018 08:26
Tnx daar zit niet op te wachten zo druk.

Ik ga zoeken naar stoptrein richting Brabant. En dan ergens lunchen ofzo en beetje rondlopen. Misschien is er wel een leuk plaatsje.
Weet niet of je kind van auto's houdt? Dan is het DAF-museum in Eindhoven misschien ook nog een idee? http://www.dafmuseum.nl/nl-nl
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk heb ik dan altijd mazzel gehad. Bij mij was het meestal een heel stuk rustiger dan op een gemiddelde werkdag.
In Dordrecht heb je het Onderwijsmuseum op 5 min lopen van station en direct aan de andere kant van het station een kinderboerderij met speeltuin.
Breda heeft een mooi park waar je doorheen kan richting het centrum. En ook een leuke plek in het park (theehuis oid, weet niet of die open is) voor een drankje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven