Hotspots in Keulen

15-03-2018 17:23 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Een vriendin en ik gaan binnenkort (begin mei) naar Keulen. We blijven daar drie (volle) dagen en zijn al een beetje aan het kijken wat we er graag willen doen. De dom en het beklimmen daarvan staan al op de planning en ook willen we een dagje winkelen.

Als jullie nog leuke winkels, wijken, restaurant en bezienswaardigheden weten horen we dat graag.

Ook lijkt het ons leuk om fietsen te huren, maar wij kunnen nergens een leuke route vinden. Als iemand er wel een heeft, zou dat heel fijn zijn.
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Belangrijkste lijkt mij het letten op jullie veiligheid ivm de zeer problematische groepen die daar rondlopen.

Veel delen van Duitsland zijn de afgelopen jaren enorm veranderd.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-04-2018 20:41
Reden: spam
96.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat de Duitse wikipedia wat tips oplevert

https://de.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6ln ... rdigkeiten

Het staat niet bepaald bekend als een mooie stad, maar heeft wel een eigen sfeertje.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quattro35 schreef:
15-03-2018 20:59
Belangrijkste lijkt mij het letten op jullie veiligheid ivm de zeer problematische groepen die daar rondlopen.
Ik kom af en toe in Keulen maar heb me nog nooit onveilig gevoeld...
Op internet zijn genoeg tips te vinden, zoals op keulenvoorbeginners.nl

Belgisch Viertel is een leuke wijk met kleine boetiekjes etc.
Keulen heeft ook een mooie dierentuin!
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
15-03-2018 20:59
Belangrijkste lijkt mij het letten op jullie veiligheid ivm de zeer problematische groepen die daar rondlopen.

Veel delen van Duitsland zijn de afgelopen jaren enorm veranderd.
Ik kom regelmatig in Keulen en nog nooit zeer problematische groepen gezien; dat gebeuren met oud en nieuw destijds was uiteraard niet fraai maar is zeker niet standaard.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
15-03-2018 20:59
Belangrijkste lijkt mij het letten op jullie veiligheid ivm de zeer problematische groepen die daar rondlopen.

Veel delen van Duitsland zijn de afgelopen jaren enorm veranderd.
Bij dit soort opmerkingen vraag ik me direct af.... ben je überhaupt wel eens zelf in Keulen geweest?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Hoi Bribri,

Ik ben in de afgelopen jaren een paar keer in Keulen geweest voor meerdere dagen. In het boekje dat voorheen "100% Keulen" heette, en nu waarschijnlijk "Time to Momo Keulen", staan veel leuke tips voor winkeltjes, winkelgebieden, lunchtentjes, bezienswaardigheden, en ook hoe het OV werkt enzo.

Een keer had ik mijn eigen vouwfiets bij me en heb ik wat door de stad gecrosst, zomaar van hot naar her. Ook naar dat Hiroshima-Nagasaki-park waar ook een Biergarten / eetcafe zit, wel leuk.
Ook een leuke plek bij mooi weer is het Rheinpark, in de lente hebben ze enorm veel bloemen. En vooral het kleine stadsstrandje daar is relaxed, lekker bier drinken met uitzicht over de rivier en op de Dom die dan aan de overkant van de rivier staat.

Over het algemeen is Keulen inderdaad geen mooie stad, veel was plat gebombardeerd. Maar ze hebben ook nog wel wat Romeinse resten, en een paar pittoreske straatjes in het centrum (maar niet veel), Heumarkt en omgeving. Het hotel met Apostel in de naam is mooi (ligt aan die Heumarkt), ik had daar een keer een goeie aanbieding. Een andere keer sliep ik bij vrienden ten oosten van de rivier.

Het chocolademuseum vond ik nog veel leerzamer en leuker dan verwacht. Je kan ook een eigen reep samenstellen die je dan in productie ziet gaan.

Je hebt zo'n brug die bomvol van die achterlijke liefdesslotjes hangt, zelf vind ik dat je reinste vandalisme maar daar zijn ze er kennelijk wel trots op en blijkbaar is die brug wel sterk genoeg voor al die kilo's extra gewicht (niet zoals die brug in Parijs die bezweek).
[rant alert] Ik denk altijd, als je zo nodig je 'eeuwige' (ahum) liefde wilt bewijzen aan de wereld, neem dan samen tattoos, maar vervuil niet een vreemde stad met je metaal dat gaat roesten en waardoor een brug kapot gaat, en gooi geen sleutel in een rivier waardoor vissen uiteindelijk ook dood gaan door al die roest. [/rant over]

Veel plezier en trek je niks aan van opmerkingen van mensen die zelf niet eens in die stad geweest zijn, en iets nablaten wat ze 2 jaar geleden op Facebook zagen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Keulen ook verrassend leuk. Aanraders:
Het Farina duft museum (waar de eau de cologne vandaan komt)
En natuurlijk de Dom, ongelofelijk dat ze dat zonder hijskranen voor elkaar kregen.

Als je duitse steden leuk vindt is Dusseldorf ook leuk. Iets dichterbij vanuit NL, je kunt er met stoptrein vanaf Arnhem relatief goedkoop heen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven