Romantisch weekend weg, maar waar?

16-03-2018 17:53 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik kwamen er van de week achter dat we de laatste tijd te weinig leuke dingen samen hebben gedaan. Dit door een combinatie van mijn ziekte, zorgen om de kinderen en een drukke periode op mijn werk. Tijd voor tijd voor elkaar dus!
Maar wat willen we?

* max 3 uur rijden vanaf Utrecht
* restaurantjes op loopafstand
* in de buurt van een leuke plek om te wandelen/fietsen (bos/strand/hei) + beschikbaarheid om een elektrische fiets te huren (we hebben geen trekhaak, dus fiets kan niet mee met de auto)
* voor het geval het slechter met mij gaat: een leuke rolstoelvriendelijke wandelroute
* iets te doen in de buurt voor als het het hele weekend regent
* leuk/romantisch hotel, liefst een ruime kamer zodat man in een stoel kan zitten als ik een middagdutje doe.
* een pokestop :$

Iemand de tip?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Zuid Limburg? We hebben weleens elektrische fietsen gehuurd in Valkenburg en verbleven in berg en terblijt
Toen man ziek was zijn wij hier geweest. Volop privacy. En gelegenheid om zelf te koken toen hij zich te ziek voelde om uit te gaan. Ligt aan een haventje, dus genoeg te zien en mooie natuur in de buurt.
https://texelsuites.com
anoniem_327069 wijzigde dit bericht op 16-03-2018 18:14
1.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pannekoekenhuis?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wellicht blooming hotel in Bergen. https://www.weareblooming.com/hotel. Een aantal kamers is alleen met de trap te bereiken zie omschrijving maar de meeste zijn tuingericht.

Het restaurant van het hotel is prima. Er zijn zat mogelijkheden om te wandelen duin, bos en strand ook verharde paden. Bij Busker kun je een elektrisch fiets huren: https://www.buskerfietsen.nl/fietsverhuur/

Bij slecht weer is het museum Kranenburgh prachtig of bezoek Alkmaar dan wel het aquarium van Bergen aan zee.

Egmond (Zuiderduin) aan zee is ook leuk alleen mbt hotel iets minder sfeervol.
viva-amber wijzigde dit bericht op 16-03-2018 18:10
9.73% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Texel of de Hoge Veluwe?
Alle reacties Link kopieren
Bergen?

Veel hotels en restaurantjes daar. Genoeg te shoppen. Er is een museum. Heeft fietsverhuur. Zit zelfs een borstel ski baan.

Je kunt nabijgelegen Alkmaar in.
Alle reacties Link kopieren
Texel en Bergen klinken wel goed. We hebben net even de kalender erbij gepakt en het wordt waarschijnlijk toch pas eind mei dat we gaan, dus dan hebben we ook al kans op lekker weer.

Zuid-Limburg is leuk, maar daar was onze laatste vakantie voordat ik ziek werd (een week later). Voelt daarom een beetje emotioneel om daarheen te gaan.

Ehm... een pannenkoekenhuis gaan we wel met de kinderen naartoe. Of begrijp ik hem verkeerd?

Hoge veluwe is ook leuk! Best lang geleden dat we daar geweest zijn. Even zoeken of ze daar ook elektrische (witte) fietsen hebben. Anders ga ik dat niet redden.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
https://www.hogeveluwe.nl/nl/verhuur/el ... dervaliden

En dan op je gemakje richting Kröller-Müller :heart:
Alle reacties Link kopieren
De jonge ster in Vierhouten. Was toen b&b maar zie dat ze nu huisjes hebben. Geen hotel maar misschien is bb ook ok? Heel veel restaurants op loopafstand, in de bossen, en Wellness.
Alle reacties Link kopieren
De Ruyghe Venne in Westerbork.
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van Ameland? Iets minder groot dan Texel, maar aan duinen en strand geen gebrek. Wij komen er regelmatig en je ervaart hier (vind ik) een echt eiland gevoel. Met de bus kun je over het gehele eiland of je huurt een fiets!
* Een pokestop :lol:


Friesland, It Wiid, mooie huisjes met bootje waar je uren mee door het natuurgebied kan varen en veel wandel mogelijkheden. Restaurantje op loopafstand aan het water.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net geboekt in Bergen! Niet te ver rijden, en toch hele andere omgeving. We gaan pas eind mei, dus ik hoop op mooi weer.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Update: we zijn afgelopen weekend geweest en het was super! (Deze keer niet meteen de volgende dag opgenomen op de spoedeisende hulp, zoals vorige keer).
Wel ontdekt dat Bergen en Bergen aan zee twee aparte plaatsen zijn :$ We zaten dus niet direct aan zee.
En... Het hotel was een pokestop!

Al jullie tips bewaar ik voor de volgende keer.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven