Advies Thalys & TGV tickets kopen

18-03-2018 17:42 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

In augustus ga ik met de trein naar Barcelona.

Ik wil eerst met de Thalys naar Parijs en daar stap ik dan over op de TGV naar Barcelona.


Nu zag ik dat de Thalys in de verkoop gaat vanaf 4 maanden van tevoren.
Bij de TGV kan ik dat niet vinden.

Ik zie wel dat mijn heenreis (22/8) Parijs-BCN nu boekbaar is maar de terugreis niet.

Concreet mijn vraag:

Kan ik nu beter vast dat stuk boeken om zeker te weten dat ik een laag tarief te pakken heb?
of is het goedkoper te wachten zodat ik een retour kan boeken?


Ik kan echt nergens info vinden over het prijsverschil tussen enkele reis en retour.

Iemand die hier ervaring mee heeft?
Zover ik weet, krijg je geen korting bij een retour. Je klikt dan namelijk 2 enkele reizen aan op je gewenste datum/tijd en die opgetelde prijs is dan je bedrag. Dat was althans vorig jaar zo toen ik naar Parijs ging.
Alle reacties Link kopieren
Beste is 3 maanden van te voren om te boeken. Hoe later hoe duurder.
Geen idee.

Ik weet dat die treintarieven heel ondoorzichtig zijn. Twee jaar geleden ging ik met de trein naar Londen en als ik het opzocht, kreeg ik telkens andere tijden en tarieven. Volgens mij door cookies.

Ik heb toen eens gekeken naar de tijden en tarieven en kreeg terwijl ik tegelijkertijd zocht op mijn telefoon, laptop en tablet drie andere prijzen en tijden, heel vreemd was dat. Ik had het idee dat het duurder werd naarmate ik vaker keek.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan je veel beter met het vliegtuig gaan. Dat is heel veel goedkoper en nog sneller ook.
Mijn zwager boekt altijd bij de Treinreiswinkel (oid). Die heeft gunstiger prijzen dan via NS Internationaal.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook kan schelen in de prijs is de heenreis via de NS boeken en de terugreis via het land van vertrek, dus Spanje. Dan kun je eventueel ook een datum/tijd kiezen die jou uitkomt.

Al zou ik vliegen, veel sneller.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Mijn advies: neem het vliegtuig
Treinreiswinkel vragen voor advies!
Ikje86 schreef:
18-03-2018 22:28
Mijn advies: neem het vliegtuig
inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het idioot dat het nog steeds zo ingewikkeld is om een internationale treinreis te boeken.

Dat schreewt om een "onafhankelijke" vergelijkingssite voor tarieven.
óu sont les neiges d'antan

Ik geloof dat ik mijn advies voor die treinreiswinkel.nl maar weet intrek. Wat een rotsite is dat zeg! Ben ik nou gek, of kun je geen retourprijs zoeken voor een ticket Ams-Parijs GdN van 14/6 tot 17/6? Wie wil ook eens kijken? Ik krijg steeds geen optie voor retour, of hij zegt dat je helemaal niet online kunt boeken.
Alle reacties Link kopieren
Minke,
kijk eens op de website van de SNCF (Franse spoorwegen), www.oui.sncf
Voor de data die je doorgeeft vind ik treinen van 55€ enkele reis, 2e klasse. ik weet niet of dat goedkoop of duur is?
Voor de terugreis zie ik zelfs een trein van 35€
Alle reacties Link kopieren
Goedkoper dan €35 is er niet 3 maanden van te voren. ( Amsterdam - Parijs )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven