Rondreis Bali September/Oktober 2018

08-05-2018 10:44 13 berichten
Wij, stel van 26 en 30 jaar, gaan in september/oktober ongeveer 3 weken reizen over bali en Gili.

Alle tips voor overnachtingen, bezienswaardigheden, do's en dont's, zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie interesses?
Wat voor soort accomodatie? Een dorm in een hostel, een hutje op het strand of luxe accomodatie?
Ik neem aan dat jullie zelf al wat gevonden hebben in een reisgids of op internet, handig om je bericht wat uitgebreider te maken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Er is hier een topic over:

Bali: 2 weken rondreizen

is nog niet zo heel actief maar wie weet heb je er wat aan.
Alle reacties Link kopieren
Nusa Lembangan is leuk, hotelletjes voor ieder budget pal aan het strand, je kunt scooters huren en een rodnje eiland doen, eten en massages zijn goedkoop.

In Ubud is het aardig winkelen, er is veel yoga en wellness en je kunt er heerlijk wandelen door de rijst velden. Ook veel andere activiteiten kun je vanuit Ubud regelen. Kook lessen, zilver smeden...De fietstocht van een vulkaan naar beneden was prachtig. Er is een monkey forest.

Van de drie Gili eilanden vond ik Gili Air het leukste. Geen auto's en geen (straat)honden. Prachtig snorkelen en duiken. Geweldige zons ondergangen, terrasjes van zitzakken aan het strand.. heel relaxed.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik was afgelopen in Indonesië zomer geweest! Ik kan je niet echt tips geven want ik was maar een half dagje op Bali (de rest op Java). Maar ik vond het super leuk en sindsdien wil ik heel graag nog een keer! Geniet er van! :-D
Waar wij vooral tussen twijfelen zijn de gili eilanden of de nusa eilanden, wat zouden jullie adviseren?
Alle reacties Link kopieren
Nusa, de Gilli's zijn al te toeristisch geworden
@mayou dank je wel!

Nog meer tips?
Alle reacties Link kopieren
Gili Meno en Air zijn nog wel wat rustiger naar mijn mening. Vanaf Meno kun je zo het water in lopen en zie je schildpadden!
Vanaf Nusa Lembongan kun je zwemmen met Manta Rays.

Wij hebben vanaf Bali eerst de boot naar Nusa genomen en vanaf daar naar Gili en vervolgens weer terug naar Bali. Scheelt weer wat geld! Neem de boten in de ochtend. In de middag wordt het water wilder met meer kans op zeeziekte.

Geen scooter huren op tenzij je een internationaal rijbewijs hebt. Anders kun je een boete krijgen. Scooter rijden in Kuta is sowieso niet te doen vanwege de drukte.

Wij hebben een aantal keer een vaste taxichaffeur voor de hele dag gehad voor circa 30 euro. Ideaal! Hij is ook meteen je 'gids''
@sannetje88

Dank voor je bericht.

Heb je verder nog tips of zou je meer info willen geven over mooie plaatsen, excursies, etc.?
Alle reacties Link kopieren
In mei en Juni 20 dagen geweest.
Wij hebben Gili air gedaan voor twee nachten de andere nachten op Bali zelf.
We hebben vanuit Ubud alle prijzen tussen 750k ruphia en 400k ruphia (2 personen) gehoord voor de overtocht + oppik en terugbreng service. Dus niet op het eerste beste aanbod aangaan.

Gili air was een verademing na het veel te drukke Ubud.
Wij hebben 10 dagen in Canggu gezeten, veel expats en verhouding met de rest van het eiland ietsje duurder, maar als NL merk je daar niet heel veel van.
Wij hebben gewoon scooter gereden, veel handiger dan naast zo'n drukke weg lopen voor alles.
De stranden zijn goed te doen daar, we hebben een dag een scooter rondreisje gedaan naar Rijstvelden, Tanah Lot, Mengwi Tempel (aanrader weinig tot geen toeristen in verhouding met andere tempels) en een monkey forest.
Qua restaurants en modern eten zit je in die omgeving heel goed (shady shack, Bali bowls) Voor traditioneel eten zijn er ook genoeg tentjes, maar ik ben de namen vergeten.
Mocht je willen surfen dan kan dat ook tegen een schijntje. (charli brown)

Daarna zijn we naar Ubud gegaan, wij hadden een rustig dorp ala eat pray en love verwacht waar je op elke hoek een yoga tent had.
Dat viel ons behoorlijk tegen, veel meer verkeer dan verwacht, wel overal yoga, maar niet makkelijk te vinden. En het eten was echt een heel stuk duurder (alsnog kom je niet boven de 10 euro uit per maaltijd, maar wij waren euro of 3/4 pp gewend). Je kan er inderdaad goed shoppen (veel toeristische winkels in het centrum) om Ubud heen liggen alle 'artiesten dorpen'.
Uiteindelijk hebben we in Ubud veel culturele dingen gedaan, dagtrip geboekt naar de watervallen (en daar gelopen met privé chauffeur opgehaald), Wat heel mooi was. wandelingen door de rijstvelden gemaakt, verschillende tempels bezocht op de weg naar de watervallen. Op de scooter nog een dag rondgereden op de binnen doorwegen).
Ook hebben we via www.jed.or.id een geweldige dagtrip geboekt naar Tanganan.
En hebben we een dag rust genomen in: Folk Gardens
In Ubud zit ook een mooi restaurant Clear Café

Ik wil nog een keer terug en dan wat meer van de niet zo toeristische plekjes zien (westen en noorden van het eiland)
Veel plezier!!

O ja accommodatie alles via Airbnb geboekt
sweetmadness wijzigde dit bericht op 26-07-2018 15:35
Reden: wat vergeten
0.99% gewijzigd
The best way to get along with people is to expect them not to like you
@sweetmadness

Super bedankt voor je reactie.

Ik ga ze zeker even opschrijven, want willen ook de plaatsen bekijken die jij genoemd hebt.

Wij gaan een rondreis maken vanaf seminyak langs de kust naar Lovina, dan door naar Ubud, daarna richting Gili (nog enige twijfel we gaan bezoeken), dan door naar Nusa en weer terug naar Bali.

Ben nu vooral aan het kijken of het allemaal haalbaar is in 2,5 week.
Alle reacties Link kopieren
Even kijken of er nog iemand dit leest :)

Wij vertrekken vrijdag naar Bali, heel veel zin in! Diverse hotels al geboekt, nog 4 nachten die we nog moeten boeken.
Wij twijfelen nog heel erg of we de zonsopgang op een berg/vulkaan willen gaan meemaken. Hebben jullie dit gedaan?

Nog iemand nieuwe tips, van dingen die we echt niet mogen missen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven