Tips (kampeer)vakantie in Duitsland of België gezocht!

27-05-2018 21:51 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ik wil graag met mijn vriend op een niet al te dure vakantie, waar we nog makkelijk met mijn autootje naartoe kunnen rijden. Dus kom ik al snel uit op België of Duitsland, een beetje buitenland is toch wel leuk.

Ik ben gaan zoeken maar ik kom er niet echt uit. Dus ben ik benieuwd of iemand hier tips heeft. We willen het liefst niet te duur, aan een meer of een rivier, niet te druk of teveel kinderen en we willen kamperen of in een huisje o.i.d. Is er iemand die deze plek weet te vinden? Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Niemand? Geen leuke campings te vinden in Duitsland of België? Hilfe!
Wij zijn op Parc la clusure in de Ardennen geweest ooit. Ligt aan een riviertje, maar is wel een familiecamping. Dus je hebt er wel kinderen uiteraard :) wij vonden het wel een hele prettige, nette camping en de omgeving is ook erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel! Ik ga het opzoeken.

Oja het noorden van Frankrijk is ook niet uitgesloten overigens..
Alle reacties Link kopieren
De Moezel in Duitsland. Op ongeveer drie uurtjes rijden vanaf Venlo, tussen de bergen waar overal wijnstruiken groeien, heb je niet het idee dat je maar zo dicht bij Nederland zit. En het is er vaak net wat mooier weer dan hier.
Er is halverwege de Moezel tussen Koblenz en Trier een betaalbare camping die Hollandischer Hof heet, met Nederlandse eigenaren. De camping ligt op een schiereilandje in de rivier.
Omgeving is geweldig, veel kastelen te bezoeken, je kunt er veel wandelen. Trier is een historische stad en Koblenz kun je gezellig winkelen.
En verder stikt het langs de Moezel van de campings en pensions etc., dus als je op de bonnefooi gaat, vind je altijd wel iets. Alleen moet je dat niet in de tijd van de wijnfeesten doen, dan is het aan te raden iets te boeken.
Alle reacties Link kopieren
Parc la Clusure voldoet niet helemaal aan je beschrijving, dat is een camping met kinderanimatie en zwembad.

Ik denk dat het probleem met jouw zoektocht is, dat de campings die je vindt via Google, de campings zijn die veel mensen willen lokken. De campings die jij zoekt zijn de campings zonder website.

Nog tips: moulin de bistain en cabanes de rensiwez. Je zou ook kunnen zoeken in de Franse Ardennen, bijvoorbeeld in Givet.
Alle reacties Link kopieren
Wolkewitje bedankt voor de tips! De twee die je noemt zien er goed uit, en die huisjes bij de Cabanes de Rensiwez, superleuk! Veel huisjes zijn al volgeboekt maar misschien voor in de toekomst leuk, en voor nu een kampeerplaats... we gaan er over nadenken.

Hollandischer hof ziet er ook wel goed uit, in ieder geval veel water!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven