Spaans leren in valencia

20-06-2018 17:48 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Aanstaande zomer (augustus) ben ik van plan om Spaans te gaan leren in Valencia. Nu heb ik hier totaaaaaal geen ervaring mee en ga ik voor het eerst ook "alleen" naar het buitenland.

Nu is mijn vraag of hier mensen zijn met ervaring en hoe dit is bevallen? Welke organisatie is aan te raden (er zijn er zoveel..). En is het makkelijk om contacten te leggen of is dit lastig? Ben een beetje bang dat ik 4 weken op mezelf aan gewezen ben of niemand ontmoet wat misschien niet nodig is.

Ik hoor het graag!😁
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het afhangt van je plannen. Als je op je eentje naar Valencia wilt gaan en ter plaatse hoopt genoeg Spaans op te vangen, zal je binnen een paar weken niet direct allerlei contacten opdoen. Als je via een organisatie gaat en dus samen met andere cursisten in Valencia lessen gaat volgen, heb je so-wie-so al contact met je mede-cursisten en heb je ook eerder de kans dat je samen met andere mensen wat gaat eten of drinken of een avondje uit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-06-2018 17:57
Ik denk dat het afhangt van je plannen. Als je op je eentje naar Valencia wilt gaan en ter plaatse hoopt genoeg Spaans op te vangen, zal je binnen een paar weken niet direct allerlei contacten opdoen. Als je via een organisatie gaat en dus samen met andere cursisten in Valencia lessen gaat volgen, heb je so-wie-so al contact met je mede-cursisten en heb je ook eerder de kans dat je samen met andere mensen wat gaat eten of drinken of een avondje uit.
Bedankt voor je reactie! Ben wel van plan om met een organisatie te gaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het net buiten Valencia gedaan via Campus Albufera dat ligt in een natuurgebied 4-5 km buiten Valencia. Ik vond de docenten super goed maar de locatie niet echt een aanrader. Overal buiten en nogal basic.

Ik in Malaga bij instituto Picasso wel een hele leuke tijd gehad. Zowel goede school als fijne accommodatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
BlueBrown schreef:
20-06-2018 17:59
Bedankt voor je reactie! Ben wel van plan om met een organisatie te gaan!
Ik denk dat je dan al gauw mede-cursisten leert kennen en dan heb je gedurende je verblijf daar waarschijnlijk best wat kennissen waar je wat vrije tijd mee kunt doorbrengen. Die andere cursisten zijn daar waarschijnlijk ook alleen, dus die zullen het ook leuk vinden om eens met iemand wat te gaan drinken, of een ander uitstapje te doen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft dat ook eens gedaan in Valencia. Midden in de stad bij/vlakbij de universiteit. Organisatie weet ik niet.
Overdag tussen de middag werd er wel eens wat ondernomen maar de avond was ze alleen in een appartement wat ze gehuurd had.
.
anoniem_324575 wijzigde dit bericht op 09-06-2019 09:20
99.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zorg vooral dat je contact maakt met de cursisten die geen taal speken die jij ook kent. Want dan schakel je heel makkelijk over naar die taal buiten de lestijden. Ik heb meegemaakt op een Spaanse taalschool, dat 2 meisjes waarvan de een alleen Duits en Frans sprak, en de ander Nederlands en Engels, en die hadden in 2 weken tijd heel wat geleerd. meer dan ik , ik was samen met een Nederlandse kennis, en dan ga je toch niet zo makkelijk Spaans praten samen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
‘Spaans te gaan leren’, betekent dat dat je beginner bent? Dan zijn heel veel scholen geschikt, want beginners zijn er altijd wel. Ik heb zelf een paar jaar geleden zoiets gedaan in een andere stad (in het noorden -> niet zo brandend heet).

Waar ik op zou letten:

- organiseert de school ook activiteiten buiten de lessen om? Dan leer je ook sneller cursisten uit andere klassen kennen.
- wat zijn de lestijden? Meestal zijn de lessen ‘s ochtends of ‘s middags met een paar uur lunch / siësta ertussenin. Ik vond van 16:00 - 20:00 les hebben minder relaxed dan 9:00 - 13:00, als je ‘s middags les hebt dan let je toch steeds op de klok.
- werkt de school met een bepaalde lesmethode en zijn ze aangesloten bij professionele organisaties? Ik zat zelf bij een IH International House school, is toch een beetje een kwaliteitsgarantie.

En verder is het zo leuk als jij er energie in stopt. Maak zelf contact met andere cursisten en sta open voor verschillende afkomsten en leeftijden. De weekends zijn er geen lessen en dat kan saai zijn, maar is ook het perfecte moment om een tripje te maken naar een andere plek.

Ik vond het een hele leuke ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Valencia bij Hispania Valencia Spaans geleerd. Hele fijne talenschool, niet ver van het centrum (vlakbij de Turia). Kleine klassen en leuke leraren. Er werden ook veel buitenschoolse activiteiten georganiseerd en je kon via de school een kamer huren met meer studenten in een huis. Ik ben begonnen als complete beginner en sprak na 2 maanden al best redelijk. Helaas ben ik vrijwel alles weer vergeten, want nooit bijgehouden.
mayou wijzigde dit bericht op 20-06-2018 23:02
3.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh en zonder organisatie gedaan trouwens. Direct de school aangeschreven en samen alles geregeld.
Alle reacties Link kopieren
Als je kiest voor een organisatie, kies dan voor één waar ze een gastgezin aanbieden. Ik heb dit ooit in Malaga gedaan en naast de lessen op school leerde ik ook vooral veel in mijn "thuissituatie". Meer het straatspaans zeg maar. Ik voelde mij heel erg thuis bij die familie en ging er ook op uit met hen. Daarnaast deed ik ook leuke dingen met mijn klas-/schoolgenoten. Soms georganiseerd vanuit de school en soms op eigen initiatief.
Ik ben onlangs terug van een taalcursus Spaans in Sevilla van bijna 3 maanden. Voor mij was het ook de eerste keer alleen naar het buitenland, maar het is me echt heel goed bevallen. Ik raad het iedereen dan ook zeker aan, mocht je interesse in het leren van een taal hebben!
Vooraf vond ik het best wel spannend, maar eenmaal daar viel alles vrij snel op zijn plaats en heb ik een heerlijke tijd gehad. Zo goed zelfs dat ik lichte heimwee voel..
Qua contact gaat dit heel gemakkelijk. Iedereen komt alleen, dus je praat heel snel met de mensen in je klas/taalschool. Mijn taalschool organiseerde ook allerlei uitstapjes, waarbij je ook weer nieuwe mensen leert kennen en een leuke activiteit onderneemt!
Ik zat dus in Sevilla (super mooie stad) op een taalschool, genaamd Clic. Ik heb dit geregeld via Studytravel in Nijmegen. Fijn contact en goed georganiseerd allemaal.
Qua Spaans begon ik als beginner en ben ik geëindigd op B1 niveau. In het begin was het erg lastig, maar beetje bij beetje kwam het Spaans wel. Je moet er als vanzelfsprekend de tijd voor nemen. Naast de lessen (ik had 5 dagen in de week van 9-13u les) werd er ook buiten school Spaans gesproken en kun je Spaans spreken met de locals daar (tip: ga naar intercambio's waar afwisselend Engels en Spaans gesproken wordt).
Kortom, een super ervaring! Zeker doen!
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een zo internationaal mogelijk klasje, zodat je geen Nederlands kunt spreken en vermijdt ook Engels, anders spreek je na 4 weken nog geen Spaans.

Ik heb zelf via de gemeenteschool in Barcelona Spaans geleerd en de regel was geen Engels of eigen taal. Iedereen had een woordenboekje mee zodat je jezelf aan de hand daarvan verstaanbaar kon maken. Ik spraak binnen een maand al beter Spaans dan in de 2 jaar dat ik Spaans in Nederland had gehad.

En contacten maak je snel, want veel mensen zijn alleen.
We’re all mad here
Vriendinnetje van mij heeft het ook gedaan, in Malaga alleen. Heeft er veel van geleerd maar is er nu alweer veel van vergeten. Ze heeft wel veel leuke mensen ontmoet en haar Spaans is wel op redelijk basisniveau nu.

Zelf zou ik je aanraden om ook de Duolingo app te downloaden en zo alvast wat Spaans te leren elke dag. Dat doe ik ook. Ik volg veel Spaans voetbal en kijk dan ook veel interviews om mezelf te testen, dat werkt goed. Je kan ook liedjes vertalen.
Ik heb zelf ook een paar maanden in Spanje gewoond en er toen best veel opgepikt, maar zinnen samenstellen kan ik nog niet erg goed. Maar ja ik woonde ook het langst in Barcelona en daar spreken ze amper Spaans, heb meer Catalaans geleerd in die maanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven