Alleen op wintersport

03-08-2018 14:33 17 berichten
Hallo allemaal,

In 2019 wil ik graag weer op wintersport gaan, maar ik ben nog niet uit de hoe, wat waar etc.

Voorgaande jaren ging ik altijd met mijn moeder op wintersport en de rest van de familie.
Nu zal mijn moeder niet meer mee gaan, omdat het voor haar niet meer hoeft en ze de laatste jaren eigenlijk alleen mee ging zodat ik niet alleen hoefde.

Ik twijfel of ik in mijn eentje mee wil gaan met de rest van de familie, omdat ik wel met ze overweg kan, maar het niet geweldig vind.

Daarnaast heb ik verder geen vrienden die aan wintersport doen.
Dus hebben jullie ideeën of tips voor mij, om toch op wintersport te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Nooit gedaan maar wintersport lijkt me eigenlijk best geschikt om alleen te doen.
Zorg er wel voor dat je dan 's ochtend naar je moeder appt waar je gaat ski-en en ook 's avonds weer laat weten dat je terug bent. Of eventueel bij het hotel doorgeven.
Er gebeuren nog wel eens ongelukken bij ski-en en dan is het fijn als het niet een week duur voordat iemand je mist.

En anders kun je altijd aansluiten bij een single-reis, die zijn er ook in de winter. Zo leer je ook weer nieuwe mensen kennen waarmee je misschien het jaar erna op pad kunt.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij best ongezellig in mijn eentje maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Ik zou aansluiten bij een singlesreis of andere vorm van georganiseerde reis.
Alle reacties Link kopieren
Kun je geen eigen kamer nemen als je met je familie mee gaat? Dan heb je wel dat je samen gaat skiën, maar daarna kun je de rust van je eigen kamer opzoeken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
AnAppleADay schreef:
03-08-2018 14:36
Nooit gedaan maar wintersport lijkt me eigenlijk best geschikt om alleen te doen.
Zorg er wel voor dat je dan 's ochtend naar je moeder appt waar je gaat ski-en en ook 's avonds weer laat weten dat je terug bent. Of eventueel bij het hotel doorgeven.
Er gebeuren nog wel eens ongelukken bij ski-en en dan is het fijn als het niet een week duur voordat iemand je mist.

En anders kun je altijd aansluiten bij een single-reis, die zijn er ook in de winter. Zo leer je ook weer nieuwe mensen kennen waarmee je misschien het jaar erna op pad kunt.
Ik ga wel vaker alleen op pad, en dat is heerlijk, maar het gaat mij er nu om of en hoe ik alleen op vakantie kan gaan.
Xanthan schreef:
03-08-2018 14:58
Het lijkt mij best ongezellig in mijn eentje maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Ik zou aansluiten bij een singlesreis of andere vorm van georganiseerde reis.
Daar zit ik ook wel naar te kijken, maar heb daar geen kennis van of ervaring mee, dus vroeg mij ook af of jullie goede ervaringen hebben gehad bij reisorganisaties
himalaya schreef:
03-08-2018 15:15
Kun je geen eigen kamer nemen als je met je familie mee gaat? Dan heb je wel dat je samen gaat skiën, maar daarna kun je de rust van je eigen kamer opzoeken.
Ja daar heb ik ook wel over nagedacht, maar een eigen kamer is dan voor mij niet voldoende, ik wil dan wel mijn eigen appartement daar hebben anders wordt ik gillend gek van mijn familie
Lijkt me juist bij uitstek een soort vakantie die je alleen kunt doen. Je bent overdag dan toch bezig met je sport en 's avonds heb je lekker je hotelkamer voor jezelf.
Zijn er geen groepsreizen die wintersport aanbieden?
redbulletje schreef:
03-08-2018 15:21
Lijkt me juist bij uitstek een soort vakantie die je alleen kunt doen. Je bent overdag dan toch bezig met je sport en 's avonds heb je lekker je hotelkamer voor jezelf.
Ja dat gevoel heb ik dus ook, maar als je met zo'n singlesreis mee gaat slaap je dus alsnog weer met iemand op een kamer..
Fritsiej schreef:
03-08-2018 15:23
Ja dat gevoel heb ik dus ook, maar als je met zo'n singlesreis mee gaat slaap je dus alsnog weer met iemand op een kamer..
Natuurlijk niet! Je kunt altijd 'n eenpersoonskamer boeken en dat zou ik ook zeer zeker doen!
ik heb vandaag wel een paar leuke reizen gezien naar oostenrijk, maar daar stond dus heel expliciet bij dat singles kamers geen mogelijkheid zijn
Fritsiej schreef:
03-08-2018 15:25
ik heb vandaag wel een paar leuke reizen gezien naar oostenrijk, maar daar stond dus heel expliciet bij dat singles kamers geen mogelijkheid zijn
Dan moet je 'n andere organisatie kiezen waar dat wel mogelijk is. Compleet van de pot gerukt dat ze alleen maar gedeelde kamers faciliteren. Als je zelf 'n hotel boekt heb je toch ook gewoon 'n eigen kamer?
Hoppa: https://cirkel.nl/singles/landen/oosten ... t-verblijf
Kamers
In Hotel Zental verblijf je in een 1- persoonskamer. De kamers zijn comfortabel ingericht en voorzien van sateliet-TV, zithoekje, kluis (tegen betaling), telefoon, Wifi (tegen betaling) en een luxe badkamer met föhn, bad of douche/toilet. De meeste kamers beschikken ook over een balkon. Boek je samen met een vriend of vriendin, dan kun je er ook voor kiezen om samen te verblijven in een 2-persoonskamer. Neem even contact met ons op via info@cirkel.nl of bel 033-8080800.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het financieel kan (omdat je het over een kamer delen hebt), maar kan je niet gewoon een kamer in een hotel boeken, dus zonder dat hele singlereis-gebeuren? Evnt. een pakketreis met hotel, skipas en skihuur?
Toen mijn kinderen nog klein waren, namen mijn man en ik samen ""n skipas en skieden we omstebeurt (de andere paste op de kinderen) Nu zijn ze groot genoeg om in een skiklasje te kunnen.
Maar ik vond het altijd wel leuk om in mn eentje te skiën, lekker de pistes doen waar je zin in hebt, op je eigen tempo, lekker de omgeving verkennen, heerlijk.
En als je de hele dag geskied hebt, is het ook erg fijn om 's avonds vroeg naar bed te gaan (als je geen feestbeest bent natuurlijk ;-) )
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel eens alleen op wintersport geweest (eigenlijk was dit mijn eerste vakantie alleen), maar toen kon ik nog niet skiën en kwam ik in een klasje waarbij ik mensen leerde kennen. Plus dat als er wat gebeurde er altijd mensen wisten waar ik was.

Ik vond het een heerlijke vakantie!

Ik zou als ik jou was mee gaan met een singlereis (ook eens gedaan en veel leuker dan verwacht) met wel een eigen kamer. Daar betaalde ik in ieder geval graag meer voor.

Veel plezier! (En vooral gaan dus!)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel vaak alleen geskied en vond dat heerlijk. Inmiddels ben ik een oud wijf en ga liever langlaufen. Maar ik zou gewoon alleen gaan, lijkt me heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn broertje is weleens met zo'n groepsreis meegegaan..beviel goed
Maar ik zou zelf gewoon lekker mooi hotel aan de piste met half pension boeken en weekje helemaal relaxen
Alle reacties Link kopieren
En als je goed kan skieen kan je prima in je eentje...gewoon (wat normaal is) op de piste blijven
Zou je ernstig vallen stopt er echt wel iemand en einde vd dag worden pistes gecontroleerd.

Heerlijk skieen zonder te hoeven wachten of telkens overleggen welke lift nu weer. En dan zo'n groot mogelijk gebied dat je lang kan skieen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven