Temperaturen overdag/zeewater Hurghada, Egypte in februari?

13-08-2018 06:22 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze vraag ook al op een ander forum gesteld, maar omdat ik graag veel ervaringen wil lezen, ook hier even;

Wij zijn al vele malen in de zomervakantie in Hurghada, Egypte, geweest en we hebben daar altijd geweldige vakanties gehad. Met name omdat je er zo prachtig kunt snorkelen.

Nu zouden wij graag ook eens in februari willen gaan en ik wil vragen of er forumleden ervaringen hebben met een reis naar Egypte in deze maand. Koelt het ‘s avonds hard af? Is het te doen om in de zee te zwemmen/snorkelen, of heb je dan een wetsuit nodig? Zijn hotels er een beetje op ingespeeld (heaters bij de terrassen ed)?

Alvast bedankt voor jullie reacties en tips over excursies die je juist in deze maanden kunt doen zijn ook van harte welkom!
Februari kan je erheen, je hoeft geen wetsuit te hebben. Heaters heb ik nog nooit gezien daar, en is niet nodig. Soms wil het er waaien en dan kan het met pech frisser aanvoelen en kan je beter een plekje uit de wind opzoeken. Maar echt koud is het niet. Het is best te doen, al zou ik er liever in maart heen gaan. Want dan zijn de temperaturen altijd prima, nog nooit koud gehad.

Als ik lees dat jij er in de zomer heen gaat, misschien vind je het in februari te koud. Want dan kan het 40 graden worden, zou mij te heet zijn.

Hotels krijgen het hele jaar toeristen, ze zijn zeker ingespeeld op klandizie.
Alle reacties Link kopieren
https://www.klimaatinfo.nl/egypte/hurghada.htm

Geen wetsuit en voor 's avonds gewoon een vest mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ooit in december geweest. In bikini onder de kerstboom! Hou er relenong mee dat het veel vroeger do nker wordt en de temperatuur natuurlijk niet te vergelijlen met de zomer. Maar zwemmen kan prima en met een vest savonds kom je een heel eind en kun je de hele avond buiten zitten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader gaat elk jaar in februari, altijd goed weer en gewoon snorkelen in zee, geen wetsuit nodig.
S'avonds koelt het wel wat af en kun je een vestje nodig zijn.

Wij gaan volgend jaar februari voor het eerst heen.
Alle reacties Link kopieren
Superbedankt voor jullie reacties tot zover!
Alle reacties Link kopieren
In februari kan het in Egypte flink waaien en koelt het 's avonds af. Neem dus een lange broek en een trui/vest mee.

De zeetemperatuur is dan ongeveer 22 graden. Wanneer je langer wilt gaan snorkelen dan zou ik een shorty aantrekken. Eventueel zelf meenemen uit NL. Deze kan je tegenwoordig redelijk goedkoop kopen bij bijvoorbeeld decathlon.

Ik zou naar Marsa Alam gaan in februari, daar is het net een paar graden warmer en de zee temperatuur ook.

Wij gaan elk jaar rond die tijd naar Egypte om te duiken. Het het weer wisselt, het kan heel warm zijn, maar door de wind ook een stuk kouder. Waardoor je 's avonds niet altijd lekker buiten kan zitten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik snorkel in die periode wel het liefst in een wetsuit (soms zelfs mijn lange wetsuit :$ ), maar ik ben dan ook echt een koukleum in het water. 's Avonds buiten zitten is geen probleem, wel met een vest en soms ook lange broek.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Het is prima te doen hoor, maar zelf snorkel ik die periode wel in een shorty (maar ik snorkel dan ook een uur of langer achter elkaar).
En inderdaad vest/trui en lange broek mee voor 's avonds!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ooit in april in Hurghada geweest en de eerste drie dagen was de zee echt veel te koud om te zwemmen. Daarna was het heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Februari geweest en het was overdag 21 graden maar savonds echt fris. Trui moeten kopen... ook in bed deken nodig gehad.
Alle reacties Link kopieren
Wederom bedankt voor de reacties! Ik zal eens voorzichtig gaan loeren naar een wetsuit en kijken hoe ik van mijn jurken en “koele-avond-proof” outfit kan maken met eventueel een legging/vestje/bolero.

Ervaringen blijven welkom!
Ik ben dit jaar in maart geweest
Voor mij was de tempratuur perfect. Overdag tussen de 25-29 graden en het zeewater was 22/23 graden. Heerlijk
Ik heb misschien een of twee avonden een vestje aangehad
Ik ben vorig jaar februari geweest! Veel mensen met wetsuit gezien. Wij zelf niet. Water is fris maar prima om een uurtje te snorkelen. Hoewel wij er dan wel echt met kippenvel uitgingen :-)
Alle reacties Link kopieren
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180824_036 ... its-koppel
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
En wat moet deze link in dit topic? Dat er in dit hotel mensen zijn overleden, wil niet zeggen dat heel Hurghada moet worden afgeschreven lijkt me. Als er in de Alpen een lawine is dan ook niet meer skiien? In ieder land is wel wat en je bent zelf volwassen genoeg om goed op jezelf te passen als je op vakantie gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven